Ünlü MMORPG World of Warcraft, yeni genişleme paketini almasının ardından erken seviye sisteminde bazı sorunlar yaşamaya başladı

Geçen hafta ilk kez açılan World of Warcraft 8.0 sürümünü deneyimleyen oyuncular, oyunda birçok bug, hatalı görev ve dengesiz düşman davranışlarıyla karşılaştı. Blizzard’ın hala düzeltmeye çalıştığı sorunlar arasında en büyüğü ise erken seviyelerdeki bozukluk oldu. Sorunun temelini halen bulamayan Blizzard'a oyunculardan şikayet yağıyor.

Battle for Azeroth genişlemesi için çıkan sürüm erken seviyelerde inanılmaz bir yavaşlığa sebep oldu. Oyuncular zindan ve açık dünyadaki canavarları öldürümenin çok uzun sürdüğünü fark etti ancak canavarların zorluk seviyesinde hiçbir artış olmaması sorunu ortaya çıkardı. Oyun direktörü Ion Hazzikostas, dün yaptığı açıklamada sorunun nereden kaynaklandığını gerçekten bilmediklerini belirtti.


Oyuncu şikayetleri gelmeye başladıktan sonra Hazzikostas, ham verileri kontrol ettiklerini ve hiçbir anormallikle karşılaşmadıklarını söyledi. Oyuncu şikayetleri artınca devreye Blizzard girdi ve dahili test sunucuları kurdu. Testlerde aynı canavarı iki özdeş karakterle öldürdü. Bir tanesini 7.3.5’de, diğerini 8.0.1’de oynayan biriyle oynatarak deneysel testler yaptı. Testlerin sonunda Blizzard oyuncuların neyi kastettiğini anladı ancak yine de sorunun temelini bulamadı.

Sorunların giderileceğini söyleyen Hazzikostas, “Bunu sorunu araştırırken size kötü bir WoW deneyimi yaşatmak adil değil, bu yüzden araştırmaya devam ederken yakın zamanda geçici çözümlerle oyunu destekleyeceğiz” diye belirtti.