-
Üyelik
04.12.2013
-
Yaş/Cinsiyet
37 / E
-
Meslek
Muhabir
-
Konum
İstanbul Anadolu
-
Ad Soyad
G** Ç**
-
Mesajlar
276
-
Beğeniler
92 / 105
-
Ticaret
1, (%100)
Arkadaşlar merhaba,
Soru için kesin bir cevap verilemeyeceğinin farkındayım. sadece sizin tahminlerinizi almak istiyorum.
E-ticaret sitesinin ortalama bir kullanıcı deneyimine sahip olduğunu düşünün.
Hedef kelimenin ortalama aylık arama hacmi 70.000 civarında. TBM maliyet ise 0.15 TL.
Günlük bu kelime üzerinden 400 civarında adwords arama ağı trafiği sağladığımızı düşünelim. satılacak ürünün fiyatı ise 40 TL - 80 TL arasında değişiyor. Kullanıcı ister site üzerinden, isterse de kapıda ödeme yöntemiyle ürün siparişini verebilecek.
Sizce satış dönüşümü % olarak ne kadar olur veya ne kadar olmalı?
BluemR
E-Ticaret Uzmanı
Kullanıcı
-
Üyelik
07.03.2016
-
Yaş/Cinsiyet
31 / E
-
Meslek
E-Ticaret Uzmanı
-
Konum
İstanbul Avrupa
-
Ad Soyad
M** K**
-
Mesajlar
72
-
Beğeniler
7 / 14
-
Ticaret
1, (%100)
Merhaba hocam sizinde belirttiğiniz gibi kesin bir cevap vermek çok zor,
Sattığınız ürünün ihtiyaç derecesi ve ürününüzün hitap ettiği kısımda geri dönüşlerde değişiklik gösterebilir. Örnek olarak bir oyuncak satıyorsunuz diyelim genel kitle olarak çocuklar oyuncakla ilgilenir ama çocukların alım gücü yetişkin bir bireye göre yok denecek kadar azdır ve reklam gösterimi çocuğa gerçekleştikten sonra geri dönüş çok az sayıda olacaktır. (bunu örnek olarak yazdım sektörünüzü bilmediğim için)
Deneyerek test edip sayısal bir tahmin yapmanız daha gerçekçi bir sonuç olacaktır.
1 kişi bu mesajı beğendi.
noop
WM Aracı
Kullanıcı
-
Üyelik
25.09.2016
-
Yaş/Cinsiyet
41 / E
-
Meslek
domain alınır-satılır
-
Konum
Antalya
-
Ad Soyad
M** S**
-
Mesajlar
688
-
Beğeniler
73 / 264
-
Ticaret
7, (%100)
0.25 tbm ile reklam verdim. Hedef kitleyi çok iyi ayarlamıştım. Satışlarım da ortalama 50-100 liraydı. Adwords kampanyaları da kullandım. 100 tl harca 100 tl reklam ver gibi. Reklam maliyetini anca karşıladım sattıklarımdan kalan karla.
Bir başka ürünüm sürekli hizmet üzerineydi aylık abonelik gibi. Ayda 200 lira. Tbm 0.50 gibiydi. Gelen müşteri tek seferlik satış olmadığı için kazandırıyordu.
Her ürün her hizmet farklı denemek lazım.