Hemen çıkma oranları aynı zamanda ilk anlaşıldığı gibi kişilerin siteyi hemen terk etme oranıdır. Bağdaşık olmayan bloglardan alınan backlinklerden gelen kullanıcıların hemen çıkma oranı yüksektir. Ev yemeği tarifleri yapan bir sayfada, "Müthiş ev yemekleri burada..." şeklinde bir metni motor sporları haberi içeren bir sayfaya yönlendirdiğinizi düşünün. Kişiler bağlantınıza önce tıklar, içerik alakasız olduğu için hemen terk ederler. Her zaman çok oturum almak iyi değildir. Oturumların niteliği ortalama süresi, site içinde davranışı, hemen çıkma oranları da önemlidir. Verdiğim örnekte hemen çıkma oranlarınız müthiş yüksek çıkacaktır. Çünkü yanlış bir bağlantı (click-beit) verdiniz.

Buna bir örnek de yanlış anahtar kelimelerle yapılan Adwords çalışmalarıdır. Alakasız içerik, hemen çıkma oranlarını fırlatacaktır. Sosyal medyadan ise instagram sponsorlu bağlantıları, instagram stories ya da facebook'ta web sitesi paylaşımlarından gelen oturumların hemen çıkma oranları dramatik derecede yüksektir. Alakalı içeriğe götüren sosyal medya linkleri, backlinkler ve adwords kampanyalarının hemen çıkma oranı %0'dır. Seo için söylemeye bile gerek yok... Zaten hemen çıkma oranınız yüksekse söz konusu anahtar kelimede çakılırsınız.

Peki fruzgar ın verdiği örnekte niye film siteleri bu mantığa göre gerilemiyor diyebilirsiniz. Bu noktada her web sitesinin kendi rakipleriyle sıralama için yarıştığını unutmamak gerekiyor.

Kısacası çok oturum değil, nitelikli oturum elde etmeye çalışmalıyız, doğru içeriği doğru kişilere göstermeyi hedeflemeliyiz diye düşünüyorum.