Backlink Örgüsü Nasıl Olmalı?

Daha önceden sürekli anahtar kelime bazlı seo çalışmaları yapılıyordu. Şimdi ise tam tersine dönmüş durumda. Site içi anahtar kelime yoğunluğu belirleniyor ve bu yoğunluğa göre çalışılacak sayfa URL’si veya anasayfa domain adına çalışmalar yapılıyor. Google Search Console üzerinden içerik anahtar kelime bölümü aracılığıyla sitenizdeki en yoğunluklu anahtar kelime varyasyonlarını görebilirsiniz.

Link Örgümüz Nasıl Olmalı?

Yeni dönemde link örgüsü daha çok otorite bazlı olmalıdır. Bazen bazı uygulamalarda direkt olarak kelime bazlı link alımı yapanlar oluyor. Sitenizin yükselişini sağlıyor elbette ama daha çok zorluyor ve daha çok zaman kaybettiriyor. Bu sebepten dolayı site içi anahtar kelime yoğunluğunu doğru belirleyerek direkt olarak domain bazlı veya URL bazlı link çıkışları yapmalısınız. Mesela şöyle örnek verelim. Bir sayfanıza veya içeriğinize çalışma yapıyorsunuz. Çalışmayı yapacağınız sayfayı veya içeriği tek bir anahtar kelimeye yoğunlaştırdınız. Ya da anahtar kelimeniz ve türevlerine yoğunlaştırdınız. O zaman sadece o sayfa URL’si şeklinde tanıtım yazıları içerisinden link çıkışı yapmalısınız.

Örnek anasayfa link çalışması : http://www.bigbilisim.com/www.bigbilisim.com – bigbilisim.com – bigbilisim – Big Bilişim <<< Gerisi anahtar kelime veya anahtar kelimeler olabilir.

Örnek alt sayfa link çalışması : http://www.bigbilisim.com/kurumsal-seo-danismanligi/www.bigbilisim.com/kurumsal-seo-danismanligiwww.bigbilisim.com – Kurumsal SEO Danışmanlığı – bigbilisim kurumsal seo danışmanlığı – bigbilisim.com kurumsal seo danışmanlığı <<< Gerisi anahtar kelime veya anahtar kelimeler olabilir.

Çalışmalar bu örnekte verildiği gibi olmalıdır. İçerik içerisinde de anahtar kelime yoğunluğu belirlendikten sonra sitenizin yükselişi çok daha kolay olacaktır.

Anahtar Kelime Bazlı Yükseliş İçin Taktik 1

Tanıtım yazılarınızdan URL ve marka isminize link çıkışı yapıyorsunuz. Burada bir sıkıntı yok fakat anahtar kelimenize nasıl link çıkışı yapacaksınız? Tamam direkt olarak anahtar kelime bazlı link çıkışı yapmak mantıklı gibi ama çok mantıklı olduğu da söylenemez hele ki 2016 yılında. Burada da Long Tail stratejisi ile ilerlemelisiniz. Long tail demek 3 veya daha fazla kelimeden oluşan anahtar kelimelerdir. Bu şekilde anahtar kelimenize link çıkışı yapmalısınız.

ÖRNEK : Mesela çıkış yapmak istediğimiz kelime “web yazılım” olsun. Asıl odak kelimemiz web yazılım. Şimdi link çıkarken. Çıkacağımız kelimeleri belirleyeceğiz Long Tail mantığıyla…

Site ismi ile birlikte anahtar kelime. Mesela “big bilisim web yazılım” , ” www. bigbilisim .com web yazılım” , “en iyi web yazılım” , ” profesyonel web yazılım” gibi uzun kuyruklu (long tail) şeklinde olması yükselme sürenizi kısaltacak ve çok daha fazla katkı sağlayacaktır.

Anahtar Kelime Bazlı Yükseliş İçin Taktik 2

Geldik yükseliş için vereceğimiz ikinci taktiğe. Tüm bu anlattıklarımızı uygularken yapmanız gereken ve en çok etkiyi veren diğer bir taktiği vereceğim. URL bazlı, Marka ve domain bazlı linklerinizi almaya devam ediyorsunuz. Tanıtım yazısı şekilde tabi bu aldığınız linkler. Hatta anlattığımız long tail mantığını da tanıtım yazıları içerisinden yapıyorsunuz. Geriye tek bir şey kaldı ve en önemlilerinden bir tanesi. Link alımı yapacaksınız ve yaptığınız bu link alımı sizi 10 adım öne atacaktır. Link alımını yaparken bir taraftan tanıtım yazılarına devam etmelisiniz. Link alımını ise long tail falan değil diret olarak anahtar kelime bazlı yapmalısınız. Anahtar kelimeniz “web yazılım” ise direkt olarak en sağlam linkleri “web yazılım” kelimesine almalısınız. Tüm bu anlatılanları yaparsanız en rekabetli kelimelerde bile yükseliş kaçınılmaz olacaktır.


kaynak bigbilisim