Google’dan reklamcılık alanında yeni bir satın alma daha geldi. 2007′de NewYork’ta kurulan AdMeld, 400 milyon dolar civarında bir bedelle Google’ın oldu.

Online yayıncılar için bir reklam optimizasyonu yapan Admeld’in müşterileri arasında Answers.com, FOX News ve Discovery gibi önemli siteler var. ABD’de gösterdiği büyümeyi London ve Berlin ofisleriyle EMEA’ya taşıyan Admeld, bu yılın Mart ayında eski Doubleclick ürün yöneticisi Nicole Pruess‘i bünyesine katarak bu bölgeye olan ilgisini göstermişti. Yerel reklamcılık alanında atılımları olan şirketin Mart ayında teknik ekibine 30 kişilik önemli bir katılım sağlaması da oldukça önemli bir gelişmeydi.

Ağustos 2010′da almış olduğu 15 milyon dolarlık yatırımla yükselişe geçen Admelt, Google’ın online ve mobil reklamcılık alanındaki en büyük 3. satın alması oldu. Online reklam dünyasının zirve isimlerinden DoubleClick‘e 3.1 milyar dolar ödeyen Google, mobil reklamcılık alanında yükselen Admob‘a da 750 milyon dolar ödemişti.

Google’ın Admeld’i satın alması Adwords ve Adsense için önemli. Facebook’un bu bölgedeki stratejilerine karşı atılmış bir adım olarak da görülebilir. Ancak bana göre en önemli nokta, tecrübeli bir çok çalışanı kısayoldan kadrosuna katmayı başarmış olması ve yetenek savaşında gücünü arttırması.

Google, 200 milyar dolarlık görüntülü reklam pazarında herkese göre bir reklam olduğunu ve bu pazarın daha da büyüyeceğini söylüyor. Bakalım Facebook karşısında bu pazardaki payı ne olacak.

Kaynak:
Webrazzi