Bulunduğumuz kampüste dünya devi firmalar var. Bunların arasında Google ve Bing’de var. Onlarla bir kaç kere bir araya geldik ve işin detaylarını sordum. İşte bir kaç tiyo size;

URL’ler seo için vazgeçilmez bir öneme sahiptir. Eğer URL’leriniz anlamlı ifadeler içermiyorsa arama motorlarıda sizi anlamakta güçlük çekecektir. Google ve Bing bu konuda uzunca bir yol kat etti. Bir çok konuda eskisine göre çok akıllı.

URL’leriniz site.com/post?id=54645 olursa insanlar içinde anlamsız olacaktır. Bir çok kullanıcının linkere dikkat ettiği gözlemlenmiştir.

URL’lerde anahtar kelimelerinizi kullanın. Örneğin haber sitesi vurgulanmak isteniyor. “site.com/haber-sitesi-ankarada-5-kisi-yaralandi” gibi

Çok benzer içeriğe hizmet eden iki URL’niz varsa, bir 301 yönlendirme (yinelemeyi sürdürmenin gerçek bir nedeni yoksa) veya bir rel = canonical (bazı ziyaretçiler için biraz farklı sürümler korumak istiyorsanız, örneğin yazici-dostu-sayfa). Buna çok dikkat edin.

.htaccess mutlaka kullanın. Mod_rewrite çok önemlidir. URL yapınızı hiç zaman bozmayın. Dinamik parametreler kullanmayın.

URL’lerde 50-60karakter sınırını geçmeyin.

URL’leriniz çoğu zaman başlıkla aynı içeriğe sahip olsun. Bunların için bağlaçları koymamaya özen gösterin.(ve,ile,ancak)

URL’lerinizde noktalam işareti kullanmaya özen gösterin. a-z, A-Z, 0-9 bunlar ideal olandır. _ yerine – kullanın.

Çok fazla alt klasör oluşturmayın.

URL’lerde büyük harf küçük harfe dikkat edin. Microsoft için önemli olmayan bu durum unix ve linux sistemler için dönülmez bir hatadır.

” ve _ kaçının. boşluk bırakmayın. e%20 böyle bir urlniz olur. İngilizce karakterler kullanın.

Arama motorları sitenizdeki sub domainleri ayrı bir sayfa olarak görür. Burada açacağınız sub domainlerin size çok ciddi zararı olacaktır. Site ziyaretleriniz ayrı ayrı değerlendirilecektir. Forum gibi bir hizmet verecekseniz mutlaka alt klasör olarak açın ve trafiğin sitenize akmasına izin verin. örnek vermek gerekirse forum.site.com değilde site.com/forum size katkı sağlayacaktır.

Site lokasyonu çok önemli bir etken değil. Bu genelde ülkenizdeki firmaların işlerin daha ekonomik ülkelere kaçmaması için kullandıkları bir yöntem. Google site dilinden anlıyor. Lokasyonundan değil. Hatta arama motorlarının sunucularının genelde bu bölgelerde olduğunu düşünürsek daha yararlı bile olabilir.

İşin sonunda şu anlaşılıyor. Biz arama motorlarının işini kolaylaştırıyoruz. Kaliteli bir içeriğiniz varsa zaten hak ettiği yere geliyor. Bir şey yapmanıza gerek yok!

kaynak: http://www.telifhakki.net/seo-icin-ip-uclari/