Sosyal medya, artık hemen herkesin kullanmaya başladığı dijital platformlardandır. Eskiden sadece tek yönlü bir dijital alış veriş söz konusu iken, sosyal medya ile iletişimler iki yönlü olmaya başlamıştır. Burada yapılan her işlem anlık olarak paylaşılabiliyor. Yani sosyal medyada yayınlanan her içerik ya da mesajlaşma gibi iletişim türleri anlık olarak karşı tarafa iletilmektedir.

Sosyal medya üzerinden onlarca kişiye hatta binlerce kişiye anlık şekilde ulaşabilir ve yine anlık olarak dönüş alabilirsiniz. Sosyal medyada yapılan işlemler için zaman veya mekan gibi detaylar aranmaz. Ayrıca eski dönemlerde olan sabit telefonlardaki iletişimler gibi  bilgiler için anlık olarak karşılık bekleme gibi durumlar da söz konusu olmayacaktır. Yani sosyal medya paylaşımları yapıldıktan günler sonra hatta yıllar sonra bile kaybolmaz.

Sosyal Medyahttps://sp-ao.shortpixel.ai/client/q_lossy ,ret_img,w_300/https://www.sefagedik.com.tr/wp-content/uploads/2021/06/sosyal-medya-300x157.jpg 300w, https://sp-ao.shortpixel.ai/client/q_lossy ,ret_img,w_1024/https://www.sefagedik.com.tr/wp-content/uploads/2021/06/sosyal-medya-1024x536.jpg 1024w, https://sp-ao.shortpixel.ai/client/q_lossy ,ret_img,w_768/https://www.sefagedik.com.tr/wp-content/uploads/2021/06/sosyal-medya-768x402.jpg 768w" width="1200" />

Sosyal medya çok fazla yaygınlaşmadan önce kişiler sadece reel yaşamdaki tanıdıkları ile iletişim kurmakta idi. Ama artık bu  durum tamamen değişmiştir. Yani bir sosyal medya ağı ile hiç tanımadığınız insanlarla da tanışıp arkadaş olabilirsiniz.

Esasen sosyal medya her ne kadar dijital bir platform olsa da esasen, günlük yaşamın bir parçası haline gelmiştir. Burada eğlenceli paylaşımlar, kişilerin konumları, ne yaptıkları veya üzüntüleri ayni aklınıza gelebilecek her türlü paylaşımlar yapılabilir. Öyle ki sosyal medya üzerinden iş bulabilir veya işletmelerinizin tanıtım veya reklamlarını rahatlıkla yapabilirsiniz.

Dijital Medya Terimleri

Dijital medya daha çok işletmeler için önemli olan konuların başında gelir. İşletmeler mevcut ürünlerini daha kolay satabilmek adına ve yine farklı prosedürleri yerine getirmek adına mutlaka dijital medya yönetimini en iyi şekilde kullanmalıdır. Dijital medya terimlerine bakacak olursak;

Advertorial; firmalar ve markalar için bir reklam türüdür demek doğru olacaktır. Advertorial haber görünümlü reklamlardan ibarettir.

Cross marketing; bu yöntem daha çok müşteriye aynı anda hitap edebilmek için kullanılır. Çapraz pazarlama tekniklerinden biridir. Burada markaların veya firmaların kampanyaları ve içerikleri önemli rol oynar.

Viral içerik; viral içerik, firmaların web sitelerinde yayınlamak için kullandığı yöntemlerden biridir. Bu içerikler, popüler olan ve en çok anan başlıklar dahilinde yapılmalıdır.

Seo; arama motoru optimizasyonu olan seo dijital medya için son derece önemlidir. Çünkü doğru bir teknik ile yapılan seo çalışmaları web sitelerin yükselmesini sağlayarak, rakiplerinizin önüne geçmenize yardımcı olur. Web sitenin google arama motorunda ön sıralara çıkmasını sağlar.

İçerik pazarlama; burada daha çok sosyal medyanın gücünden faydalanılmaktadır. Çünkü artık sosyal medyanın gücü yadsınamayacak kadar fazladır. Ayrıca mevcut ticari web sitelerinde blog içerikleri ve video gibi detaylar da içerik pazarlama için kullanılan yöntemlerden biridir.

Tüm bu terimler ile firmalar kendilerine ait olan ürün veya hizmetleri daha kolay bir şekilde hedef kitlesine ulaştırabiliyorlar.

Faaliyet Alanları

Dijital medyada faaliyet alanları da mutlaka dikkat edilmesi gereken konuların başında gelmektedir. Burada dijital dünya bir bütün olarak düşünülmeli ve bu yönde doğru bir çalışma şekli belirlenmelidir. Yani dijital medya ve sosyal medya bir bütün olarak düşülmeli ve doğru strateji belirlenmelidir. Ancak bu şekilde yapılan tüm çalışmalar hedef kitlelere daha hızlı bir şekilde ulaşacaktır. Bu konuda marka ve firmaların dikkate alması gereken konular ise;

  • Doğru yöntemler ile ve kullanıcılara hitap edecek şekilde web sitelerin tasarlanması gerekir.
  • Oluşturulan web sitelerin içerikleri her zaman en iyi şekilde hazırlanmalı ve içerikler seo kriterlerine göre hazırlanmalıdır.
  • Mevcut web sitenin hem iç seo kriterlerine hem de iç seo kriterlerine göre profesyonelce hazırlanması şarttır.
  • Tüm sosyal medya kanalları en iyi şekilde kullanılmalı ve her kanal üzerinden kullanıcılara erişim sağlanmalıdır.
  • Hazırlanan sosyal medya yönetimin ve dijital dünyanın kriterleri mutlaka hedef kitleye hitap etmesi şarttır. Ayrıca hedef kitlenin asla hedeflerinden şaşması etkili olacaktır.
  • Tüm bu alanlarda kullanılacak olan reklam giderlerinin en iyi şekilde planlanması gerekir.

Dijital Medyahttps://sp-ao.shortpixel.ai/client/q_lossy ,ret_img,w_300/https://www.sefagedik.com.tr/wp-content/uploads/2021/06/dijital-medya-300x157.jpg 300w, https://sp-ao.shortpixel.ai/client/q_lossy ,ret_img,w_1024/https://www.sefagedik.com.tr/wp-content/uploads/2021/06/dijital-medya-1024x536.jpg 1024w, https://sp-ao.shortpixel.ai/client/q_lossy ,ret_img,w_768/https://www.sefagedik.com.tr/wp-content/uploads/2021/06/dijital-medya-768x402.jpg 768w" width="1200" />

Dijital Medya Araçları

Dijital medya ile ilgilenen firmaların mutlaka  dijital medya araçlarını en iyi şekilde yönetmeleri gerekir. Bu nedenle mutlaka en ince ayrıntısına kadar analiz edilip, doğru strateji ile harekete geçilmesi gerekir. Dijital medya araçları birkaç farklı şekilde sıralanabilir. Bu sayede farklı kanallar sayesinde daha fazla kitleye aynı anda hitap etmeniz mümkün olacaktır. Dijital medya araçlarına bakacak olursak;

Video; internet ve televizyon gibi farklı alanlarda yapılan çalışmalardır. Ancak dijital medyada yapılacak olan tüm video çalışmaları hedef kitleye hem işitsel hem de görsel olarak hitap ettiği için başarı oranı da yüksek olacaktır. Özellikle youtube gibi alanlarda yapılan video çalışmaları daha fazla kişiye ulaşacağı için oldukça etkili bir yöntem olacaktır.

Sosyal medyada yapılan paylaşımlar; kişilerin gün boyu sürekli olarak kullandığı sosyal medya alanlarında yapılan   paylaşımlar dijital medya araçlarından biridir. Herkesin sosyal medyayı sürekli olarak kullandıklarını düşünecek olursak, bu durumdan faydalanmak en doğrusu olacaktır.

İşitsel medya; işitsel medya çok uzun zamandır kullanılan yöntemlerden biridir. Burada yapılan tanıtımlar ve reklamlar her zaman daha etkili bir sonuca ulaşmanıza yardımcı olacaktır. İşitsel medya radyo gibi çeşitli platformlardan oluşmaktadır. Ayrıca mobil cihazlarda kullanılan bazı uygulamalar da işitsel medyanın bir türü olarak adlandırılabilir.

Haber; geleneksel yöntemlerin dijitale dönüşümü olarak haberleri gösterebiliriz. Kağıt üzerine basılan veya dergi gibi ürünlerin üzerine basılan metinlerin yanı sıra çeşitli web sitelerinde  hazırlanan haberler ve gazete gibi seçeneklerle de hedef kitleye rahatlıkla ulaşabilirsiniz.

Reklam; Dijital Medya Araçlarından biri de reklamcılıktır. Reklam diğer seçeneklere göre daha geniş kapsamlı olarak düşünülebilir. Her farklı platformda reklamcılık rahatlıkla yapılabilir.

Kurumsal Medyahttps://sp-ao.shortpixel.ai/client/q_lossy ,ret_img,w_300/https://www.sefagedik.com.tr/wp-content/uploads/2021/06/kurumsal-medya-300x157.jpg 300w, https://sp-ao.shortpixel.ai/client/q_lossy ,ret_img,w_1024/https://www.sefagedik.com.tr/wp-content/uploads/2021/06/kurumsal-medya-1024x536.jpg 1024w, https://sp-ao.shortpixel.ai/client/q_lossy ,ret_img,w_768/https://www.sefagedik.com.tr/wp-content/uploads/2021/06/kurumsal-medya-768x402.jpg 768w" width="1200" />

Kurumsal Medya Planlama

İşletmeler için en önemli noktalardan  biri de kurumsal medya planlamasını en etkili ve en doğru şekilde yapılması gerekir. Ancak bu sayede istenilen hedef kitleye daha rahat ulaşım sağlayabilirsiniz. Ayrıca kurumsal medya çalışmaları firmanızın ciddiyetini artıran en büyük detaylardan biridir. Bu nedenle kurumsal medya planlamasını çok doğru ve profesyonel bir şekilde yapmanız gerekir. Kurumsal medya planlaması yaparken dikkat edilmesi gereken noktalar ise;

Tanıtımlarınızı yaparken kendinizi en iyi şekilde ifade etmeniz gerekir. Yani eğer yeni bir ürün ortaya çıkardığınızda veya mevcut ürünlerinizi daha fazla kişiye ulaştırmak istediğinizde mutlaka ne anlatmak istediğinizi net bir şekilde ifade etmeniz gerekir.  Bu sayede daha başarılı olacaksınız.

Hedef kitlenizi belirlemeniz gerekir; ürünlerinizi veya hizmetlerinizi tanıtmak istediğinizde hedef kitlenizi belirlemeniz ve bu hedef kitle yönünde çalışmalarınızı sürdürmeniz gerekmektedir. Örneğin kadınlara yönelik bir ürün satışı yapmak istiyorsanız, bunun için hedef kitlenizin mutlaka kadınlar olması gerekir. Yani erkeklerin yoğunlukta olduğu alanlardan uzak durmanız şarttır.

Kurumsal bir medya planlamasında zaman faktörünü dikkate almanız gerekir. Çünkü gerek mevcut hedef kitlenize ulaşmak için gerekse yeni hedef kitlesi oluşturmak için sizin ürünlerinizi veya hizmetlerinizi yakından takip edecek kişilerin zamanlamalarını dikkate almanız şarttır. Örneğin, çocuklara yönelik bir reklam çalışmalarında gece saatlerinde işlem yapmak hiç doğru olmayacaktır. Bu nedenle zaman faktörüne dikkat etmeniz şarttır.

Kaynak: https://www.sefagedik.com.tr/sosyal-medya-ve-dijital-medya-nedir