Google ads ara yüzü basit olsa da, reklam vermek aslında bir o kadar bilinçli olmalıdır. Devasa bir platforma bilinçsiz reklam vermeniz, reklam bütçenizin çok kısa sürede bitmesine sebep olacaktır.
- Bir PPC Tıklanma ve sıralama mantığını iyi kavrayın
Google ads, tıklama başı maliyet olarak sizden ücret almaktadır. Tıklama başı maliyet ve sıralama faktörlerini en iyi şekilde bileniz gerekmektedir.
Her sorgulamada en üstte kalmak istiyorum şeklinde anlık değişiklikler yaparsanız, reklam stratejinizin makina öğrenim sürecini sürekli uzatmış olursunuz.
Reklam sıralamasında başarılı olmak için, en çok aranılan anahtar kelimeleri keşf edin ve negatif anahtar kelime listesi oluşturup kullanın.
- Geniş Anahtar Kelimelerde Uzak Durun
Elinizde yeteri negatif anahtar kelime bulunmuyorsa, geniş anahtar kelimelerden uzak durun. Geniş anahtar kelimeler ile, hedef kitleniz dışında size dönüşüm getirmeyen bambaşka kitlelere reklamlarınız görünebilir ve beklediğinizden daha çok tıklanma alabilirsiniz.
- Anlamsız ve Alakasız Reklamlar yayınlamayın
Reklamlarınızı arayan kullanıcıların karşısına alakasız ve kullanıcının amacı dışında olan reklamları çıkarmayın. Gereksiz bütçe harcamış olursunuz ve web sitenizden çıkma oranı artırmış olursunuz. Bu durum kalite puanınızı kötü etkiler.
Reklam başlıklarında ve reklam açıklamalarında kullanıcının arattığı anahtar kelimeyi ilgilendiren metinler olması gerekmektedir. Aksi durum olur ise tıklanma oranınız ve kalite puanınız düşer. Yeteri kadar tıklanma alamazsınız.
Anahtar kelimeyi bir ziyaretçi aratıyorsa, bu anahtar kelime reklam başlıklarında geçmelidir. Hangi anahtar kelimeyi arayacağından emin değilseniz Araya anahtar kelime ekleme özelliğini kullanarak, reklamlarınızda bulunan anahtar kelimeler aratıldığında reklam başlığında ve reklam açıklamasında görünmesini sağlayabilirsiniz.
- Kalite puanınızı arttırın
Google Ads reklamlarında sıralamaya girmek için bir çok faktör bulunmaktadır. Bunlardan en önemlisi kalite puanıdır.
Kalite puanınız; Gösterim sayısı ve tıklanma oranına göre hesaplanmaktadır. Kalite puanınız ne kadar yüksek olur ise o kadar daha iyi sıralamada olursunuz. Tıklanma Başı Maliyet te az ödemiş olursunuz.
[B]
- Reklam açılış sayfa optimizasyonunu yapın
Çok iyi bir reklam oluşturmuş olabilirsiniz ama iyi bir reklam oluşturmakla işiniz bitmiyor.
Reklama çıkmış olduğunuz sayfanın reklam alaka düzeyinin oldukça yüksek olması gerekmektedir. Bir ziyaretçi anahtar kelimeyi aratıp reklamınıza tıkladıktan sonra, reklam sayfanızda neler görüyor?
Reklama tıkladıktan sonra ziyaretçinin sitede gerçekleştirdiği deneyim oldukça önemlidir. Reklam verirken amacınız nedir? Bu amacı reklam sayfanız karşılıyor mu? Gibi sorulara net yanıt vererek reklam açılış sayfasının optimizasyonunu yapmalısınız.