GDPR-General Data Protection Regulation
23.03.2018 tarihi itibariyle bir çok google iş ortağının mail kutusunu süsleyen eposta içeriği hakkında kısa ve özet bilgi vermek gerekirse:
'Dear Partner,
Over the past yearwe've sharedhow we are preparing to meet the requirements of the GDPR, the new data protection law coming into force on May 25, 2018. The GDPR affects European and non-European businesses using online advertising and measurement solutions when their sites and apps are accessed by users in the European Economic Area (EEA)....' gibi kapsamlı bir eposta almış olabilirsiniz. Bu eposta yı alan değerli kullanıcıların (google iş ortakları) dikkatle okumaları gerekir diye düşündüm.
Uluslarası digital ağ olan internet sitelerinin ve diğer digital hizmetlerin veri (data) toplaması artık açık ve net bir onay sürecinden geçecek. Şirketler sundukları hizmetlerle ilgisi bulunan veriler haricinde veri toplayamayacak. Böylece unutulma hakkı olarak ifade edilen, kişisel verilerin internet ortamından kaldırılması bu yasal düzenlemeyle ilk kez sabitlenecek. Verileri (data) işleyenler, talep edilmesi durumunda ise hangi verileri depoladıklarını ve bu verileri hangi amaçla kullandıklarını açıklamak zorunda olacaklar. Şirket verilerinin kötü niyetli kişi ve/veya sistemler tarafından ele geçirilmesi 'hack’ halinde ise, şirketler müşterilerine açıklama yapmak zorunda kalacak. Bunun yanında cezai müeyyideler uygulanacak.
GDPR kapsamına dahil edilen metaryallere ek olarak ise:
Ad soyad, video, fotoğraf, eposta, banka bilgi detayları, sosyal medya hesapları, sgk bilgileri, tıbbi bilgiler, Statik IP adresleri, pasaport vb gibi bilgilerde dahil edildi.
Google tarafındasözleşmede yapılan değişiklikle birlikte ise;
Geçtiğimiz Ağustos ayından bu yana, Google'ın durumunu yeni yasa kapsamında veri işlemcisi veya veri denetleyicisi olarak yansıtan pek çok ürün için sözleşme şartlarımıza yönelik güncellemeleri kullanıma sunuyoruz. Yeni GDPR şartları, mevcut sözleşmenizi Google ile aranızda tamamlayacak ve 25 Mayıs 2018'de yürürlüğe girecektir.
DoubleClick for Publishers (DFP), DoubleClick Ad Exchange (AdX), AdMob veAdSensedurumlarında, Google ve müşterileri, bu hizmetlerde kullanılan kişisel verilerin bağımsız denetleyicileri olarak çalışır. Bu yeni şartlar, bu verileri ele alırken ilgili sorumluluklarımız üzerinde açıklık sağlar ve hem siz hem de Google'ın denetleyici durumu hakkında koruma sağlamasını sağlar. Bu hizmetlerle bağlantılı herhangi bir kişisel veri kullandığımızda GDPR kapsamındaki yükümlülüklerimize uymak için bu şartları taahhüt ediyoruz ve şartlar aynı taahhütte bulunmanızı gerektiriyor.
Kısaca, çevrimiçi şartlara sahip müşteriler için DFP ve AdX için denetleyici şartları bihalere tanıtacaklar.
25 Mayıs 2018'e kadar, çevrimiçi şartlara sahip müşteriler için AdSense ve AdMob için yeni şartlar da sunacağız.
Google Analytics, İlişkilendirme, İyileştirme, Etiket Yöneticisi veya Veri Stüdyosu'nu kullanarak ücretsiz veya ücretli sürümleri kullanmanız durumunda, Google hizmette işlenen kişisel verilerin bir işlemcisi olarak çalışır. Bu ürünler için veri işleme şartları, kabulünüz için zaten hazır durumdadır (Yönetici → Hesap Ayarları).
KAYNAK: BİLGİ PORTALI