Marka stratejisi, bir dizi uzun vadeli hedefi karşılamak ve başarılı bir marka oluşturmak için tasarlanmış uzun vadeli belirli bir plandır. Başarılı bir şirket markalaşmayı ciddiye alır.
Etkili Bir Marka Stratejisi Nasıl Oluşturulur?
AŞAMA 1: KEŞİF
Değiştirilmiş veya yeni marka kimliğinizi tanımlamadan önce, mevcut marka kimliğinizi anlamalı ve şirketinizin kendisini halka nasıl sunacağını etkileyen tüm faktörlere objektif olarak bakmalısınız.
Aşama 0: MARKA KİMLİĞİ
Markanızın şu anda nasıl algılandığını ve pazarınızdaki konumunu anladıktan sonra, şirketinizin yeni marka kimliğini tanımlamaya başlayabilirsiniz. Temel marka kimliğiniz genellikle şirketinizin vizyonu (şirketinizin neden var olduğu), misyonu (şirketinizin ne yaptığı) ve değerleri (şirketinizin eylemlerine rehberlik eden inançlar) tarafından tanımlanır.
Aşama 1: YÜRÜTME
Her sağlıklı işletmenin ileriye dönük bir stratejisi olmalıdır.
Markanızın sağlıklı olması için bu stratejiyle uyumlu olması ve desteklemesi gerekir.
Strateji, marka kimliğini içerebilir ancak işinizi büyütmek için temelstratejiye odaklanır.
Görsel anlatım için Instagram gönderisi;