T.C.
KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
SOSYAL MEDYANIN TÜKETİCİ DAVRANIŞLARINA ETKİLERİ: TÜRKİYE’DEKİ
SOSYAL MEDYA KULLANICILARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
Hazırlayan
Mahmut Sami İŞLEK
İşletme Ana Bilim Dalı
Yüksek Lisans Tezi
Danışman
Yrd. Doç. Dr. Selda BAŞARAN ALAGÖZ
KARAMAN - 2012

ÖZET
Günümüzde iletişim teknolojileri hızla gelişmektedir. Bu gelişme kişilerin internet
ve Web araçlarını daha fazla kullanmasına yol açmaktadır. Bu araçlardan en önemlisi ise
sosyal medyadır. Sosyal medya; kullanıcıların kendilerini ifade ettikleri ve diğer
kullanıcılar ile bağlantıda kaldığı yeni bir sanal medyadır. Sosyal medya pazarlaması ise;
bu yeni medyada tüketicinin interaktif katılımına dayalı olan yeni bir pazarlama anlayışıdır.
Sosyal medya araçlarında bulunan içerikler tüketici davranışını ve sosyal medya
pazarlamasını şekillendirmektedir. Tüketiciler sosyal medyadaki kullanıcı veya firma
tarafından oluşturulmuş içeriklerden satın alma noktasında etkilenmektedirler. Böylece,
sosyal medyada bir ürün/hizmetin ne kadar ve nasıl konuşulduğu işletmeler için önemli
hale gelmektedir. Bu noktada sosyal medyanın tüketici davranışlarına etkisini incelemek
önemlidir. Bu çalışma teori ve uygulama bölümlerinden oluşmakta ve sosyal medyanın
tüketici davranışı ile ilişkisini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Çalışmanın teori
bölümünde; sosyal medya, sosyal medya pazarlama, sosyal medyada tüketici davranışı
konuları ile ilgili literatür taraması yapılmıştır. Araştırma bölümünde ise; sosyal medyanın
tüketici davranışına olan etkisini belirlemek amacıyla hazırlanmış olan anket, sosyal
medya kullanıcıları tarafından cevaplandırılmıştır. 845 sosyal medya kullanıcısının verdiği
cevaplar sonucunda ortaya çıkan veriler SPSS paket programı yardımıyla analiz edilmiştir.
Sonuç olarak, satın alma sürecinde tüketicilerin sosyal medya araçlarından etkilendikleri
ortay konulmuştur.
Anahtar Kelimeler: Sosyal Medya, Sosyal Medya Pazarlama, Tüketici Davranışları

http://goo.gl/imOySq