Google.com’un internet dünyası üzerinde yaptığı büyük devrimlerden biri olan Google Panda, Google’ın arama motorları üzerinde büyük değişiklik yaptı.
Google Panda Algoritmasına kısaca ceza algoritması da debilebilir. Google’ın yaptığı bu algoritmik değişiklik, internet siteleri üzerindeki haksız rekabeti ve kalitesiz içerik barındıran siteleri çok geride bırakmaya yönelik. Google Panda sayesinde arama sonuçlarının veriminde büyük bir yükselme oldu. Kalitesiz içerik bulunduran ve ya diğer sitelerin özgün yazılarının çalınmasıyla içerik elde eden bütün sitelerin arama sonuçlarında gerilere düşmesi sağlandı. Arama sonuçlarının kalitesini yükseltmeye çalışan Google’ın, Google Panda ile bir diğer atağı ise SEO sektörü ve optimizasyon çalışmaları yapan sitelere oldu. Dünya genelinde ve ülkemizde Google’ın yeni algoritması Panda‘dan etkilenen sitelerin büyük bir çoğunluğu hala düzelemezken, bu durum yeni algoritmadan etkilenen bazı köklü sitelerde de pek farklı olmadı.
Google Panda algoritması ile arama sonuçlarında kaliteli ve özgün içerik alan sitelerin ziyaretçileri artarken; bu sitelerin özgün içerikleri kullanılarak doldurulan diğer siteler de ise gerileme görüldü. Bu sayede arama motorlarında ön sıralara çıkabilmek için bütün web sitelerinin özgün içerikler bulundurması gerekiyor. Düşük kaliteli içerikli sitelerin ise ön plana çıkabilmek için tek çareleri: Kalitelerini yükseltmek. Kısacası ön plana çıkmak için bütün sitelerin içerik de kalitesini yükseltmesi gerekiyor. Bu bağlamda hem arama motorlarında sonuçların kalitesi artıyor hem de bütün sitelerin içerikde kalitesi artıyor.
Yeni Google Panda algoritması şu anda bütün dünyayı etkisi altına aldı. Kanada’da yayın yapan birçok haber sitesinin çalışanlarını işten çıkarması da bu etkilerden biri. İşçilerin çıkarılmasının ise iki sebebi var. İlk sebep sıralama da aşağı çekilen bu sitelerin gelirlerinin düşmesi ile birlikte giderlerini azaltmak adına işçileri işten çıkarması. İkinci sebep ise bu çalışanların kalitesiz ve kopya içerik bulundurması. Bir diğer deyişle, Google Panda diyor ki: “Kaliteli içerik yoksa, ekmek de yok!”.