Anahtar kelime rekabeti dediğiniz şeye Google Ads'ten bakıyorsanız o kelimelerin niş olduğu fikrini aklınızdan çıkarmanızı ve satın almak isteyenlere satmamanızı öneririm. Anahtar kelime TBM'si denen şey ise başlı başına bir aldatmaca. O kelimede faaliyet gösterenler O TBM'yi kazanmaz, o kelimeye SERP reklamı vermek isteyenler Google'a o parayı öder sadece, yani sizle alakası olmaz.

Bir anahtar kelimenin niche olduğunu belirleyen 3 faktör vardır. Bunlar Keyword Difficulty Index, Competition ve Search Volume'dür. Com. %5-15 arasındayken KDI %75-80 ve üstüyse o kelime niche sayılamaz. Aynı şekilde KDI %40-50 iken comp. eğer %40 üstüyse o kelimede çalışma yapmak kaçıklık ister. Comp. %20'nin, KDI de %60'ın altında olan bir kelime grubu buldunuz ama aranma hacmi ayda 300-400 dolaylarında. Ne yazık ki bu kelime niş olsa da taşıdığı gelir potansiyeli hayli düşüktür.

Bir sektör fikri olanlara niche kelime taraması, site kurulum-optimizasyon, danışmanlık ve SEO & içerik teknikleri konusunda ücretli destek veren biri olarak söyleyebilirim ki bu saydığım 3 maddedeki özellikleri taşıyan herhangi bir siteyle faaliyet göstermeye başlarsanız site kurulum, danışmanlık ve SEO gibi işler için ödediğiniz paranın amortisi bile 2-3 sene alır :).