Ve bahsettiğim bu durum rekabet ile alakalıdır. Her gün sıfırlanan bu algoritma, reklamverenlerin sahip oldukları bütçe ve reklamverenlerin tanımış oldukları maks. birim maliyet üzerinden değişir. Örneğin bir Adwords ya da Facebook reklamına günlük 15 TL toplam bütçeyle 0,50 TL TBM belirlemiş olun, başka bir reklamveren ise günlük 1500 TL toplam bütçeyle 0,60 TL TBM belirlemiş olsun. Onun 1.500 TL'si tamamen bitene VEYA ilgi görmeyi kaybedene kadar, sizin reklamlarınız hiç gösterilmeyecektir.
Türkiye'de en fazl reklam veren ve blog sitelerde en fazla gösterilen reklamların e-ticaret platformları olduğunu, ikinci sırada ise "belki iki üç müşteri gelir" umudu ile 5-10 TL bütçeyle reklam veren KOBİ'lerin olduğunu düşünürsek, reklam gelirlerinin 0,01-0,15 TL aralığında gezmesi normaldir. Ana taktik, internet sitenizde görüntülenme potansiyeli olan yüksek TBM'ye sahip sektörler/alanlar ile ilgili yayın yapmak, bu yayınlar vasıtası ile hit çekmek, çekilen hitleri de Adsense'ye yönlendirebilmektedir. Bunun bir türlü başarılamaması olması, X şirketini Google'dan büyük bir şirket yapmaz. :)