FurkanHisamioğlu adlı üyeden alıntı

Anahtar kelime rekabeti dediğiniz şeye Google Ads'ten bakıyorsanız o kelimelerin niş olduğu fikrini aklınızdan çıkarmanızı ve satın almak isteyenlere satmamanızı öneririm. Anahtar kelime TBM'si denen şey ise başlı başına bir aldatmaca. O kelimede faaliyet gösterenler O TBM'yi kazanmaz, o kelimeye SERP reklamı vermek isteyenler Google'a o parayı öder sadece, yani sizle alakası olmaz.

Bir anahtar kelimenin niche olduğunu belirleyen 3 faktör vardır. Bunlar Keyword Difficulty Index, Competition ve Search Volume'dür. Com. %5-15 arasındayken KDI %75-80 ve üstüyse o kelime niche sayılamaz. Aynı şekilde KDI %40-50 iken comp. eğer %40 üstüyse o kelimede çalışma yapmak kaçıklık ister. Comp. %20'nin, KDI de %60'ın altında olan bir kelime grubu buldunuz ama aranma hacmi ayda 300-400 dolaylarında. Ne yazık ki bu kelime niş olsa da taşıdığı gelir potansiyeli hayli düşüktür.

Bir sektör fikri olanlara niche kelime taraması, site kurulum-optimizasyon, danışmanlık ve SEO & içerik teknikleri konusunda ücretli destek veren biri olarak söyleyebilirim ki bu saydığım 3 maddedeki özellikleri taşıyan herhangi bir siteyle faaliyet göstermeye başlarsanız site kurulum, danışmanlık ve SEO gibi işler için ödediğiniz paranın amortisi bile 2-3 sene alır :).


Hocam söyledikleriniz dogru buna eminim ama sadece google ads ile bakan kişiye söyleyin bunu. ben detaylı bir rapor vermekten bahsettim farkındaysanız. Zaten google adse bakarak bir çok kişi niche diyip dalıyor bu tür bir işe. bunun yerine saglam başlasınlar diye belirli alanlarda seo önerisine kadar destekleyecek raporlarla teslim edicem çalışmayı. sanırım tbmsi yüksek dedigim için çıkarım yaparak böyle bir açıklama geregi duydunuz. Ama söylediklerinize katılmak zorundayım.