Geçen gün aklıma “televizyonlar neden ‘flat’ bir tasarıma geçmiyorlar?” diye bir soru takılmıştı. Sonra bu sorunun cevabı olarak kendime “acaba bu gerekli mi ki?“, “televizyonlar sadece Türkiye’den mi ibaret, ABD’de durumlar nasıl?” sorularını sordum.
Galiba orası apayrı bir mecra olduğu için, bizlerin dil uzatması doğru olmaz diye düşünüyorum..
Tam bir iletişim
Tasarıma sözüm yok, ama sosyal olarak konukların, spikerlerin, kısacası televizyonun arka tarafında bulunan her hangi birisinin -sosyal olarak- hesaplarının tanıtımı için bir fikrim var!
Bu fikir gayet sade bir alt yapıdan oluşuyor.
Resimlerle anlatıma devam edelim..
Gördüğünüz gibi pek bir değişiklik yapmıyoruz. Sadece sosyal adresin yazdığı kutucuğu dizayn edip biraz yeriyle oynuyoruz.
O kutucuğun geleceği yer, konuşan kişinin göz hizasında olmak zorunda ki tam olarak bir iletişim gerçekleşebilsin.
Böylelikle insanlar klasikleşmiş olan alt bantlara gözlerini indirmek yerine direk konuşan kişiye bakarken, sosyal hesabını öğrenebilecek.
O kutucuğun orada sürekli kalması insanları rahatsız edebileceğinden dolayı, en faza 6 saniyelik aralıklarla seyircilere gösterilebilir.
Tabi Twitter gibi sitelere yakışır bir tasarım yapmakta da fayda var.. Kriterlere buradan bakabilirsiniz.
Sabitlenme yeri
Bu sosyal kutucuklar olduğu yerde sabit kalmaktansa, göz bebeğine (veya buna benzer bir nesneye) kitlenip, hareket etmeli.
Eğer göze kitlenme gibi bir durum söz konusu değilse, kaşın hemen üstüne konulacak ufak bir nesne (yapıştırılarak) ile bu iş halledilebilir. Sanıyorum ki, teknolojinin gelişmesi ile birlikte böyle bir nesneye de ihtiyaç duyulmayacaktır.
Bu kaşın üstü yerine, burun veya kulağa da konulabilir.
Bu nesnelerin rengini belli etmemeniz size ayrı bir profesyonellik katar açıkçası…
Bu fikir üzerinde daha da mantıklı düşünülüp hayata geçirilebilir. Bunun dışında bu projeye ait bir video veya gif tarzı şeyler yapabilirseniz (ben yapamıyorum) eminim daha da anlaşılır olacaktır.