wmaraci reklam

Java Oyun Açık Kaynak Kod

6 Mesajlar 4.664 Okunma
pst.net
wmaraci reklam

byoffical byoffical Sms Onayı Gerekli Banlı Kullanıcı
  • Üyelik 19.08.2017
  • Yaş/Cinsiyet 28 / E
  • Meslek Geliştirici
  • Konum Bursa
  • Ad Soyad B** Y**
  • Mesajlar 3
  • Beğeniler 2 / 2
  • Ticaret 0, (%0)
Merhaba Arkadaşlar,

1.sınıfta iken okul projesi için hazırlamış olduğum java ile kodlanan Labirent oyunu şimdi GitHub adresimden paylaşıyorum. Projeyi ödev için teslim ettiğimden belirli kalıplara göre hazırlamam gerekiyordu, bu yüzden OOP kullanılmadı ve yeni başlayanlar için uygun hale geldi. Hem bu alanda Türkçe kaynakların birbirinin aynı olması ve yeterli görmediğimden programlamaya yeni başlayan ve ilgisi olan arkadaşlarım için örnek kaynak olması açısından paylaşıyorum. O zamanlarda çalıştığım projeyi tekrar dönüp inceleyemedim. Faydası olması dileğiyle...

Oyunun Kuralları;



1.Oyuncu Bilgilendirme;




2.Oyuncu Bilgilendirme;



1.Bölüm Harita;



2.Bölüm Harita;



Dilediğiniz gibi kodları inceleyip geliştirebilirsiniz. Elbette ricam kullandığınız projelerinizde kaynak göstermeniz.
Detaylar oyunun kendi içinde mevcuttur. Ek kütüphane olarak sadece ses kütüphanesi kullanıldı. İnceleyen arkadaşların istek,öneri, ve sorularını yanıtlayabilirim.
İyi akşamlar.

GitHub Proje
Solhan

kişi bu mesajı beğendi.

wmaraci
reklam

Solhan Solhan WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 12.03.2014
  • Yaş/Cinsiyet 26 / E
  • Meslek Öğrenci
  • Konum İstanbul Anadolu
  • Ad Soyad F** S**
  • Mesajlar 203
  • Beğeniler 57 / 74
  • Ticaret 11, (%100)
Teşekkürler, geliştirmeye açık bir oyuna benziyor elinize sağlık.
 

 

SoftwareDeveloper SoftwareDeveloper WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 18.08.2016
  • Yaş/Cinsiyet 29 / E
  • Meslek Bilgisayar Mühendisliği
  • Konum İstanbul Avrupa
  • Ad Soyad E** S**
  • Mesajlar 79
  • Beğeniler 4 / 36
  • Ticaret 1, (%100)
Canavar1 Canavar2 diye 2 farklı class oluşturmanın mantığı ne dostum?

Canavar adında bir class oluşturup constructor ile parametre olarak resim linki ve x y değerlerini vermen gerekirdi normalde.

Aynı şekilde

p=new Oyuncu();
p2=new Oyuncu2();

burası da yanlış. Tek bir oyuncu classı yapıp kullanacağın yerde parametrik olarak initialize etmen gerekir.


ImageIcon img =new ImageIcon();
img =new ImageIcon("icerik//Resimler//zemin.png");
zemin=img.getImage();
img =new ImageIcon("icerik//Resimler//duvar.png");
duvar=img.getImage();
img =new ImageIcon("icerik//Resimler//dpu.png");
dpu=img.getImage();
img =new ImageIcon("icerik//Resimler//hedef.gif");
hedef=img.getImage();
img =new ImageIcon("icerik//Resimler//esya.png");
esya=img.getImage();
img =new ImageIcon("icerik//Resimler//kutu.png");
kutu=img.getImage();
img =new ImageIcon("icerik//Resimler//havuz.gif");
havuz=img.getImage();
img =new ImageIcon("icerik//Resimler//a.png");
a=img.getImage();
img =new ImageIcon("icerik//Resimler//b.png");
b=img.getImage();
img =new ImageIcon("icerik//Resimler//c.png");
c=img.getImage();
img =new ImageIcon("icerik//Resimler//d.png");
d=img.getImage();
img =new ImageIcon("icerik//Resimler//esya2.png");
esya2=img.getImage();
img =new ImageIcon("icerik//Resimler//bitis2.gif");
bitis2=img.getImage();



Böyle bir kod yazmak yerine


zemin = ImageIO.read(new File("icerik//Resimler//zemin.png"));
duvar = ImageIO.read(new File("icerik//Resimler//duvar.png"));
dpu = ImageIO.read(new File("icerik//Resimler//dpu.png"));
hedef = ImageIO.read(new File("icerik//Resimler//hedef.png"));
esya = ImageIO.read(new File("icerik//Resimler//esya.png"));


Şeklinde bir kod yazmak daha uygun.


Birde kullandığın IDE de auto indent mekanizması ile kodları okunabilir halde atarsan daha iyi olur.

Fazla inceleme fırsatım olmadı, fakat sana tavsiyem object oriented programming yaklaşımını temelden iyice öğren.

Sonrasında Solid prensiplerini araştır, design patternleri araştır.
 

 

php, java, python - django, nodejs, vuejs, reactjs, angularjs, c# asp.net mvc...

byoffical byoffical Sms Onayı Gerekli Banlı Kullanıcı
  • Üyelik 19.08.2017
  • Yaş/Cinsiyet 28 / E
  • Meslek Geliştirici
  • Konum Bursa
  • Ad Soyad B** Y**
  • Mesajlar 3
  • Beğeniler 2 / 2
  • Ticaret 0, (%0)

SoftwareDeveloper adlı üyeden alıntı

Canavar1 Canavar2 diye 2 farklı class oluşturmanın mantığı ne dostum?

Canavar adında bir class oluşturup constructor ile parametre olarak resim linki ve x y değerlerini vermen gerekirdi normalde.

Aynı şekilde

p=new Oyuncu();
p2=new Oyuncu2();

burası da yanlış. Tek bir oyuncu classı yapıp kullanacağın yerde parametrik olarak initialize etmen gerekir.


ImageIcon img =new ImageIcon();
img =new ImageIcon("icerik//Resimler//zemin.png");
zemin=img.getImage();
img =new ImageIcon("icerik//Resimler//duvar.png");
duvar=img.getImage();
img =new ImageIcon("icerik//Resimler//dpu.png");
dpu=img.getImage();
img =new ImageIcon("icerik//Resimler//hedef.gif");
hedef=img.getImage();
img =new ImageIcon("icerik//Resimler//esya.png");
esya=img.getImage();
img =new ImageIcon("icerik//Resimler//kutu.png");
kutu=img.getImage();
img =new ImageIcon("icerik//Resimler//havuz.gif");
havuz=img.getImage();
img =new ImageIcon("icerik//Resimler//a.png");
a=img.getImage();
img =new ImageIcon("icerik//Resimler//b.png");
b=img.getImage();
img =new ImageIcon("icerik//Resimler//c.png");
c=img.getImage();
img =new ImageIcon("icerik//Resimler//d.png");
d=img.getImage();
img =new ImageIcon("icerik//Resimler//esya2.png");
esya2=img.getImage();
img =new ImageIcon("icerik//Resimler//bitis2.gif");
bitis2=img.getImage();



Böyle bir kod yazmak yerine


zemin = ImageIO.read(new File("icerik//Resimler//zemin.png"));
duvar = ImageIO.read(new File("icerik//Resimler//duvar.png"));
dpu = ImageIO.read(new File("icerik//Resimler//dpu.png"));
hedef = ImageIO.read(new File("icerik//Resimler//hedef.png"));
esya = ImageIO.read(new File("icerik//Resimler//esya.png"));


Şeklinde bir kod yazmak daha uygun.


Birde kullandığın IDE de auto indent mekanizması ile kodları okunabilir halde atarsan daha iyi olur.

Fazla inceleme fırsatım olmadı, fakat sana tavsiyem object oriented programming yaklaşımını temelden iyice öğren.

Sonrasında Solid prensiplerini araştır, design patternleri araştır.


Merhaba,
Henüz 1.sınıfta hazırlanan bir proje olduğundan mecburi olarak belirli kalıplara göre yazılması gerikyordu. OOP kullanamadım çünkü projeyi maalesef bu şekilde teslim etmem gerekiyordu. İşte bu yüzden aynı class ı 3 defa kullanmak zorunda kaldım. Eleştiriniz için teşekkür ederim
 

 

wmaraci
Mersin evden eve nakliyat

YazilimMimari YazilimMimari Eski adi: Turgay Can Kullanıcı
  • Üyelik 25.06.2012
  • Yaş/Cinsiyet 38 / E
  • Meslek Engineering Director
  • Konum İstanbul Avrupa
  • Ad Soyad T** C**
  • Mesajlar 771
  • Beğeniler 2 / 260
  • Ticaret 0, (%0)
github hesabınızı teknik özgeçmişiniz olarak değerlendirip, paylaşacağınız kodları tekrar revize etmekte fayda var :)

--

bir süre sonra (6 ay/ 1 yıl gibi) yazdığınız kodu beğenmiyorsanız, doğru yoldasınız demektir.

göreseller güzelmiş :)

1. sınıf için normal kodlar pek yadırgamadım ;)
byoffical

kişi bu mesajı beğendi.

https://www.linkedin.com/in/turgaycan/
Kaliteli kod yazılır.. (Günlük/Saatlik ücreti ile)

mcayapim mcayapim Cuneydanlayisli.com Kullanıcı
  • Üyelik 08.03.2014
  • Yaş/Cinsiyet 32 / E
  • Meslek Ögrenci
  • Konum İstanbul Avrupa
  • Ad Soyad C** A**
  • Mesajlar 214
  • Beğeniler 7 / 27
  • Ticaret 1, (%100)
java'nın en kötü yanı arayüz kısmı heralde?
 

 

wmaraci
Konuyu toplam 1 kişi okuyor. (0 kullanıcı ve 1 misafir)
Site Ayarları
  • Tema Seçeneği
  • Site Sesleri
  • Bildirimler
  • Özel Mesaj Al