webisyo adlı üyeden alıntı
tabilen merhaba, Adsense hariç gösterim ve tıklama başına ücret ödeyen çok fazla reklam firmasıyla uzun zaman çalıştım ve halen çalışıyorum.
Tüm firmalarda sürekli bu şekilde dalganlanmalar söz konusu. Ve bunun nedeni de reklam verenler. Örneğin yaz ayında ürün pazarlayan şifketler daha çok reklam parası ödüyor ve bu bizim kazançlarımıza da artış olarak dönüyor.
Kışın sektör duruyor reklamveren daha az reklam yapıyor ve bizlerde daha az kazanıyoruz. Gözlemlerim bu şekilde :)
Bakış açınızı biraz daha geliştirmek isterim.
Her sektörün ulusal ve uluslararası düzeyde birkaç firması reklam bütçesiyle rakiplerini önemli ölçekte geride bırakıyor. Özellikle uluslararası firmalar ve ulusal düzeydeki kurumsal yapıyı tamamıyla benimsemiş firmalar, yıl sonlarında faaliyet ve bütçe raporlarını KAP'a bildirme aşamasına yaklaşırken, bütçelerini biraz sıkmakta, yıllık bütçelerinin dışına taşmamaya çalışmakta. Bu durum, kış aylarına denk geldiği için özellikle Ekim-Aralık döneminde reklam dönüşümleri önemli ölçüde farklılık yaşamakta genellikle.
Aynı zamanda Türkiye'de devam eden OHAL süreci, uluslararası firmaların risk iştahını azalttığı için, reklam bütçesi açısından oldukça düşük rakamlar gündeme getiriliyor. Normal şartlarda A miktarda reklam bütçesini Türkiye'ye ayıran firmalar, risk almak istemedikleri için bu bütçeyi A/2 veya A/4 olarak kullanıyor. Bu da önemli ölçüde TBM'lere yansıyor.
Tahminim; ramazan ayı öncesinde OHAL sonlandırılırsa, yaz ayında kaliteli siteler önemli ölçüde gelir sağlayacaktır. :)
viper302 adlı üyeden alıntı
:D aynen bende öyle sandım. Konuya gelirsek buna dalgalanma değilde adı üstünde rekabet oluyor. Adsense'yi yeni kullanıyorum bende ama Adwords'ü 1 buçuk yıldır 3 tane şirket için kullanıyorum. Bazı günler hatta bazı saatler anahtar kelimeler rekabete göre yükselip düşüyor. Bir tür matematiksel hesap var sanırım arama sonuçları ile reklam verenlerin ödediği ücretleri alıp bir tür matematiksel hesap yaparak rekabeti yükseltip düşürüyorlar. Bazen atıyorum LPG kelimesini 1.75 TL yapıyorum ertesi gün bi bakıyorum 1.83 TL olmuş veya tam tersi fiyat düşmüş. Böyle bir durumda Adsense %40'ını veriyorsa tık başına alacağımız fiyatta yükselip düşüyor.
Kısaca aranan kelimede sitemizin nasıl üst sıralarda çıkmasını istiyorsak aynı şeyi para ödeyerek yaptırıyoruz. Yani tamamen duygusal :D
Bu durum da aslında yukarıda bahsettiğim koşullar doğrultusunda gerçekleşiyor. Geçtiğimiz yıl AB ülkelerinden rekabet soruşturması geçirerek milyar dolarlık cezalara çarptırılan, aynı zamanda detaylarını
şuradan da görebileceğiniz bir içerik/reklam filtreleme hizmetine giren Google, hem Adwords ve Adsense kullanıcıları üzerinden açığını kapatmaya çalıştı da diyebiliriz. Sonuçta hem reklam verme, hem de reklam alma açık artırma usulüne göre işliyor :)