Bu tür projelerde en çok kullanılan ve verim alınan yöntem ücretsiz kullanım süresinin uzun tutulmasıdır hocam. Bunun en iyi örneğini SolidWorks ile gördüm. Yıllarca ücretsiz olarak dağıtılan ve kullanılması sağlanan program özellikle makine sanayinde oldukça yoğun kullanılmaya başladı. Yıllar içinde sektör bu programı varsayılan olarak kabul etti. Sanırım ortalama 7 yıl kadar ücretsiz kullanıldıktan sonra ücretli sürümleri yayınlandı. Sektör hali ile programa alıştığı için satın almak zorunda kaldı. Eğer işletme ölçeğinde programın kullanıcıları warez kullanım yapıyorsa ve solid bunu anlarsa ülkedeki en iyi avukatlar ve savcı eşliğinde işletmeyi ziyaret ediyor. Bizzat tanık olduğum bir olay. Sundukları teklif ise ya lisans al ya da tazminatı öde şeklinde.

Şimdi buradaki kıssadan hisseyi kullanarak kendinize bir yol çizebilirsiniz umarım. Daha öncesinde tüm öğrenci yurtlarının, apartların, kamu kurumu personellerinin konaklama işlerini yürüten firmaların kayıt olup tüm müşterilerinin ödemeleri, oda durumu gibi verilerini takip etmesini sağlayan bir projede görev almıştım. Burada da aynısı söz konusuydu. Ürünü ücretsiz olarak insanlara dağıtıp alışmalarını sağlayın. Bu biraz daha yatırım yapmanıza sebep olsa da zaman içerisinde kalıcı müşterileriniz olduğu için ödemelerinizi düzenli olarak alıp daha çok insana ulaşmanızı sağlayacaktır.

Firmalara ulaşma konusunda yerel ticaret ve sanayi odalarının verilerini kullanabilirsiniz. Ulaştığınız firmalar ile mümkünse yüz yüze görüşün. Evet çok maliyetli ve zor bir iş ama zoru başarmak, başarıyı doğrudan getirecektir. Telefon üzerinde artık pek güven vermiyor gibi ama yine de telefonla da iletişime geçebilirsiniz. Bunun yanı sıra özenle E-Mail listesi oluşturmanızı tavsiye ederim. Düzenli aralıklarla (çok sık olmamak şartı ile) ürün ve hizmetinizi özel tasarımlarla hedef kitlenize tanıtın. E-Mail marketing bu konuda oldukça fazla geri dönüş alan bir pazarlama stratejisi olur. E-Postaların altında takipten çıkma opsiyonu yasal olduğu için gözden kaçırmayın.

Telefon ve E-Posta ile iletişime geçtikten sonra ulaşabildiğiniz kadar firma ile yüz yüze görüşün. Kullandıkları yazılımı öğrenip kendi ürününüzün artıları onlara sunmaya çalışın. En büyük artısı muhtemelen ücretsiz olması olacaktır. Daha sonra dikkat çekici özelliklerin de yer aldığını vurguladığınızda yine olumlu sonçular almanız yüksek ihtimal.

Google arama ağı ve görüntülü reklamları da kampanya yönetiminize dahil etmenizde fayda var. Ne kadar insana görünürseniz o kadar iyidir. Tabii hedef kitlenizi doğru analiz edip reklamlarınızı buna yöre yapılandırmak maliyetinizi düşürecektir. Bu konuda dikkatli olarak yapacağınız kampanya girişimleri en doğru bütçe ile en fazla kişiye ulaşmanızı sağlayacaktır.

Hedef kitlenizin dahil olduğu mecraları bulup buralarda sponsorlu içerikler yayınlamak da oldukça yüksek geri dönüşler almanızı sağlar. Eğer dahil oldukları gruplar ve etkinlikler var ise buralarda boy göstermeniz de statünüzü artıracak ve markanıza olan güveni zaman içerisinde artıracaktır. Dolaylı yoldan ürün ve hizmetleriniz güven verecek ve satışlarınıza doğrudan etki edecektir.

Son olarak hedef kitlenizde yeni kurulmuş ve küçük ölçekli işletmeleri bulup, bu işletmelere özel bir ilgi gösterin. Bu işletmelerin ihtiyaçlarını analiz edip sisteme entegre ettikten sonra onlara özel olarak pazarlayın. O kitleden elde ettiğiniz her referansı sonraki görüşmelerde gerek isim vererek gerek istatistik sunarak kullanın. Yeni işletmeler yatırım yapmaya müsait olacaktır. Zaten ücretsiz olarak sunacağınız hizmete de olumlu olarak bakacaklardır. Bu işlem ise müşteri portföyünüzü artıracağı için sonraki görüşmelerde fayda sağlayacaktır.

Tüm bu yöntemler sabır, bütçe ve süreç istiyor. Fakat eğer ürün ve hizmetleriniz bahsettiğiniz kadar iddialı ise satışlarınızın kesinlikle bu yöntemler ile artacağını söyleyebilirim. Umarım faydalı olur. Şimdiden başarılar...