İç ve dış SEO çalışmaları komplike bir yapıdadır. Ciddi kelimelerde biri olmadan öteki sadece belirli bir noktaya götürür. Google öncelikle siteye bakar. Kullanıcı deneyimi nasıl ? İçerik yeterli mi ? Konu iyi ele alınmış mı ? Hatta bazen yeni siteleri ilk sıraya yerleştirir ziyaretçilerin deneyimlerini kaydeder. Sitede ne kadar durulmuş neler yapılmış tüm sayfa incelenmiş mi hızlı mı yüklenmiş ? Kullanıcı istediği cevabı bulabilmiş mi ? Başka sırada ki siteye girip incelemiş mi ? O sayfadan sitenin başka sayfasına gidip gezintiye çıkmış ? Bunların hepsi zaten site içi SEO kriterleri ile sağlanır. Google'ın amacı ben kural koyayımda ona göre sıralayayım değil amaç aramayı yapana istediğini en iyi veren siteyi üst noktaya koymaktır. Bunu tamamen otomatikleşen bir sistemle yapmak istediği için önermelere açıktır. Backlink bir öneridir. Yani şu şekilde özetlersek siz bir araba alacaksınız. Bu araba için aynı segmentte bulunan arabaları araştırıyorsunuz. Komşunuz bir araba önerdi, arkadaşınız bir araba önerdi, birde 25 yıllık bir sanayici araç önerdi. Hangisini alırsınız ? Yani demem o ki backlink önemlidir hatta çok önemlidir ama her backlink iş yapmaz. Araba mevzusuna geri dönersek. Ustanın dediğini arabayı denemeye gittiniz bindiniz kullanışlı değil. Yinede alır mısınız almazsınız. Daha kullanışlı diğer araçlara bakarsınız. Site içi optimizasyon olmadan sadece backlink yeterli değildir.