Google’ın yeni sunmaya başladığı yeni hizmeti Geliştirilmiş Kampanyalar yardımı ile cihaza, tarih, saat ve konuma göre reklam kampanyaları hazırlanabilecek.

Arama motoru Google, 7 Şubat tarihinde Adwords’le alakalı büyük bir değişikliği resmi blog sitesinden duyurdu. Bu yeni sürümün adı ise ‘Geliştirilmiş [COLOR=#ff0000][B]Kampanyala[/COLOR][/B]r’ olarak belirlendi.



[COLOR=#ff0000]Geliştirilmiş[/COLOR] kampanyalar ile daha önceleri ayrı ayrı yönetilen bilgisayar, tablet ve mobil kampanyaları artık tek bir kampanyada birleştirilip yönetilebiliyor. Google gelişen teknolojiyle her cihaza farklı bir reklam modeli sunmak isteyen [COLOR=#ff0000]reklamverenler[/COLOR] için geliştirilen bu yöntem ile hem kampanya yönetiminin hem de raporlamanın artık daha iyi yapılacağını belirtiyor. Geliştirilmiş Kampanyaların öne çıkan [COLOR=#ff0000]özellikleri[/COLOR];
Cihazlara yönelik özelleştirmeler: Bilgisayarlar için verilen teklifleri aynı kampanyada mobil cihazlar için özelleştirebiliyorsunuz. Bunun dışında günün saatine göre teklif ayarlamaları yapılabilmekte ve tek bir kampanyada her cihaz için farklı yer hedeflemesi yapılabilmektedir.

Daha akıllı reklamlar: Geliştirilmiş Kampanyalar ile cihazlara göre reklam metni ayarlanabilmekte. Bu özellikle birlikte mobilden arama yapan bir kullanıcıya mobile [COLOR=#ff0000]özel[/COLOR] reklam gösterebilirsiniz.

Bir diğer akıllı reklam özelliği ise reklam uzantılarıyla ilgili. Reklam uzantıları eskiden kampanya düzeyinde ekleniyordu. Geliştirilmiş Kampanyalar ile reklam uzantıları artık reklam grubu düzeyinde eklenebilmekte. Bu özellik ile reklam uzantısı kullanan reklamverenler daha spesifik reklam uzantılarıyla pazarlama çalışmaları yürütebilecekler.

Geliştirilmiş raporlar: Dijital Pazarlama uzmanları için oldukça yararlı olacak bir diğer özellik ise yeni dönüşümleri ölçmeye yönelik raporlamalar. Farklı kullanıcı davranışlarının ölçümlenmesi bu özellik sayesinde artık daha kolaylaştırılmış durumda.

Geliştirilmiş Kampanyalar tüm reklamverenlere sunulmuş durumda. Reklamverenler Haziran 2013’e kadar yeni kampanya açarken Geliştirilmiş Kampanya veya Standart Kampanya arasında seçim yapabilecekler.

Mevcut kampanyalarını ise istekleri doğrultusunda Geliştirilmiş Kampanyalara geçirebilecekler. Haziran 2013 itibariyle Google tüm hesapları otomatik olarak Geliştirilmiş Kampanya formatına geçirecek.