ontedi adlı üyeden alıntı

Bu aralar bir dalgalanma var.

@ontedi
Evet , öyle galiba.

creed74 adlı üyeden alıntı

tabilen
@creed74
google reklamverenden aldığı ücretin %40 ını yayıncıya verdiğini söylüyor, her kelime için sürekli değişen bir kazanç söz konusu, örneğin ben dekorasyon kelimesine reklam verirken bazen 0.70 TL, bazen 0.35 TL ödüyorum, çünkü ücret tamamen o anki rekabetle alakalı.. Sizin kazancınızın değişmesi de bu yüzden. Sabit bir ücret söz konusu olamaz..


Ben aslında daha önce bu sektörde iş yapmış kişilerin tecrübelerine dayanarak bu sektöre giriş yaptım, tbm oranı yüksek dekorasyon işinde, ama tık gelmediği sürece istediği kadar yüksek olsun farketmiyor. Yorumunuz için teşekkürler.

webisyo adlı üyeden alıntı

tabilen merhaba, Adsense hariç gösterim ve tıklama başına ücret ödeyen çok fazla reklam firmasıyla uzun zaman çalıştım ve halen çalışıyorum.

Tüm firmalarda sürekli bu şekilde dalganlanmalar söz konusu. Ve bunun nedeni de reklam verenler. Örneğin yaz ayında ürün pazarlayan şifketler daha çok reklam parası ödüyor ve bu bizim kazançlarımıza da artış olarak dönüyor.

Kışın sektör duruyor reklamveren daha az reklam yapıyor ve bizlerde daha az kazanıyoruz. Gözlemlerim bu şekilde :)

@webisyo
Doğru olabilir, yorumunuz için teşekkürler.

LazCoder53 adlı üyeden alıntı

Başlığı gördüğümde sakız parası değilde yüksek bir meblağ kazandınız sanmıştım.

@LazCoder53
Kimine 1 sakız parası kimine 1 ekmek parası :)

viper302 adlı üyeden alıntı

:D aynen bende öyle sandım. Konuya gelirsek buna dalgalanma değilde adı üstünde rekabet oluyor. Adsense'yi yeni kullanıyorum bende ama Adwords'ü 1 buçuk yıldır 3 tane şirket için kullanıyorum. Bazı günler hatta bazı saatler anahtar kelimeler rekabete göre yükselip düşüyor. Bir tür matematiksel hesap var sanırım arama sonuçları ile reklam verenlerin ödediği ücretleri alıp bir tür matematiksel hesap yaparak rekabeti yükseltip düşürüyorlar. Bazen atıyorum LPG kelimesini 1.75 TL yapıyorum ertesi gün bi bakıyorum 1.83 TL olmuş veya tam tersi fiyat düşmüş. Böyle bir durumda Adsense %40'ını veriyorsa tık başına alacağımız fiyatta yükselip düşüyor.

Kısaca aranan kelimede sitemizin nasıl üst sıralarda çıkmasını istiyorsak aynı şeyi para ödeyerek yaptırıyoruz. Yani tamamen duygusal :D

@viper302
İlginç gerçekten, çok fazla varyasyon var. Yorumunuz için teşekkürler.

nettebilgi adlı üyeden alıntı

reklam yerleşimini merak ettim, incelemek isterim

@nettebilgi
buyrun inceleyebilirsiniz. İncelerken sabit reklamlar dışında otomatik reklamlar da var hatırlatmak isterim.

cnrsgr adlı üyeden alıntı

Bakış açınızı biraz daha geliştirmek isterim.

Her sektörün ulusal ve uluslararası düzeyde birkaç firması reklam bütçesiyle rakiplerini önemli ölçekte geride bırakıyor. Özellikle uluslararası firmalar ve ulusal düzeydeki kurumsal yapıyı tamamıyla benimsemiş firmalar, yıl sonlarında faaliyet ve bütçe raporlarını KAP'a bildirme aşamasına yaklaşırken, bütçelerini biraz sıkmakta, yıllık bütçelerinin dışına taşmamaya çalışmakta. Bu durum, kış aylarına denk geldiği için özellikle Ekim-Aralık döneminde reklam dönüşümleri önemli ölçüde farklılık yaşamakta genellikle.

Aynı zamanda Türkiye'de devam eden OHAL süreci, uluslararası firmaların risk iştahını azalttığı için, reklam bütçesi açısından oldukça düşük rakamlar gündeme getiriliyor. Normal şartlarda A miktarda reklam bütçesini Türkiye'ye ayıran firmalar, risk almak istemedikleri için bu bütçeyi A/2 veya A/4 olarak kullanıyor. Bu da önemli ölçüde TBM'lere yansıyor.

Tahminim; ramazan ayı öncesinde OHAL sonlandırılırsa, yaz ayında kaliteli siteler önemli ölçüde gelir sağlayacaktır. :)



Bu durum da aslında yukarıda bahsettiğim koşullar doğrultusunda gerçekleşiyor. Geçtiğimiz yıl AB ülkelerinden rekabet soruşturması geçirerek milyar dolarlık cezalara çarptırılan, aynı zamanda detaylarını şuradan da görebileceğiniz bir içerik/reklam filtreleme hizmetine giren Google, hem Adwords ve Adsense kullanıcıları üzerinden açığını kapatmaya çalıştı da diyebiliriz. Sonuçta hem reklam verme, hem de reklam alma açık artırma usulüne göre işliyor :)

@cnrsgr

İktisadi açıdan değerlendirmişsiniz, bence dediğinizin tam tersi işliyor sistem. Bir ülkede kaos karmaşa piyasa dalgalanması var ise şirketler-kuruluşlar daha çok reklam yapma ihtiyacı duyuyor. Hâl böyle olunca piyasa kızışıyor, kaosun olduğu yer de kimse haberden(facebook-twitter-instagram) başka bir şeye odaklanamıyor. Birkaç site dışında herkes bırakın reklam tıklanmasını site tıklaması bile alamıyor. Düşünün elinizde 100 adet ürün var ama bunu duyuracağınız platformlar sadece sosyal medya olunca deli gibi para bayılmanız gerekiyor ama google aracılığıyla yapmaya çalıştığınız da reklamveren için fiyat yarı yarıya iniyor. Biz yayıncı o yarı yarıya olan ücreti çok buluyoruz çünkü tık başı 1 liraya yakın almak bence mükemmel tbm. Yukarıda bulunan 1.75lik ücret gün sonunda 3.66lara geldi. Sonraki gün yani bugünün sabahı 1 tık 0.80 kuruş. Demek dalgalanma değil de reklamverenler paraya kıymaya başlıyor. Bu da benim görüşüm :) Yorumunuz için teşekkürler.

cleiner adlı üyeden alıntı

bu hızla 2020 de ödemeyi alır keyfiniz de yerine gelir o zaman :)

@cleiner
200 barajına bir türlü gelemedik aynen dediğiniz gibi 2020 olası bir ihtimal :)