Merhaba arkadaşlar, ben genelde hepsiburada, gittigidiyor yada n11 kullanan birisiyim. Cep telefonu vs gibi elektronik ürünler, ürün eksiksiz ve herhangi bir zarar görmemişse 15 gün içerisinde anında iade hakkımız var yasal olarak. Ben çevreme telefonlarını alan kişiyim. Son 5 yılda kendime, dostlarıma 20'ye yakın telefon aldım. Bunlardan 4'ünü şuana kadar iade yaptım, 1 tanesi gittigidiyor, 3 tanesi hepsiburadadan.


Hiçbirisi sorun çıkarmadan tek seferde iadeyi aldılar. Geçen iPhone 12 Pro almaya karar verdim ve bu kez Trendyol'da Bittibitiyor isimli satıcı fiyat olarak cazip bir fiyat sunmuştu ve satın aldım. Ama sosyal medya ve eticarette telefonu yoğun kullanan birisiyim, telefonu kullanmadan, sadece dış poşetini açmak için mecbur olduğumuz poşeti yırttım, sonra 12 pro max almaya karar verip, sonra içine sim kart bile takmadan, kutusundan çıktığı gibi ürünü geri yolladım, hatta ne olur olmaz diye bir kaç kat pat pat poşete dış ana kutusunu bile sardım kargolarken. Her ne hikmetse Bittibitiyor satıcısı bizde öyle bir kural yok, poşet yırtıldı mı iade olmaz diyor, ürünü iade almadı.


Önce Bittibitiyor'u aradım, dedi Apple Türkiye'den yeniden satılmaya uygunluk belgesi alıp öyle yollamanız lazım dedi. Hayattımda ilk kez böyle birşey duyduğumu ama Apple'ı arayacağımı söyledim.


Ben bu süreçte önce Trendyol'u aradım, satıcı ne diyorsa o dedi, yapacak birşeyimiz yok dedi, sonra Apple Türkiye'yi aradım, bu belgeyi hayatımızda ilk kez duyduk, öyle bir belge vermiyoruz ama yinede bir yetkili servisimize gidin dedi. Bende Apple Gürgençler yetkili servisine gittim, onlarda ilk kez duyduk dedi. Sonra satıcıyı aradım ve ya Tüketici mahkemesi yada güzellikle iademin yapılmasını istiyorum dedim. Hakarete varan sözlerle ne yapacaksanız yapın diyip kestirip attı.


Neyse ürünü 2 gün sonra adresime geri kargoladılar. Ben de kapıma gelen kargoyu kabul etmedim, kargo 4 gün şubede bekledikten sonra satıcıya geri gitti ve satıcı kargoyu kabul etmiş. 2 gün oldu ürün hala onlarda. Trendyolu arayıp ürünümü bana geri teslim etmediler, ne olacak dedim, ürünümü bana hiç göndermezlerse param yanacak mı dedim. Trendyol temsilcisi biz müşterimizin arkasındayız, sonuç alamazsak paranızı biz öderiz dedi.


şimdi amacım malum, ürünü yasal hakkım olan şekilde kabul etmeleri. Ben satıcı ürünü bana geri kargolasa da ben kabul etmeyip bir iki hafta sürecinde bana ürün geri teslim edilmiyor paramı geri verin artık diye bastırsam paramı Trendyol'dan alabilir miyim?


Bu süreç hakkında deneyimi olan sizlerden fikirlerinizi bekliyorum. Para 3-5 tl değil ki Tüketici mahkemesinde 6 aylık davayı bekleyeyim, 14 Bin TL. Bu parayı bir şekilde onlardan alabileceğim deneyimlerinizi paylaşırsanız çok sevinirim.