wmaraci reklam

Penguin 2.1 ve Link Çeşitliliği

3 Mesajlar 752 Okunma
pst.net
wmaraci reklam

firatekinci firatekinci WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 19.05.2013
  • Yaş/Cinsiyet 32 / E
  • Meslek öğrenci
  • Konum İstanbul Avrupa
  • Ad Soyad ** **
  • Mesajlar 1
  • Beğeniler 0 / 1
  • Ticaret 0, (%0)
Ardı ardına yaptığı algoritma güncellemeleri ile algoritmasını çok daha komplike bir yapıya sokan Google’ın ücretli link edinen siteleri artık çok daha kolay bir şekilde algıladığı herkes tarafından kabul edilen bir gerçek. Her algoritma güncellemesinden sonra olduğu gibi “kopya içerikli site arama sonuçlarında üstümde” , “spam siteler ilk sıralarda” gibi yorumlar bu güncelleme sonrasında da en popüler söylemler arasında fakat bu laflara aldırış etmeyin. Biz size daha rasyonel doneler vererek bu saatten sonra neler yapmanız gerektiğini bu makalemizde açıklayacağız.

Öncelikle kafanızdaki bütün link edinme stratejilerini bir kenara bırakıp artık yeni bir sayfa açarak bu sayfaya yeni stratejiler yazmanızı öneriyorum. Bu zamana kadar ki tüm baclink building yapıları artık işe yaramaz seo teknikleri arasındaki yerlerini almış bulunuyor. Ayrıca şunu da söylemekte fayda olduğunu düşünüyorum, bu algoritma güncellemesi de ücretli link edinen siteleri hedef aldığı için bu yazımızda sizlere link stratejileri belirlerken dikkat etmeniz gereken hususları belirteceğiz. Bu hususları öncelikle ana başlıklar altında sıralayıp sonra bu başlıkları açalım.

1. Anchor Text Dağılımı
2. Edinilen Linklerin Kalitesi
3. Nofollow Link Oranı
4. Alt Sayfalara Gelen Linklerin Oranı


Daha önceleri içeriği girip, anahtar kelimeden link alıp sitesini ilk sayfaya taşıyan insanlar için bu yazdıklarım biraz uzun ve meşakatli bir işlem gibi gelebilir fakat başta da söylediğim gibi artık algoritma daha komplike bir yapıya büründüğü için seo yapmak da algoritmanın karmaşık bir yapıya bürünmesi ile paralel olarak zorlaştı. Fakat yukarıda belirttiğim kriterleri göz önünde bulundurmadan artık hedeflenen anahtar kelimelerde ilk sayfalara çıkmak hayal oldu diyebilirim. Şimdi bu başlıkları açarak detaylı bir şekilde açıklayalım.

Anchor Text Dağılımı: Aslında buradaki değişiklikler penguin 2.0 algoritması ile hayatımıza girdi. Penguin 2.0
algoritmasından sonra anahtar kelime üzerinden yüksek oranda link alan siteler anahtar kelimelerinde sıralama kaybı yaşarken, anchor text dağılımını iyi yapan ve site içi yönlendirmeler ile arama motorlarının botlarına hangi sayfanın ne olduğunu belirten siteler anahtar kelimelerde gözle görülür konumlara geldiler. Şu saatten sonra kullanıcı deneyimini göz önünde bulundurarak link alımı yapmanın çok daha önemli olduğunu düşünüyorum. Bunun da kriterlerini size başlıca söyleyerek anchor text çeşitliliğini sizin hayal gücünüze bırakacağım.

Öncelikle burada dikkat etmeniz gereken en önemli husus Marka isminiz ile gelen linklerin diğer linklere oranla daha fazla olması yönünde olmalıdır. Zira bir yazı yazarken sizin sitenizi refere eden kişi sitenize anahtar kelimenizde link vermek yerine marka isminiz ile link verecektir.

Bunun dışında site başlığınızda geçen kelimelerden link verilmesi de önemlidir. Arama motorlarının site başlığında bulunan kelime ve kelime öbeklerinden gelen linkleri doğal link olarak algılayacağı kanaatindeyim.

Anchor text dağılımında dikkat etmeniz gereken bir diğer husus ise marka isminizin ve anahtar kelimenizin geçmediği backlinkler. Aslında bunları da kendi içerisinde sınıflandırabiliriz fakat ben bunları sizlere üstün körü geçerek yine burayı sizlerin hayal gücüne bırakacağım. Resimlerden gelen linkler, yazının devamı için tıklayın, buradan, tıklayınız gibi kelimelerden gelen linkler bu başlık altında dikkat etmemiz gereken linklerden başlıcaları.

Edinilen Linklerin Kalitesi: Link Building sürecinde dikkat etmeniz gereken bir diğer nokta ise edindiğiniz backlinklerdeki kalite çeşitliliği. Doğal bir şekilde link edinen siteleri incelediğimizde sürekli olarak kaliteli sitelerden yada sürekli olarak kalitesiz sitelerden link gelmediğini görüyoruz. Yani burada da tam anlamıyla çeşitliliğin sağlandığını görüyoruz. Sürekli kaliteli sitelerden link almak yada sürekli olarak alexa değeri olmayan, ziyaretçisi olmayan kalitesiz sitelerden link almak sizlere sıralama kaybı yaşatabilecek unsurlardan bir diğeridir.

No Follow Link Oranı: Google’ın son güncelleme ile dikkate değer kıldığı kriterlerden bir diğeri ise no follow link oranı. Aslında bunu sadece no follow link oranı olarak görmemek gerekir, link oluştururken kullanılan diğer fonksiyonlarda da çeşitlilik sağlamanın doğal görünmek adına önemli bir husus olduğu kanaatindeyim. Fakat no follow üzerinden gidecek olursak linklerinizin %99′unun dofollow olması haliyle ortada bir manipülasyonun olduğunu işaret eder. Doğal bir şekilde link edinen internet sitelerinde no follow link oranının %25 ler civarında olduğunu gözlemliyoruz. Sizinde bu oranı tutturmanızı tavsiye ediyoruz.

Alt Sayfalara Gelen Linklerin Oranı: Benim link stratejilerini belirlerken en çok ehemmiyet verdiğim konulardan birisi de alt sayfalara gelen linkler. Burada ki oranın aslında sitenin yapısına göre değişiklik göstermesi gerektiği kanaatindeyim. Örneğin aktif olmayan ve güncellenmeyen firma sitelerine gelen linklerin çoğunluğunun ana sayfaya gelmesi doğal olarak karşılanabilecekken sürekli olarak içerik girilen ve güncellenen sitelerde (buna forum siteleri,bloglar örnek olarak verilebilir) linklerin büyük bir kısmının alt sayfalara gelmesi doğal karşılanır.


Yukarıda ki hususlara dikkat ederek zamana yayacağınız bir seo çalışmasında başarılı olacağınızı düşünüyorum. Burada olayı zamana yaymanız çok önemli, zamana yayarak algoritmayı manipüle edebilirsiniz. Fakat kısa sürede yükselmek isteyerek yapacağınız seo çalışmalarında kesinlikle başarılı olamayacağınızı garanti edebilirim. Zira google bir süredir yabancı forumlarda sıklıkla konuşulan fakat Türkiye’de nedense hiç dikkate alınmayan kullanıcı deneyimini etkileyen faktörlere daha fazla önem vermeye başladı. Yani kısa sürede hızlı bir backlink edinme yoluna gittiğinizde Google artık direkt ziyaret, sitenizin direkt olarak google’da aranması, sayfada geçirilen süre gibi kullanıcı deneyimini etkileyen faktörler ile backlinklerinizi karşılaştırıyor ve arasında bir tutarsızlık yakaladığı zaman sizi arama sonuçlarında arka sıralara atıyor. Bu yüzden her zaman için, link odaklı stratejiler belirlemek yerine kullanıcı odaklı yayın politikası belirlemenizi tavsiye ediyorum.

Kaynak: Penguin 2.1 ve Link Çeşitliliği
KDOGAN

kişi bu mesajı beğendi.

wmaraci
reklam

KDOGAN KDOGAN Burada 9 Yıl :) Kullanıcı
  • Üyelik 10.12.2011
  • Yaş/Cinsiyet 28 / E
  • Meslek Öğrenci
  • Konum Ankara
  • Ad Soyad K** D**
  • Mesajlar 1900
  • Beğeniler 837 / 757
  • Ticaret 131, (%99)
Yazıyı en başından sonuna kadar okudum.
Benim için gerçekten çok yararlı oldu.
Yazdıklarınızın tamamı mantıklı geldi.
Teşekkür ederim :)
 

 

aakinci aakinci hdfilmdevi.org Kullanıcı
  • Üyelik 21.03.2012
  • Yaş/Cinsiyet 32 / E
  • Meslek Bilgisayar Öğretmeni
  • Konum Manisa
  • Ad Soyad A** A**
  • Mesajlar 902
  • Beğeniler 51 / 110
  • Ticaret 51, (%96)
valla çok uzun diye okumayacaktım fakat kdogan okudum faydalı olacak deyince bende okudum gerçekten güzel bir yazı olmuş. Klavyenize sağlık.
KDOGAN

kişi bu mesajı beğendi.

wmaraci
Konuyu toplam 1 kişi okuyor. (0 kullanıcı ve 1 misafir)
Site Ayarları
  • Tema Seçeneği
  • Site Sesleri
  • Bildirimler
  • Özel Mesaj Al