Geç dönüş yaptığım için kusura bakma Berkan, yorumunu mobil okudum, bilgisayara geçtiğimde de aklımdan çıkmış. :)

Bu konuda sana katılmıyorum maalesef Berkan. Her ressamın bir fırça vuruşu, her yazarın bir anlam bütünlüğü yakalama tarzı, her şairin bir uyak düzeni olduğu gibi; her grafikerin de kendine has, özel bir üslubu var.

Konuyu biraz genişten alacağım daha net bir anlaşma ortamı sağlayabilmek adına. Bu aşamada da benim örneğimi bir kenara bırakalım, senin kendin üzerinden bahsettiğin karakter tasarımı ile broşür tasarımı gibi tasarımlar arasında bir kıyaslama yapalım. Hangi tasarımı yaparken daha çok keyif alıyor, hangi tasarım için müşteriden gelen revizyon mailini okurken pürdikkat kesiliyorsun? Evet, dediğin bir noktada doğru; bir grafikerin başarı sağlayabilmesi için trendleri takip etmesi ve bu trendler ile uyum sağlayabilmesi çok önemli. Bu durum, tüm tasarım tarzlarında da başarı gerektiriyor, evet. Ama benim değindiğim nokta: "grafikerin mutluluğu." :)

İş psikolojisi olarak düşünelim. Paraya ihtiyacın olduğu bir dönemde bir arkadaşın vasıtası ile sana bir broşür tasarımı işi geldi, kabul ettin, çalışmaya başladın. Çalışma tamamlanmadan da nakit problemin çözüldü. Devam eden süreçte bu tasarımın uzaması, revizyonların ardı arkasının kesilmemesi halinde müşterine nasıl yaklaşırsın? Müşterine karşı saygını koruman, işini onun istediği şekle dönüştürmen ve son teslimatı yapma aşamasına gelene kadar nasıl bir ruh haline bürünürsün? Peki bu soruya vereceğin cevabın senin tecrüben/iş ahlakın/profesyonellik ile olan alakası ne kadar sence? Bunu, referans olarak iş ileteceğin her arkadaşın için sağlayabilir misin? :)

Konuyu dallandırıyormuşum gibi geliyor kulağa belki, ama halen aynı şeyden bahsediyorum. Bir grafiker, bir müşterisi için 8 sayfalık katalog çalışmasını 2 günde tamamlarsa, kendisi için yapacağı portföy kataloğunda bu süreç 2 aya kadar uzayabilir. Bu durum, her grafikerin "kendi tarzını" gösterebilme adına daha çok çalışma iç güdüsüdür. Böyle bir iç güdünün varlığına ikna olduysak ve portföy kataloğunun da "müşteri cezbetmek" için hazırlandığında hemfikirsek; ilk söylediğim cümleyi tekrar kurabilirim : müşteri benim kreatif yeteneklerimi beğendiği için bana geldiğinde ve ben portfolyomu ağırlıklı olarak köşeli çalışmalar ile oluşturmuşsam, bu müşteriyi oval hat ağırlıklı çalışan bir arkadaşıma yönlendirmem, hem benim gelecekte gelecek işlerimi, hem arkadaşımın itibarını, hem de müşterimin zamanını kaybetmesine yol açabilir, değil mi? :)