KAYNAK: http://bielof.com/google-gorsellerde-en-ustlerde-nasil-cikilir/

Not: Sayfada yayınlanan açıklamalı resimleri bu saatte yüklemek zor geldi :) Kusura bakmayınız.

Bazı yerleri kısalttım. Millet kendi sitesinde 200 kelimeyi yayımlamaya üşeniyor iken 300 kelimeyi birazcık aşmış olabilirim. :D

Google Görsellerde En Üstlerde Nasıl Çıkılır?. Sahte hitlerle mi? Backlink alarak mı? Tanıtım yazıları alarak mı? Sosyal sitelerde paylaşım yapılarak mı? Arama motorlarının sevdiği şekilde sayfaları düzenlemekle mi?

Bunların hiç birisine tek başına “evet” denilemez. Her yapılan çalışmanın farklı yönleri, avantajları ve dezavantajları vardır.

Google Görseller, web üzerindeki en geniş kapsamlı görsel arama motorlarından birisidir. Google başta olmak üzere Yandex, Bing, Yahoo v.b. gibi birçok arama motorları hem web site gösterimi hemde görsel arama sonuçları sunmaktadır.

Arama Motoru Sorgulama

Yukarıda belirttiğim gibi arama motorları size arama sorgularını farklı yöntemlerle sunmaktadır. Arama motoru sorgulama sonuçları kullanıcıya sunulan seçenekleri sadece web siteler ile sunmamış farklı seçeneklerde getirmektedir.


Bir firmanın adresini arayan kişi sonuçlardan “HARİTA” kısmına tıklayarak ilgili firmanın; Adresine, Web sitesine, Haritasına, İşyerinin Açılış/Kapanış saatlerine, Telefon numarası, iletişim bilgilerine kolayca ulaşabilmektedir.

Görsellerde Google ‘da Yükselme

Haritalarda ve Görsellerde Google ‘da Yükselme için yapılmış örnek çalışma ve aldığım neticeye bakmak isterseniz;


  • 1. Örnek için buraya tıklayınız…

  • 2. Örnek için Bayrampaşa Kombi Servisi tıklayınız…

  • 3. Örnek için sultangazi kombi servisi tıklayınız… (1-2-3-4-6-7-8. resimler seo destek verdiğim sitelere aittir)



Seo Uyumlu Resim Optimizasyonu

Öncelikle Seo Uyumlu Resim Optimizasyonu yapmanız için biraz dikkatli ve işine özen gösteren birisi olmanız gerekmekte. Aynı zamanda resimleri düzenleme programlarını da kullanabilmesini öğrenmelisiniz.

Web siteleri ile uğraşan bir çok kişinin yaptığı internet görsel arama kullanarak beğendikleri resmi indirip sitelerinde aynı isim ve aynı ölçülerde kullanmaktadır. Aslında çok büyük hata. Bu şekilde “Google Görsellerde Çıkmak” işinizi zorlaştırmaktan öteye gitmez.

Google`da Yükselmek İçin Neler Yapmalıyız

Doğal yollarla hit elde etmelisiniz. Bunun birçok yöntemleri vardır. Bunlardan sadece bir taneside “SEO Uyumlu Resim Optimizasyonu‘dur”. Şöyle düşünün Bir ürüne ihtiyacınız var. Bu ürün yolunuz üzerinde birçok yerde mevcut. Hangisinden alırsınız? Size en yakın olandan mı? Ürün satan yerler bazıları 10 yıllık, bazıları 5 yıllık bazılarıda daha yeni açılmış. Satıcıyı tanımıyorsunuz. Ürün iadesi belki yapmıyordur. Defolu ürün satıyordur. Haliyle bu düşüncelerle siz en eski firma ve en yakınınızda bulunan yeri tercih edeceksiniz.

Arama motorları da böyle. Değişen pek bir durum yok. Aynı resmi kullanan siteler daha eski indexlere sahip olması ve hitlerinin yüksek olması nedeniyle arama motorları bu web sitelerini ön planda üst sıralarda göstermektedir.

Google Görsellerde Çıkmak İstiyorum

Google görsellerde çıkmak istiyorum ne yapmalıyım? diye internette bazı konuları araştırarak faydalı birçok konuya ulaşabilirsiniz. Sizlere yapabileceğiniz basit bir kaç adımı belirtmek etmek istiyorum.

Resimleri SEO Uyumlu Hale Getirin: Wp > Ortam kütüphanesi > eklediğiniz resme ait Eklenti detayları > Başlık, Altyazı, Alternatif metin, Tanım ayarlarını girmelisiniz.

Resimlerle oynayın: İndirdiğiniz resimleri kırpın, temanın izin verdiği değerlerde yayımlayın. İndirdiğiniz bir resim 875×438 piksel boyutlarında olduğunu farz edelim. Kullandığım Sahifa teması öne çıkarılmış görsel boyutu 660×330 piksel boyutlarında. Buna göre benim bu ölçülerde bir resim kullanmam benim açımdan daha sağlıklıdır. Aynı zamanda sayfa içinde ekleyeceğim görsel resimleride yine temanın ölçülerine göre 620 piksel kullanmam gerekli.

SEO Resim Optimizasyonu

Alt Etiketi Bulunmayan Resimler: Arama motorları bir resmin ne hakkında olduğunu alt etiketini kullanır. Alt etiketi olmayan resimleri arama motorları anlayamaktadır. Bu nedenle “alt etiketi” bulunmayan görsellerinizi alt etiketi kullanıp, bu resimlerin ne hakkında olduğunu arama motorlarına tanıtmalısınız.
Sitenizde toplam X adet resim alt etiketine sahip değil uyarısını almak istemiyorsanız görsellerinize arama motorlarının anlayacağı şekilde alt etiketinizi eklemelisiniz.

Resim Optimizasyonu: Sayfa içerisinde konu ile alakalı görsellerinizi sıkıştırmanız daha hızlı erişilmesini sağlar. Bu sayede daha hızlı erişim sağlanabilmektedir.
SEO Resim Optimizasyonu demek resimlere sadece alt, genişlik, yükseklik değerlerini vermekle bitmemektedir. Görsel resimlerinizi sıkıştırmak ve sayfada bahsi geçen konu isimlerini de vermelisiniz. (Bakınız bu sayfa içerisinde kullanılan resim isimleri)

Google’da Yükselmek İçin Yapmanız Gerekenler

Google arama motorunda web sitenizi hedef anahtar kelime ile yükselmek ve ilk sayfada yer almak istiyorsanız öncelikle ülkemizde en çok kullanılan arama motoru Google’i iyi anlamanız ve gerekmekte. Sen Google Sev, Google Seni Sevsin Google yayımladığı dökümanlarda birçok yerde bu konuda bilgileri bizlere sunmuştur.

Yapmanız gerekenlerden en önemlilerden biride kullanmış olduğunuz temayı en iyi şekilde kullanmaktır. Bunlardan biriside resim ölçüleridir. Resim etiketlenmeleri doğru şekilde kullanmaktan geçer.

Görsel Resim isimleri nasıl olmalı?


  • Sayfamız: Google Görsellerde En Üstlerde Nasıl Çıkılır

  • Başlığımız: Google Görsellerde En Üstlerde Nasıl Çıkılır

  • Link yapısı: bielof.com/google-gorsellerde-en-ustlerde-nasil-cikilir/ (altı çizgili değil tire şeklinde olmalı)

  • Resim ismi: google-gorsellerde-en-ustlerde-nasil-cikilir.jpg (Türkçe karakterler, Büyük harfler ve altı çizgili şekilde kullanılmamalı. Öne çıkan görseliniz sayfa başlığınız ve linki ile aynı olmalı.)


SEO Uygun Olmayan Resimlere birkaç örnek

google-görsellerde-en-üstlerde-nasıl-çıkılır.jpg (hata: Türkçe karakter kullanımı)
Google-Gorsellerde-En-Ustlerde-Nasil-Cikilir.jpg (hata: Büyük harfler kullanımı.)
google-gorsellerde_en_ustlerde_nasil_cikilir.jpg (hata: Alt tire kullanımı.)
75edf55a66d4646asf.jpg (hata: Anlamsız isimlendirme)


SEO Uyumlu Resim Nasıl Olmalı

Google görsellerden hit çekme yöntemlerinden bir diğeri ise resimlerinizin seo uyumlu olmasıdır. Peki seo uyumlu resim nasıl olmalı?

Sitenin hitini arttırmak her web site sahibinin arzusudur. Hit artması demek, aynı zamanda maddi kazanç demektir. Adsense ve diğer reklamların gösterilmesi, backlink veya tanıtım yazıları satışları bir kazançtır.

Bunları elde edebilmek içinde sayfanızın kopya olmaması, H tag hedef kelime anahtarlarına göre belirlenmeli, Biçim etiketleri en iyi şekilde kullanılmalı ve görselleriniz için alt etiketi, yükseklik, genişlik değerleri girilmeli. İmkanınız var ise kullanacağınız resmi ya kendi fotoğraf makinesi ile çekmeli veya benzer görseller ile karşılaşmamak için resimler üzerinde programlar ile oynamanız neticesinde SEO Uyumlu Resimler elde edersiniz.

Toplam Resim Sayısı

Dışarıdan Çağırılan Dosyalar: Burada belirtilmek istenilen, Başka bir sunucudan çağrılan js ve css dosyalarıdır. Bu dosyaları kendi sunucunuza yükleyip çağırmanız hız ve güvenilirlik açısından çok önemlidir. Bunun yanında Sitenizde toplam XX dosya dışarıdan çağırılıyor ibaresi aynı zamanda sitede ve sayfa içeriğinizde kullanılan resimleride belirtir.


Seo Uyumlu Resim

Kullandığınız görselleri sıkıştırmanız daha hızlı erişilmesini sağlar. Resim optimizasyonu için google hız testi web sitesini kullanabilirsiniz.

Seo Uyumlu Resim

Bu sayfa için, optimize edilmiş resim, JavaScript ve CSS kaynaklarını indir dedikten sonra Resim Optimizasyonu yapılmış resimlerinizi ftp bağlanarak sunucuda bulunan dosyadaki ile değiştirmelisiniz. Bu sayede Seo Uyumlu Resim elde edebilirsiniz.


Önemli not: Burada değindiğimiz wp görsel resimleri nasıl kullanmamız gerektiği buz dağının görünen kısmıdır. Bu konu hakkında en az 3-4 konu daha açmayı düşünüyorum. Aklınıza takılan veya sormak istediklerinizi yorum yaparak veya bir şekilde ulaşarak belirtmelisiniz.

Google Görsellerde En Üstlerde Nasıl Çıkılır konusu BiELOF.com sitesinde 16.01.2016 tarihinde yayımlanmıştır.