Bütçe; bir iş ya da eylem için kazanılan ya da mevcut paradan harcanmak üzere ayrılan maddi tutar olarak adlandırılır. Backlink bütçesi ise daha önceden hazırladığımız backlink stratejisini hayata geçirmek için ayırdığımız maddi birikim ya da varlıklardan oluşmaktadır.
Hayatın her aşamasında bütçeyi oluşturmak kadar yönetmekte önemli bir detay olarak karşımıza çıkmaktadır. Eğer hazırlanan bütçe yönetilemiyor ise bütçe limitleri önem arz etmemekte olup başarısızlığa giden zaman ve para kaybı olarak karşımıza çıkmaktadır.


Backlink bütçesinde yapılan teknik hatalar
İnsanoğlu ticarete atıldığından bu yana sürekli olarak elindeki mevcut birikimi arttırmak ve sınırsız olan insan ihtiyaçlarını temin etmek için kazanmayı kendisine ana hedef olarak belirlemiştir. Hazırladığınız strateji netice olarak size kazandıracak ve mevcut maddi durumunuzu daha iyi bir konuma getirecektir. Dolayısı ile kendimize gerçekçi olarak yapmamız gereken basit matematiksel işlemler olacaktır. Bu işlemleri düzenlerken tarafsız olamıyor isek tarafsız bir hesap uzmanından teknik destek almamız mantıklı olacaktır. Bu tip hesaplamalarda genellikle anlık hayallere kapılan site yöneticisi gerçeklikten uzak hesaplamalar yapmaktadır.


Backlink bütçesi hazırlama ve planlama aşamaları
[FONT=Calibri]1- [/FONT]Bütçe belirle
[FONT=Calibri]2- [/FONT]Harcama aralığı ve zamanı belirle
[FONT=Calibri]3- [/FONT]Doğru harca
[FONT=Calibri]4- [/FONT]Geri dönüşümleri hesapla
[FONT=Calibri]5- [/FONT]Harekete karar ver


Yapılan backlink bütçesinin mantığa aykırı olmaması ve geri dönüşümümün gerçekçi hesaplanması gerekmektedir. Bu hesaplama işine başlarken öncelikle backlink bütçemizi rakamsal olarak belirleyelim. Bu bütçe bizim hayatımızı idame ettirmemizi zorlaştırmamalı ve gerçekten tamamını bu işe harcayabilmemizi sağlamalıdır. Bu örnek backlink bütçesi hazırlama senaryosunda bizim bütçemiz X olarak belirlenmiştir.

Bütçemizi belirledikten sonra bütçeyi doğru kullanmak için daha önce oluşturduğumuz backlink stratejimize uygun olarak bütçemizi harcama aralıkları ve toplam harcama zamanını belirleyerek işlemlerimize devam ediyoruz. Bu örnekte bütçemizi kullanma süremizi Y olarak belirledik. Yani X bütçeyi Y sürede tüketmemiz gerekiyor. Bütçeden tasarruf sağlamak tamamen site yöneticisine kalan bir durumdur. Ancak bu bütçeden yapacağınız tasarrufun bir kayıp mı yoksa kazanç mı olacağı noktasında net kararlar vermelisiniz.

İlk iki aşamadan sonra harcama yani uygulama adımlarına geçerken bütçemizi doğru harcamak, kontrolü kaybetmeden sonuca ulaşmak için kaçınılmazdır. Senaryomuzu hayata geçirirken karşımıza çıkan beklenmedik durum ve harcamalar için bir acil durum fonu önceden oluşturabilir ve ana bütçemize müdahale etmeden çalışmalarımızı sürdürebiliriz. Bütçemizden hangi operasyon için ne kadar miktar ayırmış isek bunu kesinlikle profesyonel olarak yönetmeli ve bu sürece sadık kalmalıyız.

Yukarıda bahsedilen aşamaları kağıt üzerinde gerçekleştirdikten sonra geri dönüşüm hesabını yapmaya başlamalıyız. En çok hata yapılan bu kısımda gerçekçi olmak ilerleyen dönemlerde karşılaşacağımız hayal kırıklıklarının önüne geçecektir. X bütçeyi Y sürede harcayarak, Y süre sonunda elde edeceğimiz aylık rakamsal gelir ilk bütçemizin yani X’in 1/Y oranından daha az ise, bu stratejiyi uygulanan web sitesinin sektörü ile ilişkilendirmeli ve son kararımızı netleştirmeliyiz. Örneğimizi rakamlar ile genişletecek olursa X için 10, Y için 10 (ay), değerlerini atayalım. Yani 10 ay süre ile 10 TL harcayarak hedefe ulaşmaya çalışacağız.

Çalışma sonrasında ise başarıya ulaştığımızı varsayıp 1/10 aylık gelir yada dönüşüm elde edeceğiz. Yani anaparamızı geri kazanma sürecimiz matematiksel olarak en az 10 ay sürecektir. Ancak burada hesabın biraz daha detayına inersek, 10 aylık çalışma süresi, 10 aylık geri dönüşüm süresi ve bu sürede geçen sunucu, domain, yazılım vb. diğer giderler dâhil edildiğinde ortaya çıkan tablo “nasıl zarar edilir” konusuna tez olarak hazırlanabilir. Ana hedefimiz kazanmak olduğuna göre son aşamaya geçiş olan harekete karar verme konusunda tekrar düşünmemiz gerekecektir.

Doğru oranlar ne şekilde hesaplanır ?
Yukarıda verdiğimiz 1/Y oranı her zaman olumsuz anlam içermeyebilir. Örneği; pazarlanan bir ürün var ise ve bu ürünü çok düşük maliyetler ile biz imal ediyorsak bu rakam bizim için tatmin edici olabilir. Ya da aynı şekilde hedef kelimemizden elde edeceğimiz dönüşüm düşük maliyetler ile yüksek kazanç şekilde ise arada geçen 20 ay gibi bir sürede zamandan fedakârlık yapabiliriz. Bu rakamlar sektöre, aranma hacmine, etkileşimde bulunan kişilerin demografik unsurlarına, vb. pek çok unsura göre değişkenlik gösterebiliriz. Ancak 1/5 oranından daha az oranda dönüşüm sağlayan projeler için son aşama titizlikle düşünülmelidir.

kaynak : https://www.backlink.com.tr/blog/backlink-butcesi-hazirlama-ve-uygulama-asamalari