lostyazilim
tr.link

Çağrı Merkezi Nedir? Nasıl Açılır? Ne kadar kazandırır?

27 Mesajlar 23.289 Okunma
acebozum
tr.link

Uyuryazar Uyuryazar Uyur, yazar, tasarlar.. Kullanıcı
  • Üyelik 25.12.2016
  • Yaş/Cinsiyet 30 / E
  • Meslek Satış Yöneticisi
  • Konum İstanbul Anadolu
  • Ad Soyad A** Y**
  • Mesajlar 126
  • Beğeniler 19 / 23
  • Ticaret 0, (%0)
Merhaba,

Yoğun istek üzerine bu başlığı açma gereksiniminde bulundum. 6 senelik deneyim ve tecrübelerimi paylaşmak isterim.

Kazancı/Getirisi nedir? ne olur?

Getirisi ürüne göre değişir. Örneğin SEO paketi satarsınız 15 TL'dir fiyatı. Kendinize portföy çıkartıp arama yaparak bir çok internet sitesi sahibine ulaşıp telefonda avantajlarınızdan bahsedebilirsiniz. Günlük ortalama 50 kişiye ulaşsanız 50x15 TL= 750 TL'lik günlük teklif gönderebilirsiniz tek bir temsilciyle, 2 temsilci olduğunda günlük 1500 TL'lik teklif aylık 20 iş gününde 30.000 TL'lik teklif gönderebilirsiniz. Müşteri temsilcisi çoğaldıkça satışınız ve teklifiniz o kadar artacaktır. Ürüne göre bu sayı çoğaltılabilir veya 1 MT veya 2 MT olarak home office çalıştırabilir veya çalışabilirsiniz.

Çağrı merkezi nedir?

İnternette yazdığı gibi , Kurumların telefonla yapılan talepleri almak ve başka birimlerine iletmek üzere sahip oldukları departman. Kar amaçlı bir şirket için bir çağrı merkezinin en temel amacı müşterilerden gelen ürün veya bilgilendirme taleplerinin karşılanmasıdır.

Genellikle Çağrı merkezi denildiğinde aklımıza bizleri 444 , 0850 vb. hattan arayan kişilerden biliriz hep , ama aslında detaya indiğinizde profesyonellik , kurumsallık olduğunu hissedeceksiniz.

Çağrı merkezini 2 farklı bölüm ile ayırabiliriz.

1- Inbound Çağrı Merkezi
2- Outbound Çağrı Merkezi

1- Inbound Çağrı Merkezi; Müşteri Hizmetleri olarak sınıflandırabiliriz. Örneğin X markasına sahip bir çağrı merkeziniz var , müşterileriniz X markası adına bilgi almak, kampanyalardan yararlanmak veya şikayet vb. tarzı durumlarda sizi arayıp ; çalışan müşteri temsilcilerinizin bu çağrıları yanıtlamasına denir.

2- Outbound Çağrı Merkezi; X markasında bir çağrı merkeziniz var bunun satışını yapmak için satış temsilcileriniz tarafından , müşterilerin aranılıp x markanıza ait ürünün satışını gerçekleştirmektir.


Projeye göre , inbound veya outbound proje gerçekleştirebiliriz.



Çağrı merkezi nasıl çalışır?


Sıfırdan çağrı merkezini A dan Z ye nasıl kuracağınızı ne yapacağınızı anlatacağım ,


  • Öncelikle ne proje yapacağımıza karar verelim.


  • Bir ofis tutuyoruz kendimize genellikle ilk etapta ,1+1 veya studio yeterli olabilir.


  • Başlayacağımız kişi sayısına göre seat dediğimiz çağrı merkezi masaları ( bunu internet cafede ki masalar gibi düşünebilirsiniz. ) ve bilgisayarlar. Bu arada bilgisayarların sıfır veya hızlı olmasına gerek yok çok düşük maliyetle alabilirsiniz.


  • ve son olarak çağrı merkezi kulakları gerekiyor.




Buraya kadar başlı başına tüm çağrı merkezi gövdesi hazır.

Şimdi bilgisayar ve ekipmanlarımız hazır. Öncelikle arama yapabilmek için VOİP sistemi yani bilgisayar üzerinden arama yapacağımız ekrandır. Bu ekranın kurulumu kolaydır. Uzaktan bağlantı ile bile kurabilir. Örnek benim kullandıgım voip görüntüsü ;



Bu sistemi kurduğumuzda konuştuğumuz kadar ödeme yaparız. Mesela 10 dakikası 0,05 krştur. Buna göre bakiye veya aylık olarak ödeyebilirsiniz voip alacağınız *******inasyon firmasından.

Proje alacağınız firmadan data ve crm ekranı vermelerini isteyin. Çoğu bayiilik veren yerler crm alt yapınızı veriyor. Data vermiyorlar ise internetten data satan bir çok kişiye ulaşabilir işinize göre data satın alabilirsiniz.

________

Detaya indiğim için kalabalık gelebilir ama çok kolay bir kurulumu ve maliyeti az olan bir sektördür.

Tecrübeme göre ortalama 5 kişi çalışan bir çağrı merkezini 4 bin tl ye çok rahat kurabilirsiniz. Hatta daha ucuza da getirebiliriz.


DÜŞÜK MALİYETLE BÜYÜK İŞLER BAŞARABİLİRSİNİZ.

Yani bu işe girdiğinizde her türlü riski göze alacaksınız ama doğru iş sabır ile yüksek gelir elde edebilirsiniz? Günümüzde neden çok çağrı merkezi var? Bu size yeterli cevap olabilir.



Çağrı merkezi işi genç nesile hitap eder ve işinizden keyif alırsınız.

GELİN ÇAĞRI MERKEZİNİZİ A DAN Z YE PROFESYONEL TECRÜBELİ EKİBİMİZ İLE BİZ KURALIM! PM İLETİN veya aykutyarici(@)gmail.com TEKLİF VERELİM!
nrkn

kişi bu mesajı beğendi.

elektronikssl
webimgo

07ibrahim07 07ibrahim07 WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 27.01.2014
  • Yaş/Cinsiyet 32 / E
  • Meslek IT Manager
  • Konum Antalya
  • Ad Soyad İ** D**
  • Mesajlar 953
  • Beğeniler 0 / 218
  • Ticaret 23, (%96)
Merhaba,

Hocam çağrı merkezini kurduk diyelim nasıl iş bağayacaz işi kimden alıcaz bu süreç nasıl işleyecek.Firma firma gezip dolaşacakmıyız ?
 

 

yigitcankus yigitcankus balonsatis.com Kullanıcı
  • Üyelik 10.12.2013
  • Yaş/Cinsiyet 30 / E
  • Meslek Balon İmalat & Üretim
  • Konum İstanbul Avrupa
  • Ad Soyad Y** K**
  • Mesajlar 824
  • Beğeniler 634 / 145
  • Ticaret 12, (%100)
Zamanında bende kurdum ama söylenildiği gibi olmuyor :)
mimarcan Sardox

kişi bu mesajı beğendi.

Balon İmalat & Üretimi
www.balonsatis.com

07ibrahim07 07ibrahim07 WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 27.01.2014
  • Yaş/Cinsiyet 32 / E
  • Meslek IT Manager
  • Konum Antalya
  • Ad Soyad İ** D**
  • Mesajlar 953
  • Beğeniler 0 / 218
  • Ticaret 23, (%96)
Yani bu işte tutunmak için neler yapmak gerekli ?
 

 

wmaraci
wmaraci

Uyuryazar Uyuryazar Uyur, yazar, tasarlar.. Kullanıcı
  • Üyelik 25.12.2016
  • Yaş/Cinsiyet 30 / E
  • Meslek Satış Yöneticisi
  • Konum İstanbul Anadolu
  • Ad Soyad A** Y**
  • Mesajlar 126
  • Beğeniler 19 / 23
  • Ticaret 0, (%0)
İbrahim Bey ,

İş bağlamayı örnek veriyorum bir digitürk , dsmart , ***** vb. bayiilikleri soruşturarak bulabilirsiniz. Mesela bir değerli dostum şuan büyük bir otomotiv firmasının inbound şikayet hattını iş olarak aldı? nasıl aldı? piyasada ismini duyurarak , pişerek , araştırarak. Doğru , düzenli , profesyonel bir çağrı merkezi kurarsanız eğer zaten firmalarda sizinle çalışmak isteyeceklerdi. Gerekirse firma firma dolaşın , arayın randevu alın , elinizde sunumunuz ile girerek işinizi , yapacaklarınızı , projenizi anlatın teklif sunun.
 

 

Uyuryazar Uyuryazar Uyur, yazar, tasarlar.. Kullanıcı
  • Üyelik 25.12.2016
  • Yaş/Cinsiyet 30 / E
  • Meslek Satış Yöneticisi
  • Konum İstanbul Anadolu
  • Ad Soyad A** Y**
  • Mesajlar 126
  • Beğeniler 19 / 23
  • Ticaret 0, (%0)
yigitcankus Yiğit Bey , tabii ki öyle her ticarette her işte olduğu gibi bu işte de risk var. Bunu da göze almak gerekiyor. Bu çağrı merkezi için doğru proje bulamamaktan kaynaklanıyor. Bu işte sabırlı olmakta gerekiyor.
 

 

engellibilgi engellibilgi WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 30.10.2014
  • Yaş/Cinsiyet 42 / E
  • Meslek Özel Sektör
  • Konum Kocaeli
  • Ad Soyad S** K**
  • Mesajlar 476
  • Beğeniler 17 / 77
  • Ticaret 8, (%100)
arkadaşlar
Bir ürününüz varsa, bu
tarz yerlerle anlaşarak satış yaptırabilirsiniz. Ama baştan cağrı merkezi kurmak işin içinde olmayan için zor diye düşünüyorum
 

 

07ibrahim07 07ibrahim07 WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 27.01.2014
  • Yaş/Cinsiyet 32 / E
  • Meslek IT Manager
  • Konum Antalya
  • Ad Soyad İ** D**
  • Mesajlar 953
  • Beğeniler 0 / 218
  • Ticaret 23, (%96)
5.000TL benim için önemli değil diyenler için girilebilecek bir sektör.Çağrı merkezi + web,grafik,seo ve reklam kategorilerinin bulunduğu bir iş kurma planım var.En azından bildiğim işi yürütüp gelir sağlarken ofisin bir bölümündede çağrı merkezini geliştirebilirim.Ama çalışan maaşlarını karşılamak için hazırda bir sermaye olması gerekiyor.Çünkü ilk 6 ay gelir beklemiyorum.
 

 

ErcanDinsel ErcanDinsel E' Kullanıcı
  • Üyelik 28.01.2012
  • Yaş/Cinsiyet 32 / E
  • Meslek Grafiker. / ercandinsel.org
  • Konum Kocaeli
  • Ad Soyad E** D**
  • Mesajlar 670
  • Beğeniler 54 / 241
  • Ticaret 1, (%100)
Aslında denenebilir, ancak beni iş bağlama kısmı çok korkutuyor oda tecrübesizlikden olsa gerek.Ama biraz daha araştırma yapıp denemek istiyorum açıkcası.
 

 

hmttatar46 hmttatar46 Cümleten S.a Kimlik Onayı
  • Üyelik 17.09.2015
  • Yaş/Cinsiyet 28 / E
  • Meslek Halı Yıkama
  • Konum Kahramanmaraş
  • Ad Soyad H** T**
  • Mesajlar 792
  • Beğeniler 212 / 220
  • Ticaret 6, (%100)
hocam daha yeni kurulan bir çağrı merkezi ismini nasıl duyurabilir ki,

ayrıca tanınmış firmalar bizi neden seçsin ? bunun dışında tanınmamış yeni ürününün satışını yaptırmak isteyen kişileri nasıl bulacağız

cevaplarsanız sevinirim
 

 

wmaraci
wmaraci
Konuyu toplam 1 kişi okuyor. (0 kullanıcı ve 1 misafir)
Site Ayarları
  • Tema Seçeneği
  • Site Sesleri
  • Bildirimler
  • Özel Mesaj Al