En son yazımda Pinterest ile Niche kelimeler nasıl bulunur yazısını yazdım. Gelen yorumlarda en çok niche kelimeyi bulduktan sonra sektör analizi, seo analizi, rekabet zorluğu nasıl araştırılmalı ile alakalı sorular geldi. Bende bu yazımda rekabet analizi nasıl yapılacağını anlatmaya çalışacağım bilgim dahilinde.
Öncelikle bilmeniz gerekli ki ben bir seo uzmanı değilim, Seo uzmanı olmak gerçekten kolay olmamakla birlikte sürekli bir araştırma içinde olmalı ve belli bir bütçeniz olmalı, Bütçe konusuna gelince ise, herkes binlerce lira bütçe olmasını gerektiğini savunuyor. Ben buna katılmıyorum, siz aylık olarak ne kadar bütçe ayırabilirsiniz, bu bütçede sabit olmasına gerek yok bazı aylar fazla iken bazı aylar ise az olabilir. Ancak bütçeniz az ise hedefinize ulaşmanızda uzun sürebilir. Sitenin ilk kurulumda ciddi bir masraf gitmektedir. Öncelikle kendi paravan ağınızı kurabilirsiniz. Bu ilk aylarda ciddi bir maddi külfet getirse de uzun vadede ciddi bir tasarruf imkanı elde ediyorsunuz. Paravan ağlar nasıl oluşturulmalı konusuna ilerleyen zamanlarda blogumda yazmayı düşünüyorum, Ancak siz kendinizde araştırma içinde olabilirsiniz. Örneğin benim ***’da ki favori konum Google’nin bilinen açıklarından blog networkleri Kısa ve öze bu konu bu kadar kısa ve net bir şekilde anlatılamaz herhalde, bunun gibi bir çok konu bulabilirsiniz webmaster forumlarında, Hatta ingilizce webmaster forumlarını veya seo bloglarını bulursanız çok faydalı bilgiler elde edebilirsiniz.
Konumuza dönecek olursak, öncelikle Niche kelimeleri bulun ben pinterst’ten women fashion kelimesini arattım daha sonra keyword planner üzerinden rekabetlerine baktım.
Görüldüğü gibi kelimeler çıktı ancak niche kelime olup olmadığına hemen karar verilmemelidir. Bir çok kişinin yanıldığı nokta ise, keyword planner üzerinden rekabeti yüksek kelimeleri değilde düşük rekabetli kelimeleri niche olarak kabul etmektedir. Bunun yanlış bir algı olduğunu ifade etmem gerekiyor. Adwords aracı olan keyword planner kelimelerin google arama sonuçlarındaki rekabeti değilde reklam verenler için rekabeti göstermektedir. Yani rekabeti yüksek gösteriyorsa güzel birşey, Asıl konu burada başlıyor zaten, Kelimenizi bulduktan sonra “keyword planner verilerine fazla güvenmeyin, kelimeyi bulduktan sonra google trends üzerinden de aratın ve aranmanın fake mi gerçek mi olduğunu öğrenebilirsiniz” Evet kelimeyi bulduktan sonra 🙂
Şimdi kelimeyi bulduktan sonra kelimenin seo olarak ne kadar rekabetli olduğunu araştırmaya geldi. Kelimeyi google’de aratın eğer o kelimeyle açılmış bir site yoksa şanslısınız hemde şanlısınız çünkü o alanda bir tek siz olacaksınız ve hiç rakibini olmayacak, 1-2 site olması yine rekabetin düşük olduğunu gösterir, fakat 4-5 site var ve bu sitelerin seoları yüksekse, iyi seo yapılmışsa rekabet orta derece olur, eğer 10 site var ve bu 10 sitelerin backlinkler sayıları yüksekse o zaman rekabet gerçekten yüksektir.
Ben sitelerin seo gücünü www.ranksignals.com aracı ile araştırıyorum, bu aracı kullanmanın nedeni ise ücretsiz olmasıdır. Burada alınan link sayısını, hangi kelimeden link alınmış linklerin hepsini görebilirsiniz. Ayrıca bunla kalmaz, opensiteexplorer.org’dan sitenin DA ve PA değerlerine bakıyorum, Bu değerleri aynı zamanda tanıtım yazısı veya link alacağınız sitelerde de göz önünde bulundurmanız lazım, bide majestic.com sitesinde de siteyi analiz ediyorum, en çok hangi kelimelerden link alınmış görebiliyorsunuz, ve üye olmanıza bu araçları satın almanıza gerek yok her site günlük 3 defa ücretsiz sorgulama hakkı veriyor, TF ve CF değerleri de önemli bunlara da dikkat etmelisiniz.
Bütün bunları yaptıktan sonra rekabetin ne kadar olduğunu görebilirsiniz, Eğer DA, PA değerleri düşük, TF ve CF değerleri de düşükse “bütün siteleri araştırmalısınız.”rekabet düşük demektir, kısa bir sürede ulaşabilirsiniz, Tabi bu siteler için profesyonel araçlarda var, linkresearchtools araçları da var, bu sitede sizin ve rakip sitelerinizi beraber analiz edebilir, ve ne kadar link almanız gerektiğini hesaplayabilirsiniz rakip sitelerinize göre, ancak bu siteye üyelik çok pahalı olduğu için kullanmanızı tavsiye etmem, ancak bir firma ve profesyonel olarak seo işi yapıyorsanız zaten kullanmanız gerekmektedir.
Seo Rakip analizini ben bu şekilde yapıyorum, SEO çok çetrefilli ve uzun bir dönemde yapılmalıdır. 1 ayda siteyi kurayım bir ay sonra hemen site kazanmaya başlasın diye bir olgu hiç bir yerde yok (Hiç rakibiniz yoksa), İçerikler oluşturulmalı, içerikler kaliteli ve ziyaretçilere doyurucu bilgiler vermeli, Arama motorları için seo yapmayın kullanıcıları için seo yapın, Yani sitenizde ki yazılar çok iyi ancak kullanıcılar bu yazılarınıza ulaşamıyor, ziyaretçilerin yazılarınıza ulaşması için seo yapın, bu şekilde başarı gelebilir ancak.
kaynak:http://ahmetalkan.org/niche-nis-kelimlerde-rakip-analizi-nasil-yapilmalidir-1458