Sitesi olan arkadaşlarıma yabancı bir siteden bulduğum UX önerilerini paylaşıyorum.

Çoklu sütunlar yerine tekli sütunu deneyin.



Hemen satış yapmak yerine kupon, hediye vb teklifler verin.



Kullanıcılara yönelik işlevleri parçalamak yerine bütün halinde tasarımı kurgulayın.




Kendiniz sitenizden yazmak yerine insanları etkileyebilmesi için sosyal araçlardan gelen yorumları yayınlayın.



Aksiyon butonlarınızı tek bir kere göstermek yerine tekrar göstermeyi deneyin.



Tıklanabilir öğelerin renk ve fontlarını ilgi çekici hale getirin. Farklılık iyidir.



Paketler ve satın alma ürünlerini sunarken popüler olanı veya önerileni tasarımsal açıdan da öne çıkarın.




Çeşitli konularda onay istemek yerine özellikle alt kısımda çıkan mesaj kutularını tercih edin.



Hedeflediğiniz kitleyi açıkça belirtin asla herkesi hedeflemeyin.



Hedefleriniz doğrudan mesajlar verin.



Özellikle aksiyon butonlarına ve linklerine farklı font ve renklerle ön plana çıkarın.



Genel mesajlar yerine kişiselleştirilmiş mesajları tercih edin.



Özellikle formlarda kullanıcı bunaltmayın temel sorularınızı sorun.



Seçenekleri tıklanınca açılır değil direkt görülür şekilde koyun.



Uzun ve paragrafsız metinler yerine listeleme ve benzeri yazım şekillerini benimseyin.



Kullanıcıları aksiyon butonları ve linkleri arasında boğmayın tek bir ana bağlantı sunun.



İşlemler sırasında kullanıcıları mesaj verip bekletmek yerine gerçekleşen aksiyonu mesajlarla sunun.



Kayıt olma ve benzeri butonlarda kullanıcılara kazanacakları şeyi özellikle belirterek butonları oluşturun.



Devamı gelen aksiyon bağlantılarını ve butonlarını farklı yerlere koymak yerine aynı yerlerde tutun.



Kullanıcılara her bir işlem için farklı sayfaya götürmek yerine aynı sayfada mümkün olduğunca veriyi sunun.



Kayıt ve benzeri işlemlerde kullanıcıdan herşeyi bir anda istemek yerine adım adım ve kişiselleştirerek devam edin.



Kullanıcıya herşeyi karışık sunan bir arayüz yerine sade arayüzler sunun.



Özellikler yerine faydalarınızı satın.



Bütün bilgileri kullanıcılardan istemek yerine bazı sonuçları tespit edin.



Hataları sonrasında göstermek yerine kullanıcıya etkileşimli şekilde anında hataları gösterin.



Kıtlık prensibini ürünlerinizde aktif olarak mantıklı bir şekilde uygulayın.



Her türlü cihazlara uygun olarak nesnelerinizi büyültün ve küçültün.



Sayfalarınızın açılış hızlarının çok iyi olmasına dikkat edin. Birçok araçtan testten geçirin.





SEO çalışmak kadar UX önemli olduğunu hiçbir zaman unutmayın. Öncelikle ürününüz olacak ki satabilesiniz. (Yazılım vb.) Ürün oluştuktan sonra müşteri duyacak görecek ki ulaşsın. (SEO, reklam çeşitleri) Gören ve duyan müşteri beğenecek ki alsın. (UX yani sunum şekli.) Dijital pazarlama da hepsinin bir bir yapılması gerektiğini unutmayın.