Bu yazıyı kaynağından okumak için tıklayın
Merhabalar, bir süredir uzun uzun yazmıyordum. Boş vakit bulduğum gibi kahvemi aldım ve yazının başına oturuyorum. Bu yazımda kendi Adsense hesabımı inceleyeceğim hem kendime hem de sizlere fikir oluşturacak notlar alacağım. Herkese faydalı olması dileğiyle.
Google adsense ile çok fazla paralar kazanan bir webci olamadım bu zamana kadar. Fakat artık yaş ilerledikçe daha fazla ek-gelire ihtiyaç duyulmaya başlanıyor ve daha fazla nereden kazanç sağlanabilir bunları yolları aranmaya başlanıyor. Ben de bu durumun tam ortasındayım. Hayat sanki çok yoğun ve stresli değilmiş gibi ekstradan tonla web işleriyle daha uğraşmak zorunda kalıyorum. Tabi bu işler bana muazzam zevk veriyor olsa da sosyal hayatımı olumsuz yönde etkilemeye başladı.
Şimdi Google Adsense ile dün ( 05 Mayıs 2015 ) kazanç sağladığım parayı ve istatistikleri gruplar halinde inceleyerek bundan sonra neler yapabilirim bunları not edeceğim.
Genel Bakış
Gördüğünüz gibi ortalamanın altında kazanan biri olarak Google Adsense ile daha fazla nasıl kazanabilirim düşüncesi için fikirler üreteceğim.
Öncelikle “Gösterim Sayısı” sütunu tekil ziyaretçi sayısı değil. Reklamların kaç kere gösterildiği ile alakalı olan sütun. Toplamda 16,737 kere gösterilen reklamlara sadece 72 kere tıklanma yapılmış. Hemen yanında ki “TO” adlı sütun ise gösterim ve tıklamaya bağlı yüzde cinsinden oranı gösteriyor.
Şimdi bunu tüm Türkçe ve Yabancı kaynaklarda okuyoruz, herkes bangır bangır söylüyor. Google Adsense To Oranı %5’ten az olmamalı diye. Bu sözden yola çıkarak benim Adsense Politikam daha en başından başarısız diye nitelendirebiliriz. Tamamiyle çuvalladım.
Google Adsense “to” oranını yükseltmek için;
Bu tamamen reklam yerleşimi, reklam-site uyumluluğu ve reklam kalitesi ile alakalı bir durumdur. Nedir bunlar?
Google Adsense Reklam Yerleşimi
İnternette “En iyi Google Adsense Reklam Yerleşimi” diye arattığımızda bir çok sonuçlar karşılaşırız. Ben onlardan bir tanesini örnek göstermek istiyorum.
Görsel biraz ufak fakat yine de ihtiyaçlarımızı karşılayabilir. Bu görselde ki reklam yerleşim mantığından bahsedeyim biraz.
1 – Logo yanı 728×90 Reklam alanı. Gereksiz kimse tıklamaz diye düşünülebilir fakat yüksek oranda para veren alanlardan bir tanesidir kendileri.
2 – Yazı içi 300×250 boyutunda reklam. Direkt olarak paragraf başına değil fakat tam yazıların ortalarına doğru yerleştirilen bu reklam en fazla tıklananlar arasında
3 – Kenarda duran 300×250 ve 160×600 reklam alanları. Bunlarda olmazsa olmazlarımızdan.
4 – Ve bağlantı reklamlarımız. Kesinlikle kullanıcıları rahatsız etmeyecek şekilde uygun yerlere yerleştirilmeli.
Google Adsense Reklam ve Site Uyumluluğu
Reklam ve Site uyumluluğu derken renkler ve tasarımlardan bahsediyorum. Örneğin sitenizde reklamı uygulayacağınız yerin arka planı siyahtır ve siz gidip bağlantı reklamlarınızın arka planını beyaz yaparsanız rahatsız edici bir durum ortaya çıkar ve duygusal anlamda tüm herkesi oradan uzaklaştırır. Aynı şekilde sitenizin link bağlantıları ile Google Adsense Link bağlantılarınız aynı renkte olmasına dikkat edin.
Google Adsense Reklam Kalitesi
Ve en önemlisi. Eğer reklamlarınız kaliteli değilse dilerse 1000 Tıklama alın hayal ettiğiniz parayı asla kazanamayacaksınız. Fakat Adsense reklamlarınız kaliteli ise günde size 3-4 tıklama bile aylık bazda ev geçindirmeye yetecek paraları kazandıracaktır.
Peki nasıl olacak Adsense Reklamları Daha Kaliteli yapmak? Şöyle ki öncelikle ilk adım olarak bazı çöp siteler var. Bunları Google’dan “Adsense Çöp Siteler” aratarak bulabilirsiniz. Bu siteleri Adsense hesabınızdan kaldırın. Bu reklamları yayınlamamaya özen gösterin. Tıklama başına 1 kuruş bile etmeyen dandik reklamlar.
Gelelim ikinci adımımıza sitenizde reklam yerleşiminizi insanların mouse’larının altlarında gezecek şekilde ayarların. Yani insanlar mouselarıyla sizin reklamlarınız üzerinde gezmeleri veya durmaları gerekiyor. Kullanıcılar ne kadar çok reklamlarınız üzerinde dururlarsa Adsense size daha büyük firmaların ve daha fazla kazanç sağlayacağınız reklamları sitenizde yayınlıyor.
Ülke Bazında İnceleme
Tipik bir “Google Adsense’de hangi ülkeler daha çok kazandırıyor“un kanıtı. İstatistikler çok üzücü. Türkçe bir siteye sahibim, tamamiyle Türklere hitap ediyorum fakat kazanç sıralamasında 6. sırada yer alıyor. 49 Tıklama almış olmama rağmen 6 TL kazandırırken, Almanya’dan giren kullanıcılarımdan sadece 6 tıklama almışım ve aynı 6 TL’yi kazanmışım.
TBM olarak bakıldığında da Almanya ve İsviçre en eli bol ülkeler arasında görülüyor. Ben bu sonuçları gördükten sonra kesinlikle yabancı bir site açmayı düşünebilirim.
Platform Bazında İnceleme
Platform bazında inceleme’de yapmak istedim çünkü Google’ın yeni güncellemesiyle birlikte Mobil Siteler daha ön planda olacak ve günümüz şartlarını da düşündüğümüz zaman kullanıcılarımızın çoğu Mobilden siteye girmekteler. Bu konuda Reklam yerleşimi yaparken sadece masaüstü tasarım göz önünde bulundurarak yapılmaması gerekiyor.
Örneğin siteme girenlerin %80i nerdeyse mobilden girmişken benim sidebar’ı reklamla donatmamın hiç bir anlamı yok. Daha çok içerik kısmında ki rahatsız etmeyen reklamlara odaklanmam gerekiyor.
En Çok Kazandıran Reklam Türleri
Yeni başlayanlar ya da reklam dizilimi yaparken kararsız kalanlar için güzel bir görsel daha. Evet sitelerimiz de Resim reklamlar çok güzel duruyor, siteyi canlı-yaşıyor gibi gösteriyor fakat çokta fazla getirisi yok aslında. Fakat gereksiz mi? Tabi ki HAYIR!
Reklam yerleşimi yaparken benim tavsiyem klasik 3 Resim – 3 Metin kuralına uyun. Resimleri az tıklanan yerlere, Metinleri ise çok tıklanacak yerlere yerleştirmeyi unutmayın.
Benim Tavsiyem;
Görselde site sanki reklama boğuluyormuş gibi gözükse de içerik konusunda kendinize güveniyorsanız benim için en iyi reklam yerleşimi budur.
Masaüstü Kullanıcılar için: Sidebarda bulunan reklamlar sizin reklam kalitenizi arttıracak nitelikte ve tıklama olarak teşvik edici durumdadır.
Mobil Kullanıcılar için: Yazıiçinde bulunan reklamlar yazıyla bütünlük sağlayabilecek durumda ve tıklama olarak teşvik edici durumdadır.
Özet olarak; Bir günlük Google Adsense Kazancımı düşünerek bir kaç varsayım ve fikirde bulundum. Para kazanırken nasıl kullanıcıları rahatsız etmeyiz gibi sorulara cevap bulmaya çalıştık. Kullanıcılarımızın ihtiyaçlarına göre en uygun tasarımda en iyi para kazanmaya yönelik çalışmalar yapılabileceği ile ilgili konulara değindik. Ülke, Platform ve Reklam Türleri bazında istatistikler ile değerlendirmeler yaptık.
Bundan sonrası size düşüyor. Ben kendimce önlemler alıp kazancımı arttırmaya çalışacağım.
Ayrıca site işlerine yeni başlamış arkadaşlarımız için yazı dizimiz, Web Sitesinde Zirvenin Anahtarı yazılarımı okumalarını,
Facebook ile çok fazla ilgili olan arkadaşlarım içinde Toplu Davet Kodları, Facebook Önerileri gibi konuların bulunduğu Facebook kategorisine bakmalarını tavsiye ediyorum.
Kaynak