Geçtiğimiz gün Google Adsense blogunda yayınladığı uzun vadeli gelir yaklaşımı ile kullanıcılarını dikkate aldığını ve karşılıklı kazanç sistemini tekrardan göstermiş oldu.

Netice de Adsense bir reklam ağı ve tüm yayıncılar Google için kazançlarda aracı. Bu makaleyi Google un ele alma sebeplerinden en önemli etkeni Yayıncıların site trafiğinin arttırılması dışında ELDE EDİLEN GELİRİ ARTTIRMAK istemelerinden ileri gelmektedir.

Google da yayıncılarının bu beklentisine yardımcı olmak için Resmi blogunda , AdSense optimizasyon uzmanlarının sıklıkla kullandığı bir araç olan “Uzun Vadeli Gelir Yaklaşımı”ndan bahsetti.

Aşağıda özet geçtiğim “Uzun Vadeli Gelir Yaklaşımı”, ile sitenizi büyütmenizi sağlayabilecek dört ana madde ile Adsense Gelirlerinizi arttırmanın yollarını belirleye bileceksiniz.



1. Kullanıcı sayısı

Kullanıcı sayısını artırmak her yayıncının sitesi için isteklerinin en başında gelir. Ama nereden başlayacağınızı bilmeniz için mevcut trafiğinizi anlamlandırmanız gerekir. Ziyaretçilerinizin nereden geldiğini ve sitenizdeki hangi içeriğin en çok trafiği sağladığını öğrenmek için Google Analytics i kullanabilir ve bu istatistikler sayesinde hangi içeriklerinizin tıklandığını belirleyerek kendinizi o konuda öne atabilirsiniz.

2. Sayfa görüntüleme başına gelir

Sayfa görüntüleme başına gelir, yayınladığınız reklamların görüntülenmesi ile alakalı bir kavramdır. Bu değeri yükseltmek için öncelikle, reklamlarınızı kullanıcıların ilgi gösterdiği içeriğin yakınına yerleştirerek görülebildiğinden emin olun. Ayrıca aşağıdaki maddeleri detaylı şekilde inceleyip hayata geçirin.

Hem metin hem de resim reklamlarına izin verin.
En iyi performans gösteren reklam boyutlarını kullanın.
Olabildiğince çok sayıda reklam kategorisine izin verin.
3. Ziyaret başına sayfa görüntüleme sayısı (Ziyaret derinliği)

Ziyaretçilerin sitenizde daha fazla zaman geçirmesini istiyorsunuz değil mi ? Bunun için dikkat çekici içerikleri ortaya koyun. Ziyaretçilerinizin aradığı bilgiyi doğrudan önlerine koyarak iyi bir intiba edinin. Bu içeriklerin yanında yazı sonlarına vs ilgili benzer konu başlıklarını koyarak başka sayfalarınızı da tıklanmaya teşvik edin.

4. Kullanıcı başına ziyaret sayısı (Bağlılık)

Bağlılık kısaca sitenize ziyaretçilerin yeni birşey var mı acaba sorusunu kendilerine sorup sizin sitenize girme isteğidir. Burada en önemli etken ziyaretçilerinize sürekli ve düzenli olarak sitenizi güncellendiğinizi bildirmelisiniz. Bağlılık oluşturma araçları olarak “e-posta bülteninize” veya “sosyal medya kanallarınıza” ziyaretçilerinizi abone ederek bağlılığı sağlayabilirsiniz.

GOOGLE HAKKINDA DİĞER GÜNCEL PAYLAŞIMLARIMA ERİŞMEK İÇİN TIKLAYINIZ