Adsense yanlışlıkla yapılan tıklamamaları teşvik etme politikasını detaylı olarak analiz edeceğim bu makalemizden önce bu tür bir politikanın neden var olduğunu gözden geçirerek başlangıç yapalım.
Google Adsense: Dünyanın en sağlıklı dijital reklam ekosistemini oluşturmak ve geliştirmek için yoğun çaba sarf etmektedir. Bu ekosistemde kullanıcı, reklamveren ve yayıncının öncelikle sisteme güvenebilmesi en önemli öncelik olarak gösterilmektedir. Yanlışlıkla yapılan tıklamaları teşvik etme politikası da bu güven ortamını korumak ve geliştirmek için uygulanmaktadır.
Kullanıcıların değerli içerik sunan sitelerde reklamlara gerçekten ilgi duyduğu için tıklaması bu sistemin en iyi şekilde çalıştığını göstermektedir.
Ancak yayıncıların para kazanma umudu ile reklamların tıklanmasına teşvik için bir takım girişimlerde bulunması "gerçek ilgiden kaynaklı bir reklam tıklaması" olarak gerçekleşmez. Eğer bu tip geçersiz tıklamalara izin verilir ise öncelikle reklam veren kaybeder ve dünyanın en büyük reklam ağı olan bu dijital platforma karşı ciddi bir güven zedelenmesi ortaya çıkardı.
Ayrıca yanlışlıkla yapılan tıklamaların kötü kullanıcı deneyimine neden olduğu da bilinmelidir. Çünkü burada yayıncının temel amacı içerik sunmak değil, sadece para kazanmaktır. Genel olarak adsense içerik ve reklamların ayırt edilmesini zorlaştıracak şekilde reklam yerleştirilmesini istememektedir. Özellikle resimlerin reklam ile hizalı olmasıyla ilgili politika reklamvereni yanlışlıkla yapılan tıklamalardan korumak içindir.
Yanlışlıkla Yapılan Tıklamalara Hangi Uygulamalar Neden Olur?
Reklamlara tık almak için yapılan aldatıcı uygulamaların tamamı yanlışlıkla yapılan tıklamalara neden olmaktadır. Bu uygulamalara örnekler ;
Reklamı görüntüleme ya da arama karşılığında birşey sunma
Reklama tıkla, bizi destekle, sitelerimizi ziyaret et gibi ifadeler kullanmak
Reklamları vurgulayıcı grafikler kullanmak
Reklamlara hizalı yanıltıcı resimler yerleştirmek
Reklamları içerikten ayırt edilemeyecek şekilde biçimlendirmek
İçeriği reklamlardan ayırt edilemeyecek şekilde biçimlendirmek
Reklamların üzerine yanıltıcı etiketler koymak (Reklamların üzerine sponsor Reklamları vb. ifadeler yazmak)
şeklinde listelenebilir.
Bu Politika Neden Uygulanmaktadır?
Bu politika kullanıcıların kandırılmaması ve reklamverenlerin yanlışlıkla yapılan tıklamalar için para harcamaması için uygulanmaktadır. Her zaman sağlıklı bir dijital ekosistem oluşturmak için çalışan google kendisini iş ortaklarının geleceği olarak görmektedir. Dolayısı ile kullanıcıların, reklamverenlerin ve yayıncıların hep birlikte beslenebileceği bir ortam geliştirmenin bu sistemi en verimli hale getiren temel yapı taşı olduğuna inanmaktadır. İşte ilgili birimin temel görüşüne göre yayıncı, reklamveren ve kullanıcıya eşit değer verilerek bu sistem maksimum verimli hale getirilmeye çalışılmaktadır.
Yanlışlıkla Yapılan Tıklamalar ve Ay Sonu Kesintiler
Gün içerisinde adsense hesabınızda bulunan mevcut bakiyenin bazen eksildiğini mutlaka fark etmişsinizdir. Anlık olarak tespit edilen bu geçersiz tıklamalar eşzamansız olarak hesabınızdan gün içerisinde düşülmektedir. Yine ay sonu farklı bir algoritma yayına girerek kesinleşmiş kazançlarınızdan "geçersiz tıklama" nedeni ile ortaya çıkan haksız gelirleri hesabınızdan silerek reklamverenlere iade etmektedir.
kaynak : https://www.picker.com.tr/adsense-yanlislikla-yapilan-tiklamalar-ve-ay-sonu-kesintileri/
sonraki makaleleri ilk sen okumak için kaynak sitede web push bildirimlerine 1 saniye içinde izin verebilirsin =)