Google'nin reklam ağı olan para kazanma sistemi Adsense'de iki yeni politka kuralı değiştirdi.

Reklamverenlerin, reklamlarının nefret söylemi ya da şiddet barındıran içeriklerde görüntülenmesi sonucunda reklamlarını Mart ayından itibaren YouTube’dan ve Display Network’ten çekmeye başlamalarının ya da reklamlarını söz konusu platformlardan çekebileceklerine dair bir anlamda tehditlere başlamalarının ardından Google, marka güvenliği adına bir dizi önlem almaya koyuldu.

Her ne kadar reklamverenler Google Display Network ve YouTube üzerinde görüntülenen reklamları üzerinde daha fazla kontrol sağlanması için bastırsalar da gelirleri AdSense’e bağlı olan yayıncılar, politika uygulamalarının daha şeffaf olmasını talep ediyordu.

Halihazırda Google tarafından yayıncıya yaptırım uygulandığında, reklamlar sitenin tamamından kaldırılıyordu. Aynı zamanda neyin yanlış olduğunun anlaşılması ve problemin çözülmesi de zordu.

Google bu politikalarını değiştirme yoluna gidiyor.

Sayfa seviyesinde müdahale
Birkaç hafta önce Google nefret söylemi politikalarını güncellemiş ve herhangi bir sitenin ya da uygulamanın spesifik bir sayfasında bulunan standart dışı reklamların kaldırılmasına yönelik yeni teknolojileri devreye sokmuştu.

Yeni teknoloji artık AdSense alanında da devrede olacak. Reklamlar sitenin tamamından kaldırılmayacak; yaptırımlar sayfa düzeyinde uygulanacak. Uygulanacak yeni teknolojinin daha hızlı müdahale şansı tanıması ve bir anlamda nokta atış özelliği barındırması bekleniyor.

Daha önceleri Google harekete geçebilmek için ihlallerin belirli bir yüzdeye ulaşmasını beklemek zorundaydı. Sayfa seviyesinde müdahale devrinde ise aksiyonlar neredeyse anında alınabilecek.

Herhangi bir sayfanın politikaları ihlal ettiği tespit edildiğinde, yayıncıya email yolu ile bildirim gönderilerek, sitede bulunan söz konusu sayfanın AdSense politikalarına uymadığı bildirilecek. AdSense’de oluşturulacak yeni sekme aracılığı ile yayıncılar hem site geneli hem de sayfalar seviyesinde detaylı bilgi alabilecek. Hangi politikanın ihlal edildiği, güncel durum ve yaptırım tarihi gibi detaylar öğrenilebilecek. Yayıncılar belirli bir sayfadan reklam kodunu da kaldırabilme şansına sahip olacak.

Reklamverenler için ne anlama geliyor?

Sayfa seviyesinde müdahale teknolojisi reklamverenleri birkaç açıdan etkileyecek. İlk olarak, reklamların uygunsuz içeriklerde görüntülenme ihtimali azalacak. İkincisi, bazı sayfaları uygunsuz içerik barındırıyor olsa bile, reklamlar bu sayfaların haricinde tutularak sitenin “güvenli” diğer sayfalarında yayınlanmaya devam edebilecek.


KAYNAK: Teknozizi