sergennaslan adlı üyeden alıntı

AliTasc1 hocam benim mağazam yok, ürünümde yok :D vergi levham bile yok. Sadece bu işin nasıl döndüğü hakkında fikir almak istiyorum. Neler gerekli, neler yapılmalı, ürün nasıl temin edilir, vergi levhasını almalı mıyım yoksa başka birinin üzerinden mi fatura kesmeliyim vs. vs.


Sizin üzerinizden genel cevaplamış oldum o halde :) Bu iş için tabi ki vergi mükellefi olmanız gerekiyor. Sonuç olarak satış yapıyorsunuz. Ben saman altından su yürüteyim derseniz alışveriş yaptığınız birisi sizin kuyunuzu da kazabilir. Türkiye burası herşey olabilir.

En temizi şahıs şirketi açmanızdır. Eğer ben şirket derdi ile uğraşmıyım ama yine de fatura keseyim diyorsanız da bu nokta da Rimuut senin işini görecektir. Freelance olarak belli komisyon karşılığın da fatura kesmene yarayan bir aracı firma. Fakat komisyon ödedikten sonra senin kâr marjında aynı oranda düşecek. Bunun yanın da bir de kargo var. Shopier üzerinden kargonu 5 TL'ye halledebilirsin eğer PTT ile görüşebilir, nazını geçirebilirsen 2.5 TL gibi bir rakama da gönderim sağlaman mümkün.

Bunun dışında bir de shopier kesintileri var. Onlar da bildiğim kadarı ile her alışverişe 0.35/50 krş. aralığında bir ücret alıyor.

Yukarıdakileri bir şekilde hallederim, bunların üstesinden gelirim diyebilirsiniz ki bu işi düşünüyorsanız yukarıdakileri pek göz önünde bulundurmayın. Asıl dikkat etmeniz gereken ve sorunsuz ticaret sağlamanız gereken nokta - albenisi olan malzemeler bulmak ve iadeyi minimum seviyede tutmak. Yoksa gönder, geri gelsin olursa sadece kargo masraflarına çalışırsınız :)