Sosyal Medya'da hashtag yani Türkçesiyle başlık etiketi kullanımının önemini artık sokaktan geçen herhangi biri bile biliyor. Bu etiketleri doğru kullanmadıkça hiç bir anlamının olmadığını sizlere bugün istatistik olarak göstermek istiyorum.

Bildiğiniz gibi bir çoğumuz web sitemizde sosyal medya için paylaşım botları kullanıyoruz. Özellikle haber sitelerini müthiş bir zaman kaybından kurtararak iş gücünü azaltıyor. Artık hemen hemen herkesin sosyal medya paylaşım otomasyonlarından faydalanmaya başladığı bir dönemdeyiz. Fakat botlara bu kadar güvenmek doğru olmayabiliyor. Bot kurulu her şeyi halletsin ben oturayım düşüncesi olmamalı.

Aşağıda ki görselde ki Twitter istatistiği yaklaşık 3 buçuk saat önce sosyal medya paylaşım botu ile paylaşılan otomatik bir gönderi. Bot, gönderinin içerisine güzel ve gündemden hashtag'ler ekleyerek paylaşım yapmış fakat yeterli olmamış. 20 kişi görmüş 1 kişi tıklamış.



Aynı gönderiyi kendim hashtag ekleyerek paylaştım. Yaklaşık 20 dakika içerisinde oluşan istatistikler ise aşağıda ki gibi;



Evet gördüğünüz gibi 17 görüntülenme de 12 tıklama gayet iyi bir rakam gibi gözüküyor.

Tabi bu konuda anlatmak istediğim sosyal medya botu kullanmayın demek değil. Emek vermeden başarı elde etmenin çok daha zor olduğu. Sosyal medya botları ilk başta da dediğim gibi müthiş bir işi gücü tasarrufu yaratsa bile zaman zaman içerikleri kontrol edip, kendinizde bir şeyler yapmaya gayret etmelisiniz.

Dip not: Sıfır takipçili twitter hesabından yapılan paylaşımlardır.