Dönüşüm oranı, adından da anlaşılabileceği gibi oran-orantı üzerine kurulu bir ölçüdür. Dönüşüm dediğimiz şey e-ticaret sitesi için bir satın alma işlemi, form doldurma, telefon numarası alma, ankete katılma gibi farklı farklı işlemler olabilir. Şimdi sizden şu soruyu duyar gibi oluyorum ;
Dönüşüm Kodu Nasıl Hesaplanır ?
İşin temeli ortaokul zamanlarımızda gördüğümüz oran-orantı’dan ibaret. Hemen bir örnekle açıklayalım :
Cep telefonları kılıfı sattığınız bir e-ticaret mağazanız olduğunu düşünün ve kılıfları satmak için Google Adwords’te reklam kampanyası oluşturduğunuzu varsayın. Kampanyanız bittiğinde sitenize giren kişi sayısı örneğin 1000 kişi ve kılıf satın alan kişi sayısı da 10 kişi olduğunu düşünelim. Dönüşüm oranının kaç olduğunu benden önce hesapladınız bile doğru mu ?
Siteye Giren Kişi Sayısı = 1000
Alışveriş Yapan Kişi Sayısı = 10
Dönüşüm Oranı = 10/ 1000 = 0,01 yani %1 (Yüzde Bir)
100 kişiden 1 kişiye ürünümüzün satıldığını varsayarsak, ürüne-hizmete göre değişen kârlılık senaryolarını hesaplayabiliriz.
Dönüşüm oranı her kampanya için farklı olabilir. E-ticaret dönüşüm oranları bu şekilde hesaplanarak, hangi kampanyanın başarılı olduğu tespit edilebilir. Etki göstermeyen, dönüşüm oranları düşük kampanyalar iyileştirilebilir, yada alternatif yöntemler araştırılabilir.
Kaynak : Kadir Bakmaz
Kaynak Linki : https://www.kadirbakmaz.com/e-ticarette-donusum-orani-nedir-nasil-arttirilir/