Google AdSense Optimizasyon Tüyoları diye başlık attım ama aslında, Google AdSense politikalarını daha detaylı anlatmaya çalışacağım, hepimiz internetten para kazanma için çabalar didinirken, Google Adsense’in bu konuda en iyi kanal olduğunun farkındayız. Bu açıdan Google AdSense optimizasyon tüyolarının çok değerli olduğunu düşündüğüm için bir çok kaynaktan derleyerek, kendi tecrübelerimi katarak bir yazı hazırlama gereği hissettim.
Google reklam performansını iyileştirmeye odaklananlar lütfen dikkatlice okusun,
1- Ziyaretçiler Reklamı Görsün , Arkadaşlar gerçekten Google Adsense’den para kazanmaya niyetliyseniz, öncelikle politikaları iyice okuyarak güzel bir reklam yerleşimi denemelisiniz, ve buradaki konuda bahsettiğim site içi analitik kullanarak, web sitenizin en çok görünen en çok tıklanan yani ziyaretçi hareket bölgelerine göre reklamlarınızı yerleştirmelisiniz, bu sürekli olarak opt. etmeniz gereken bir konu. Örneğin kimi sitede ziyaretçiler sol sidebar kısmına daha çok zaman ayırırken kimi sitede makale altı benzer içeriklerin bulunduğu kısımda zaman öldürür. Bütün bunları iyice analiz edip, ziyaretçilerin en çok görecekleri yerlere reklam koymalısınız.
2-Adsense için en iyi performans gösteren reklam ebatları 160×600, 336×280 ve 300×250, ve metin reklamları bunları biraz araştırarak sizde görebilirsiniz ( yani seogaste’ye güvenmiyorum ben bence 300 x 600 daha iyi falan diyenler için konuşuyorum ) emin olan 300X600 insanları tıklamayı teşfik eden bir ebat değil, daha çok “yuh bu ne be reklam sitesi açmış adam” diye bir feedback alabilirsiniz. Dikkatli olun. Bunların arasında benim en çok önerdiğim formatsa 160×600 sebebini soracak olursanız, bir çok firma banner hazırlatırken 160×600 kesinlikle banner setlerine dahil eder, yani daha çok alternatifiniz var eğer sizin 160×600 bir reklam alanınız varsa.
3- ilk maddede biraz bahsettiğim durum söz konusu, sizler ilk etapta yeni kurulan bir sitede, site içi analitikten sonuç alamayacağınız için F ısı haritasından yararlanabilirsiniz, bu tabiri ilk defa duyanlar olabilir, görseli aşağıda, Bir ziyaretçi her zaman(çoğu zaman) F ısı haritasında göründüğü gibi hareket eder, çok nadir olarak bazı sitelerde bu farklılık gösterir. Reklam yerleşimininde özellikle ilk reklam yerleşiminde buna dikkat etmelisiniz.
f-ziyaretci-isi-grafigi
4- Ayrıca siteniz scroll eden bir yapıdaysa , örneğin uzun uzun yazılar yazıyorsanız, F grafiğini denerken buna özen göstererek, bir deneme yapın, tasarımınıza bağlı olarak site başı, ortası ve sonunda reklam göstermeye calisin, iyi performans göstereni bırakın, kötüleri kaldırın.
5- Bunu yazmama gerek var mı bilmiyorum, artık çocukların bile bildiği bir durum var en iyi çalışan Adsense formatı, çerçevesi olmayan ve sayfa içinde temaya uyumlu renklere sahip olan reklam formatlarıdır. Buna özen gösterelim.
6-Fakat karanlık bir tema kullanıyorsanız, contrast ayarlarınızı iyi analiz edip buna uygun reklamlar seçmelisiniz.
7- Reklam performanslarınızı sürekli takip edin ve negatif kanalları devamlı belirleyin, internette adsense en çok kazandıran kanalları bulabilirsiniz, ilerleyen günlerde bende bu tarz bir yayın hazırlayabilirim.
kaynak : seogaste