Google'ın geçersiz tıklama olarak kabul edebileceği durumlara ilişkin birkaç örneği aşağıda bulabilirsiniz:
reklamlarınızı barındıran web sitesi sahiplerinin kârlarını veya reklam maliyetlerinizi artırmayı amaçlayan manuel tıklamalar
otomatik tıklama araçları, robotlar veya diğer aldatıcı yazılımlarla yapılan tıklamalar
çift tıklama işlemindeki ikinci tıklama gibi, reklamveren için hiçbir değeri olmayan fazladan tıklamalar
Reklama yapılan her tıklama sistemimiz tarafından incelenir. Google'ın, geçersiz tıklamalar ile gösterimleri belirlemek ve bunları hesap verilerinizden kaldırmak için kullandığı gelişmiş sistemleri bulunmaktadır.
Google, tıklamaların geçersiz olduğunu belirlediğinde, bu tıklamalar için ücretlendirilmemenizi sağlamak üzere, bunları otomatik olarak filtreleyerek raporlarınızdan ve ödemelerinizden çıkarmaya çalışırız. Geçersiz tıklamaların otomatik saptama sisteminden kaçtığını tespit edersek, bu tıklamalar için bir kredi almaya hak kazanabilirsiniz. Bu krediler, "geçersiz etkinlik" düzenleme kredileri olarak adlandırılır.
https://support.google.com/google-ads/answer/42995?hl=tr