cnrsgr adlı üyeden alıntı

Bahsettiğiniz sistem için ilk etapta adımın mega bütçeli ajanslar tarafından atılması gerekiyor. Bu forum dahil, birçok forum ve satış platformunda ajanslar fake hesaplar ile grafikerlere 2 saat pazarlık sonucu iş yaptırıp, komisyonu ile prim kasıyorlar. Birçok ajans çalışanı arkadaşım da aynı durumdan rahatsız olarak iş bıraktığını söylüyor.

Bahsettiğiniz sistemin en kolay uygulanabilir aşaması havuz mantığı olacak diye düşündüm bir an. Brainstorminge dönüyor konu. :) Her ajans ya da her grafiker, platform üzerinden görüşmekte olduğu kişi/kişiler arasından bir BBC list oluşturup, görüşmelerinin iş dağılımı aşamasında müsait olan/ilk yazan gibi bir yol izleyebilir diye düşündüm. Ama bu durumda da aklıma şimdi şu soru geldi: Müşteri benim kreatif yeteneklerimi beğendiği için bana geldiğinde ve ben portfolyomu ağırlıklı olarak köşeli çalışmalar ile oluşturmuşsam, bu müşteriyi oval hat ağırlıklı çalışan bir arkadaşıma yönlendirmem, hem benim gelecekte gelecek işlerimi, hem arkadaşımın itibarını, hem de müşterimin zamanını kaybetmesine yol açabilir, değil mi? :/


Şöyle ki, öncelikle o tip ajanslarla çalışan müşteri utansın diyerek günü açıyorum :)

Şu konuya verdiğiniz köşeli - oval çalışmalar örneği ile devam edelim.

Öncelikle bu tamamen şahsi görüşümdür, bir tasarımcı ya da kendine tasarımcı diyen x bir kişi yaptığı çalışmalara göre müşteri seçme durumunda değil de yapabileceği işler sonucunda müşteriyi seçmeli. Yan iyine o örnek üzerinden gidersem eğer, bir tasarımcı kendi alanı ile ilgili olan tüm kreatif çalışmaları düzgün ve profesyonel olarak yapan kişidir. Kendimden örnek vereyim. Normalde 3D Animasyon & karakter tasarımları dahil ileri seviye işler yapabilirken hiç bir zaman broşür, katalog, logo maskot gibi çalışmalara kendi isteğim ile yanaşmıyorum. Bu freelance olarak da böyle iş hayatımda da böyledir. Bunun itibar ile alakası pek yok açıkçası :) En azından ben daha fazlasını kazandım kaybetmek yerine :)