AdWords, reklam maliyetlerinizi kontrol etmenize olanak sağlar. Minimum harcama zorunluluğunuz yoktur. Bunun yerine, ortalama bir günlük bütçe belirlersiniz ve paranızı nasıl harcayacağınızı seçersiniz.

Hedeflerinize göre teklif verme stratejisi seçme Bir kullanıcı Google'da arama yaptığında, AdWords, arama sonuçları sayfasında gösterilecek reklamları ve sayfadaki sıralamalarını belirleyen bir açık artırma yapar. Reklamlarınızın bu açık artırmaya girebilmesi için, öncelikle nasıl teklif vermek istediğinizi seçmeniz gerekir. Tıklama, gösterim veya dönüşüm elde etmek gibi odaklanmak istediğiniz hedeflere göre bir teklif verme stratejisi seçmeye çalışın. Click on ad Reklamlarınıza yapılan tıklamalara odaklanın.

Bu, tıklama başına maliyet veya TBM teklifi olarak bilinir. Web sitenize trafik çekmek istiyorsanız TBM teklifi verme yöntemini öneririz. Several ads Gösterime veya reklamınızın gösterilme sayısına odaklanın. Bu, gösterim başına maliyet veya BGBM teklifi olarak bilinir. Markanızın bilinirliğini artırmak istiyorsanız BGBM teklifi verme yöntemini öneririz. BGBM teklifi verme yönteminin yalnızca Görüntülü Reklam Ağı kampanyaları için kullanılabildiğini unutmayın. Dönüşümlere veya kullanıcıların, reklamlarınızdan birini tıkladıktan sonra web sitenizde belirli bir işlemi yaptığı zamana odaklanın.

Bu, edinme başına maliyet veya EBM teklifi olarak bilinir. Satın alma veya kaydolma işlemleri gibi dönüşümlerle ilgilenen deneyimli AdWords reklamverenleri için EBM teklifi verme yöntemini öneririz. Belirleyebileceğiniz farklı teklif verme stratejileri bunlardır. Teklif verme stratejisi seçmeyle ilgili daha fazla bilgi edinmek için aşağıdaki bölümü okuyun. AdWords ile ilgili temel bilgiler Açık artırma: Google, hangi reklamların gösterileceğine ve sıralarına nasıl karar verir? Bir teklif verme stratejisi seçme AdWords'ü kullanmaya başlayanların çoğu, temel TBM teklifi verme stratejisini kullanır. Bu da, reklamlarının aldığı tıklama sayısına göre maliyet tahakkuk edeceği anlamına gelir.

TBM teklifi verme stratejisini kullanırsanız, tıklama başına sizden alınan tutar, kısmen hesabınızda belirlediğiniz maksimum tıklama başına maliyet teklifine ("maks. TBM" teklifi olarak da bilinir) bağlıdır. Bu, reklamınıza yapılan bir tıklama karşılığında ödemek istediğiniz en yüksek tutarı temsil eder (teklif ayarlamaları belirlemiyorsanız veya Geliştirilmiş TBM)'yi kullanmıyorsanız. Aslında, ödeyeceğiniz en yüksek tutar, reklam konumunuzu ve reklamınızla gösterilen reklam biçimlerini korumak için gerekli olan minimum tutardır (Görüntülü Reklam Ağı kampanyaları için geçerli olabilecek tüm hizmet ücretleri dahil). Bu nedenle, genellikle maksimum teklifinizden daha düşük bir tutar ödersiniz.

Ödediğiniz gerçek tutar, gerçek TBM'niz olarak adlandırılır. Örnek Reklamlarınız için 1 TL'lik bir maksimum TBM teklifi belirlediğinizi varsayalım. Bir müşteri reklamınızı tıkladığında ödeyeceğiniz en yüksek tutar 1 TL'dir. Artık Maliyetlerinizi kontrol etmeye ve AdWords'te maliyetlerin nasıl çalıştığına ilişkin temel bilgilere sahip oldunuz.

Kaynak