wmaraci reklam

WM Aracı Tasarımcılar Birliği (Teklif)

15 Mesajlar 1.755 Okunma
wmaraci reklam

    cnrsgr cnrsgr Caner Sağır Kullanıcı
    • Üyelik 04.07.2016
    • Yaş/Cinsiyet 30 / E
    • Meslek Ajans Direktörü
    • Konum Samsun
    • Ad Soyad C** S**
    • Mesajlar 738
    • Beğeniler 58 / 463
    • Ticaret 46, (%98)
    Bahsettiğiniz sistem için ilk etapta adımın mega bütçeli ajanslar tarafından atılması gerekiyor. Bu forum dahil, birçok forum ve satış platformunda ajanslar fake hesaplar ile grafikerlere 2 saat pazarlık sonucu iş yaptırıp, komisyonu ile prim kasıyorlar. Birçok ajans çalışanı arkadaşım da aynı durumdan rahatsız olarak iş bıraktığını söylüyor.

    Bahsettiğiniz sistemin en kolay uygulanabilir aşaması havuz mantığı olacak diye düşündüm bir an. Brainstorminge dönüyor konu. :) Her ajans ya da her grafiker, platform üzerinden görüşmekte olduğu kişi/kişiler arasından bir BBC list oluşturup, görüşmelerinin iş dağılımı aşamasında müsait olan/ilk yazan gibi bir yol izleyebilir diye düşündüm. Ama bu durumda da aklıma şimdi şu soru geldi: Müşteri benim kreatif yeteneklerimi beğendiği için bana geldiğinde ve ben portfolyomu ağırlıklı olarak köşeli çalışmalar ile oluşturmuşsam, bu müşteriyi oval hat ağırlıklı çalışan bir arkadaşıma yönlendirmem, hem benim gelecekte gelecek işlerimi, hem arkadaşımın itibarını, hem de müşterimin zamanını kaybetmesine yol açabilir, değil mi? :/
     

     

    SMM Panel, Sosyalyuvam, Bayilik Paneli, En Uygun Panel, Takipçi Paneli
    reklam

    SizinWeb SizinWeb . Kullanıcı
    • Üyelik 04.08.2014
    • Yaş/Cinsiyet 40 / E
    • Meslek Yönetici
    • Konum İstanbul Avrupa
    • Ad Soyad Ş** K**
    • Mesajlar 3626
    • Beğeniler 1459 / 1458
    • Ticaret 135, (%100)

    BerkanYilmaz adlı üyeden alıntı

    Amaç zaten uzun vadeli olmasına vesile olabilecek kişilerin burada bulunması :)


    İnşaallah olur istediğiniz gibi
     

     

    Bugün Bizim Yarın Çocuklarımızın.

    BerkanYilmaz BerkanYilmaz Unlimited Project Kullanıcı
    • Üyelik 14.12.2016
    • Yaş/Cinsiyet 32 / E
    • Meslek Creative Director
    • Konum İstanbul Avrupa
    • Ad Soyad B** Y**
    • Mesajlar 30
    • Beğeniler 5 / 7
    • Ticaret 1, (%100)

    cnrsgr adlı üyeden alıntı

    Bahsettiğiniz sistem için ilk etapta adımın mega bütçeli ajanslar tarafından atılması gerekiyor. Bu forum dahil, birçok forum ve satış platformunda ajanslar fake hesaplar ile grafikerlere 2 saat pazarlık sonucu iş yaptırıp, komisyonu ile prim kasıyorlar. Birçok ajans çalışanı arkadaşım da aynı durumdan rahatsız olarak iş bıraktığını söylüyor.

    Bahsettiğiniz sistemin en kolay uygulanabilir aşaması havuz mantığı olacak diye düşündüm bir an. Brainstorminge dönüyor konu. :) Her ajans ya da her grafiker, platform üzerinden görüşmekte olduğu kişi/kişiler arasından bir BBC list oluşturup, görüşmelerinin iş dağılımı aşamasında müsait olan/ilk yazan gibi bir yol izleyebilir diye düşündüm. Ama bu durumda da aklıma şimdi şu soru geldi: Müşteri benim kreatif yeteneklerimi beğendiği için bana geldiğinde ve ben portfolyomu ağırlıklı olarak köşeli çalışmalar ile oluşturmuşsam, bu müşteriyi oval hat ağırlıklı çalışan bir arkadaşıma yönlendirmem, hem benim gelecekte gelecek işlerimi, hem arkadaşımın itibarını, hem de müşterimin zamanını kaybetmesine yol açabilir, değil mi? :/


    Şöyle ki, öncelikle o tip ajanslarla çalışan müşteri utansın diyerek günü açıyorum :)

    Şu konuya verdiğiniz köşeli - oval çalışmalar örneği ile devam edelim.

    Öncelikle bu tamamen şahsi görüşümdür, bir tasarımcı ya da kendine tasarımcı diyen x bir kişi yaptığı çalışmalara göre müşteri seçme durumunda değil de yapabileceği işler sonucunda müşteriyi seçmeli. Yan iyine o örnek üzerinden gidersem eğer, bir tasarımcı kendi alanı ile ilgili olan tüm kreatif çalışmaları düzgün ve profesyonel olarak yapan kişidir. Kendimden örnek vereyim. Normalde 3D Animasyon & karakter tasarımları dahil ileri seviye işler yapabilirken hiç bir zaman broşür, katalog, logo maskot gibi çalışmalara kendi isteğim ile yanaşmıyorum. Bu freelance olarak da böyle iş hayatımda da böyledir. Bunun itibar ile alakası pek yok açıkçası :) En azından ben daha fazlasını kazandım kaybetmek yerine :)
     

     

    cnrsgr cnrsgr Caner Sağır Kullanıcı
    • Üyelik 04.07.2016
    • Yaş/Cinsiyet 30 / E
    • Meslek Ajans Direktörü
    • Konum Samsun
    • Ad Soyad C** S**
    • Mesajlar 738
    • Beğeniler 58 / 463
    • Ticaret 46, (%98)
    Geç dönüş yaptığım için kusura bakma Berkan, yorumunu mobil okudum, bilgisayara geçtiğimde de aklımdan çıkmış. :)

    Bu konuda sana katılmıyorum maalesef Berkan. Her ressamın bir fırça vuruşu, her yazarın bir anlam bütünlüğü yakalama tarzı, her şairin bir uyak düzeni olduğu gibi; her grafikerin de kendine has, özel bir üslubu var.

    Konuyu biraz genişten alacağım daha net bir anlaşma ortamı sağlayabilmek adına. Bu aşamada da benim örneğimi bir kenara bırakalım, senin kendin üzerinden bahsettiğin karakter tasarımı ile broşür tasarımı gibi tasarımlar arasında bir kıyaslama yapalım. Hangi tasarımı yaparken daha çok keyif alıyor, hangi tasarım için müşteriden gelen revizyon mailini okurken pürdikkat kesiliyorsun? Evet, dediğin bir noktada doğru; bir grafikerin başarı sağlayabilmesi için trendleri takip etmesi ve bu trendler ile uyum sağlayabilmesi çok önemli. Bu durum, tüm tasarım tarzlarında da başarı gerektiriyor, evet. Ama benim değindiğim nokta: "grafikerin mutluluğu." :)

    İş psikolojisi olarak düşünelim. Paraya ihtiyacın olduğu bir dönemde bir arkadaşın vasıtası ile sana bir broşür tasarımı işi geldi, kabul ettin, çalışmaya başladın. Çalışma tamamlanmadan da nakit problemin çözüldü. Devam eden süreçte bu tasarımın uzaması, revizyonların ardı arkasının kesilmemesi halinde müşterine nasıl yaklaşırsın? Müşterine karşı saygını koruman, işini onun istediği şekle dönüştürmen ve son teslimatı yapma aşamasına gelene kadar nasıl bir ruh haline bürünürsün? Peki bu soruya vereceğin cevabın senin tecrüben/iş ahlakın/profesyonellik ile olan alakası ne kadar sence? Bunu, referans olarak iş ileteceğin her arkadaşın için sağlayabilir misin? :)

    Konuyu dallandırıyormuşum gibi geliyor kulağa belki, ama halen aynı şeyden bahsediyorum. Bir grafiker, bir müşterisi için 8 sayfalık katalog çalışmasını 2 günde tamamlarsa, kendisi için yapacağı portföy kataloğunda bu süreç 2 aya kadar uzayabilir. Bu durum, her grafikerin "kendi tarzını" gösterebilme adına daha çok çalışma iç güdüsüdür. Böyle bir iç güdünün varlığına ikna olduysak ve portföy kataloğunun da "müşteri cezbetmek" için hazırlandığında hemfikirsek; ilk söylediğim cümleyi tekrar kurabilirim : müşteri benim kreatif yeteneklerimi beğendiği için bana geldiğinde ve ben portfolyomu ağırlıklı olarak köşeli çalışmalar ile oluşturmuşsam, bu müşteriyi oval hat ağırlıklı çalışan bir arkadaşıma yönlendirmem, hem benim gelecekte gelecek işlerimi, hem arkadaşımın itibarını, hem de müşterimin zamanını kaybetmesine yol açabilir, değil mi? :)
    BerkanYilmaz

    kişi bu mesajı beğendi.

    wmaraci

    teknoburgers teknoburgers Üyeliği Durdurulmuş Banlı Kullanıcı
    • Üyelik 22.11.2017
    • Yaş/Cinsiyet 26 / E
    • Meslek Öğrenci
    • Konum İstanbul Anadolu
    • Ad Soyad A** Ç**
    • Mesajlar 1013
    • Beğeniler 651 / 259
    • Ticaret 0, (%0)
    Olabilir...
     

     

    wmaraci
    Konuyu toplam 1 kişi okuyor. (0 kullanıcı ve 1 misafir)
    Site Ayarları
    • Tema Seçeneği
    • Site Sesleri
    • Bildirimler
    • Özel Mesaj Al