Bu rehber, E-ticaret hakkında yazılmış olan en kapsamlı rehberdir. Uzmanlar tarafından hazırlanmış olan bu içerikte, çevrimiçi ticaret sitenizi anahtar kelime araştırmaları yaparak ve teknik SEO yöntemlerini kullanarak optimize etmeyi öğreneceksiniz. Bu sayede, aramalardan daha fazla trafik kazanacaksınız ve yeni müşteriler sizinle iş yapmak isteyecek.



[b]SEO Neden E-Ticaret Siteleri için Önemlidir?[/b]


Bazı ilginç istatistiklere hızlıca bir bakalım. İnsanların % 44’ü sadece bir Google araması ile çevrimiçi alışveriş yolculuğuna başlıyor (nChannel).



e-ticaret-seo


E-ticaret sitelerine gelen tüm trafiğin % 37,5’i arama motorlarından geliyor (SEMRush).



E-ticaret için trafik kaynakları


E-ticaret siparişlerinin % 23,6’sı doğrudan organik trafiğe bağlı (Business Insider).



Organik trafik E-ticaret Dönüşüm


Bu bilgilerin ışığında e-ticaret adına uygulanabilir olan stratejileri inceleyelim.



E-ticaret-SEO Rehberi


Rehberde Bulunan Bölümler


BİRİNCİ BÖLÜM


E-Ticaret Siteniz için Anahtar Kelime Araştırmaları Yapmak


İKİNCİ BÖLÜM


E-Ticaret Sitenizin Yapısı


ÜÇÜNCÜ BÖLÜM


E-Ticaret Siteniz için Sayfa İçi SEO


DÖRDÜNCÜ BÖLÜM


E-Ticaret Siteniz için Teknik SEO


BEŞİNCİ BÖLÜM


E-Ticaret Siteniz için İçerik Pazarlama Yöntemleri


ALTINCI BÖLÜM


E-Ticaret Siteniz için Link İnşası


Birinci Bölüm Rehberi;


[b]E-Ticaret Siteniz için Anahtar Kelime Araştırmaları Yapmak[/b]





Bir anahtar kelime araştırması planı, her E-ticaret sitesinin SEO altyapısı için temel bir olgudur. Neden mi? Yaptığınız anahtar kelime araştırmaları, nasıl bir arama motoru optimizasyonu stratejisini yürütmek istediğinizi ve SEO ile ilgili devreye sokmak istediğiniz diğer bütün planları ortaya çıkarır. Anahtar kelimeleriniz olmadan ürün ve kategori sayfalarınızı optimize edemezsiniz. Buna ek olarak anahtar kelimelerinizin bulunduğu liste, teknik SEO çalışmalarınızı da etkiler.


İlginizi Çekebilir => Site içi linkleme nasıl yapılır ? WordPress Sayfa / Yazı İçi Link Verme


Bunun nedeni, sitenizin yapısı ile URL adı verilen kaynak bulucuların anahtar kelimeler ile uyumlu bir şekilde iş birliği yapmak istemesinden kaynaklanmaktadır. Gördüğünüz gibi anahtar kelimeler hakkında büyük emekler vermek E-ticaret siteniz için çok büyük bir öneme sahip. Bu sayede, müşterilerinizin aramalarda kullanmadığı anahtar kelimeler (gereksiz kelimeleri ayıklayarak vakit kazanacaksınız) ile ekmek tekneniz için en verimli olan anahtar kelimeleri bulmayı öğreneceksiniz.


[b]1.1 E-Ticaret Sitenizde Sattığınız Ürünler ve Sunduğunuz Kategori Sayfaları İçin Anahtar Kelimeler Nasıl Bulunur?[/b]


Anahtar kelime araştırma eğitimlerinin çoğu “bilgi amaçlı anahtar kelimeler” üzerine odaklanır. Bunlar çoğunlukla “Nasıl yapılır?” konulu içeriklerdir. Örnek olarak “Kahve lekesi nasıl çıkar?” gibi… Bilgilendirici anahtar kelimeler internet sayfanızda önemli bir yer tutar ancak para kazanma anlamında size getiri sağlayan anahtar kelimelerin çok büyük bir kısmı ürün aramalarından gelir. Düzenlemelerinizi bu hususa göre yapmalısınız.


[b]Örnek: Arzum tost makinesi[/b]


Bu, anahtar kelime araştırmalarını ürün odaklı anahtar kelimeleri göz önünde bulundurarak ele almanız gerektiği anlamına gelir. Şimdi, Amazon’un ürün öneri sistemine bir göz atalım ve olayı daha iyi anlayalım.


Evet, Amazon’u büyük bir rakip olarak görüyor olabilirsiniz ancak kendisi ürünler için büyük bir anahtar kelime madeni. Çevrimiçi en büyük E-ticaret sitesinden bahsediyoruz. Amazon’a girin ve satacağınız bir ürünü tanımlayan bir anahtar kelimeyi aramada kullanın. Aşağıdaki görselde gördüğünüz gibi size o ürünle ilgili birden fazla öneri sunar.


Amazon’un önerdiği anahtar kelimeler, birden fazla hedefi göz önünde bulundurma eğilimindedir. Bu eğilim, uzun kuyruklu anahtar kelimelerin kullanımı olarak da bilinir. Uzun kuyruk anahtar kelimeler yalnızca kısa terimlerden daha iyi dönüşüm sağlamakla kalmaz, aynı zamanda genellikle daha az rekabetçidirler. Sitenizdeki en önemli ürünleri sürekli güncelleyin ve onlar için bu tarz anahtar kelimeleri kullanın.





Profesyonel İpucu: Amazon, bazen, anahtar kelime önerilerinin üstünde kategoriler de önerir. Bunlar, kategori sayfalarınız için harika anahtar kelimeler bulmanızı sağlar. “Organic dog food small breed” yazısının altına bakın: “Pet Supplies” kategorisini göreceksiniz. Evcil hayvan malzemeleri kategorisinde yer alan organik ve küçük cins köpek maması şeklinde bir algoritma kullanılmış.





Anahtar Kelime Aracı “Dominator”, Amazon’un arama önerilerini alıntılayan şık bir anahtar kelime aracıdır. Bu aracı kullanmak için araca temel bir anahtar sözcüğü yazmanız yeterlidir:





Bu işlemden sonra, onlarca yeni anahtar kelime göreceksiniz:





Hem ufkunuz genişleyecek hem de daha az zaman harcayarak daha verimli iş yapmış olacaksınız. Bunun dışında, işleri düzenli tutmak için en iyi anahtar kelimeleri bir listeye kaydedebilirsiniz.





Sırada Amazon’un bir fonksiyonunu daha kullanarak kategorilerinizi oluşturmaya geldi.

  • Amazon’un Kategorileri




Birçok E-ticaret sitesi sahibinin sıkça yaptığı bir hata var: Rastgele anahtar kelimeler kullanarak kategoriler oluşturmak. Bazı müşterilerin kullanacağı kelimeleri tahmin ederek anahtar kelime yapılandırması yapmak, ürün ve kategori aramaları mevzusu adına, pek de sağlıklı değil çünkü o kelimeleri arayan kişi sayısı bir bütünün çok küçük bir kısmı. Daha geniş bir perspektif ile iş yapmanız gerekiyor. Tahmin yöntemi ile kategori oluşturmak çok büyük bir hata.


İlginizi Çekebilir => Trafiğinizi %700 Arttıracak 21 SEO Tekniği!


Kategori sayfaları, ürün sayfalarının yanı sıra, dönüşüm sağlamayabilir ancak yine de satış yapmanızı sağlarlar. Bu nedenle, kategori sayfalarınız adına anahtar kelimeler bulmak için vakit ve emek harcamak daha mantıklıdır. Peki, bunu en iyi nasıl yaparsınız?


[b]Rakiplerinizin kullandığı kategorilere bakarak![/b]


Amazon’a karşı yarışıyorsanız, ana sayfanın üstündeki “Departmanlar” yazısının üzerine gelin. Bu, Amazon’un ana kategorilerini listeler.





Muhtemelen bu kadar çok kategoriye sahip değilsinizdir. Size lazım olanına tıklayın. Aynı taktiği diğer rakip sitelerde de kullanabilirsiniz. Spor kategorisi örneği ile devam edelim:





Ayrıca, departmanlar bölümünün alt kategorilerini de listeleyebilirsiniz:





Şimdi, ilgili listeyi derinlemesine incelemenin ve sitenizin sattıkları ile eşleşen kategoriye odaklanmış olan anahtar kelimeleri bulmanın tam zamanı. Örneğin, sitenizin sağlıklı köpek maması sattığını varsayalım. Bu bağlamda, “Evcil hayvan malzemeleri” kategorisi listesine gidin:





“Köpekler” kısmına gelin:





“Yemek” kısmını seçin:





Bu hamleden sonra Amazon, köpek mamasıyla ilgili kendi kategorilerini tanımlamak adına kullandığı anahtar kelimeleri size gösterecektir:





Bunlar, E-ticaret sitenizde köpek maması ile ilgili bir kategori oluşturmayı düşünüyorsanız kullanmanız gereken muhteşem anahtar kelimelerdir.


Profesyonel İpucu: Eğer kullancağınız kategorisi diğerlerine benzemiyorsa, bu benzersiz kategoriyi anahtar kelimeniz ile donattığınızdan emin olun. Örneğin Amazon, “kuru köpek maması” anahtar kelimesini “sağlıklı kuru köpek maması” veya “çiğ kuru köpek maması” şeklinde kullanıyor. Bu anahtar kelimeler, bu terimlerin geniş sürümlerinden daha az rekabetçidir ve daha çok verimlidir.


İlginizi Çekebilir => Kişisel Blog Nedir, Nasıl Açılır?


Amazon, kategorilerinizde kullanacağınız anahtar kelimeler için harika bir kaynaktır fakat kendisi tek seçenek değil. Sektörünüzde bulunan diğer rakiplere de bir göz atmayı unutmayın! Onların kullandığı kategorileri dikkatlice inceleyin ve gerekiyorsa onları da kendinize uyarlayın.

  • Vikipedi (Wikipedia)




Wikipedia, ürün ve kategori sayfaları adına anahtar kelimeler bulmak için EN İYİ yerlerden biridir. Neden mi? Wikipedia da anahtar kelimelere ve kategorilere göre düzenlemeler yapar da ondan.


Wikipedia’yı anahtar kelime araştırmaları için nasıl kullanabileceğinizi gösteren bir örneğe bakalım.


Önce, sitenizin sattığı bir ürünü veya kullandığı bir kategoriyi tanımlayan bir anahtar kelimeyi aratın: Çanta.





Çanta ile ilgili karşınıza çıkan kelimeleri ve kelime öbeklerini analiz edin:





İçindekiler kutusuna bir göz attığınızdan emin olun. Bunlar, bazen, kategori sayfanız için mükemmel anahtar kelimelerini ortaya çıkarabilir.





[b]Sıradaki örneğimize geçelim: SEMRush[/b]

  • SEMRush




Şimdiye dek belirtilen stratejiler, bir anahtar kelime fikri listesi hakkında önemli bilgiler öğrenmenize yardımcı oldu. Bu platformun yapısı diğerlerinden biraz farklı. SEMRush, temel (tohum) anahtar kelimelere dayalı yeni anahtar kelime fikirleri üretmez. Bunun yerine, rekabet içerisinde bulunmanız adına zaten sizin aradığınız ve çalıştığınız anahtar kelimeleri gösterir.


Bu aracı, E-ticaret siteniz için anahtar kelimeler bulmak amacı ile nasıl kullanabileceğinizi inceleyelim. İlk önce, SEMRush’un arama alanına bir rakip marka girin:





Aşağıdaki görselde yapılanı yapın:





Bu, rakibinizin aradığı ve çalıştığı tüm anahtar kelimeleri size gösterecektir:





Güzel! Her bir anahtar kelimeyi SEMRush veri tabanından indirmek istiyorsanız, “rakipler” raporuna göz atın:





Benzer sitelerden benzer anahtar fikirlerini elde edebilirsiniz. Bu, bildiğiniz anahtar kelime sayısını artıracaktır.





Bu işlemi az önce bulduğunuz rakiplerde tekrarlayın.





Bunun dışında Google Keyword Planner ile çalışmaya ne dersiniz?

  • Google Keyword Planner




Kendisi kısmen iyi bir anahtar kelime aracıdır çünkü benzersiz anahtar kelime fikirleri üretmekte pek iyi değildir. Bu sistemde “organik köpek maması” gibi bir kategori sayfası için kullanılabilecek olan bir anahtar kelimesi girerseniz, arattığınız ana anahtar kelimeye benzer versiyonlar ile karşılaşırsınız:





Elbette bazı güzel anahtar kelimeler de bulabilirsiniz.





Sonuç olarak Google Anahtar Kelime Planlayıcı, çok fazla sayıda benzersiz anahtar kelime üretmez. Google’ı sadece arama hacimlerini ve kelimelerin reklam değerlerini kontrol etmek için kullanmanızı öneriyoruz.





Çeviri kaynağım => https://backlinko.com/ecommerce-seo#keywordresearch

Yayımladığım kaynak => https://oguzhantemiz.com/e-ticaret-keyword-research-anahtar-kelime-arastirmasi/