En baştaki altın kuralımız herkezin tahmin edebilecegi gibi çok çalışmak, bir sanal magaza açmak gerçek hayatta da bir dükkan açmaya benzer. Günümüzde internet kullanımı her geçen gün artıyor ve binlerce kişi internette dolaşıyor, internet ortamında internet üzerinden alışveriş yapmakta günümüzde popülerleşmiş bir uygulama ve sizin sanal magazanız bu internet kullanıcıların bir tık ilerisinde. Siz rakiplerinize göre farklı olmalısınız. E-ticaret için büyük paralar harcamaya gerek yok sadece en önemli kural çok çalışmak.
Çok çalışmak baş kuralımız olsada sizinle benzer ürünleri satan web şirketleri ile rekabet içerisinde olacagınızı unutmayın, bunu saptamanız ve bunu göze alan bir satış stratejisi geliştirmelisiniz. Web şirketleri farklı ülkeler ve çok uzaklarda olsa bile internet kullanıcıları için 2 ayrı sitedir ve erişimi kolaydır.
Web sitenizin ve web sayfalarının kaliteside en önemli kurallardan biridir. Ürünleriniz ve hizmetiniz ne kadar kaliteli olursa olsun bu ürünlerin satışını yaptıgınız sanal magazanız görsel açıdan birşey ifade etmiyorsa hizmet kalitesinin pek bir önemi kalmaz. Sanal magazınızın tasarımı düzgün bir şekilde, sitenize gelen müşterinin ilgisini çekicek ve onu sitenizden alışveriş yapmaya ikna edicek derecede olmalıdır. Çok fazla karışık ve bunaltıcı bir tasarım olmamalıdır. Ürünlerin satışını yaptıgınız sayfalarda mutlaka ürünlerin detaylı acıklaması ve resimleri bulunmalı, sitenizin tasarımı sade ve hoş olmalıdır.
Bir diger altın kuralımızda gezilmesi kolay ve keyifli sanal magazalardır. Sanal magazanız gezilmesi ve alışveriş yapılması kolay olmalıdır. Gelen ziyaretçiler ürünler içerisinde kaybolarak aradıgını bulamıyorsa bu ziyaretçi için kötü bir izlenim bırakır sanal magazalarınızın kolay kullanılmasını istiyorsanız bunun yolu sadelikten geçer, sade ve hoş bir magaza her zaman ziyaretçilerin gözünde daha iyidir. Alışveriş yapılması kolay olmalı müşteriniz bir ürünü almaya karar verdiginde onu bunaltmadan alışverişini tamamlayıcı yollar seçmelisiniz.
Yaptıgınız iş sanal olabilir ancak siz her halinizle gerçek olun ve bunu müşterilerinize hissettirin. Bir e-magaza açmadan önce mutlaka bir e-magazadan alışveriş yapın bu yaptıgınız alışverişteki yönleri iletişimi vs. inceleyin ve bunu aklınıza kaydedin.
Verdiginiz servisleri ön planda tutun. Müşteri destek servislerini müşteri ile birebir iletişim servislerini her zaman ön planda tutun. Müşterinin sizin ile iletişime geçerek yetkili biri ile görüşmesi müşterinin ikna olma sürecini ve alışveriş sürecini kısaltıcaktır. Müşterilerinizin aldıgı ürünleri teslim için geciktirmeyin zamanında teslim edilen ürün her zaman müşterinin gözünde iyi bir izlenim bırakacaktır.
Magazanızın reklamını yapın. Çeşitli reklam firmaları ile anlaşarak internet üzerinde binlerce web sitesinde reklamlarınızı yayınlayabilir ve bu web sitelerinden büyük oranda ziyaretçi çekebilirsiniz.
Sitenizi düzenli olarak güncelleyin. Müşterilerinizin ilgisini çekecegini düşündügünüz ürünleri her gün düzenli olarak ana sayfanızda sergileyin, sitenizde çeşitli anket soruları yöneltin ve sitenizi güncel tutun.
E-ticarette en önemli kurallardan bir tanesi de sabırdır. Sanal magazınızı açar açmaz birçok müşteri beklememelisiniz sabrederek baştaki kuralta belirttigimiz gibi çok çalışmalısınız zamanla emeklerinizin karşılıgını alacagınıza şüpheniz olmasın.
KAYNAK: E-Ticarette Başarılı Olmak İçin Altın Kurallar