Bloglarında yayınladıkları içerikler ile hedef kitlelere ulaşmanın önemi şirketler açısından her geçen gün daha da artmakta. Bunun farkında olan markalar kampanyalarından bahsetmek, yeni ürünleri hakkında bilgi vermek, şirket içi bilgileri yayınlamak ya da geleceğe dair planlarına yer vermek için blog yazmayı tercih ediyorlar. Peki, sosyal medya çağında etkili bir PR yöntemi olan blog için şirketler en yaygın blog platformları olan Tumblr, Blogger ya da WordPress arasından hangisini seçmeli?
Tumblr’ın trafik yönlendirme etkisinden geçtiğimiz günlerde bahsetmiştik. Her ne kadar şirketler açısından tartışmalı bir platform olarak değerlendirilse de Tumblr yükselen kullanım oranıyla dikkat çekiyor. Ancak belirtmek gerek ki Tumblr kurumlar için en önemli noktaların başında gelen SEO açısından diğer iki platforma oranla yetersiz almakta. Bir de tasarım özelleştirme açısından konuyu ele aldığımızda da Tumblr’ın Blogger ya da WordPress ile aynı ligde yer almadığını da belirtebiliriz. Bunun yanı sıra Tumblr görsellikte sunduğu avantajlar diğer iki platformdan daha gelişmiş durumda. Eğer hedef kitlenize görsellikle ulaşmak isteyen bir firma iseniz Tumblr bu iş için biçilmiş kaftan. Ayrıca kullanımının da kolay hatta kullanıcıyı etkileyen bir platform olduğunu düşünürsek de Blogger ve WordPress ile yarışabilecek düzeyde olduğunu söyleyebiliriz.
Blogger‘ın WordPress ile Tumblr arasında bir noktada yer aldığını belirtmek yanlış olmaz. Bunun sebebi ise yine SEO açısından bu platformun da WordPress’e oranla daha yetersiz ancak Tumblr’dan daha iyi olmasıdır. Google bünyesinde bir platform olan Blogger yöneticileri bu sene SEO açısından daha iyi bir konuma gelebilmek için Google+’ a entegre edilmesini sağlaması bu alandaki zafiyeti giderecek gibi duruyor. Ayrıca Blogger’ın Google Plus’a entegre edilmesi firmaların hem arama sonuçlarında daha iyi bir yerde çıkmasını sağlarken hem de Google Plus profillerini vereceği link göz önüne alındığında firmanın bu sosyal ağdaki gücünün de artacağı söylenebilir. Blogger’ın tasarım açısından ise WordPress’e oranla geride kalması da sadece nasıl göründüğü ile değil de nasıl iletişim kurduğu ile ilgilenen firmalar için uygun bir platform olarak yer edinmesine sebep olan diğer bir önemli etken.
WordPress için hem kişisel kullanım hem de firmalar tarafından talep gören edilen en yaygın blog platformu desek yanılmayız. Ücretli ve ücretsiz milyonlarca teması ve özelleştirilmiş yazılımlar oluşturulabilmesi ile tasarımının istenildiği gibi belirlenme imkanını tanıması WordPress’i bu alanın lideri yapan en kilit nokta. Platformları SEO açısından bir sıralamaya soktuğumuzda da ilk sırada yer alan WordPress arama sonuçlarına olan etkisi ile firmalar açısından ideal bir platform halini alıyor. Panel yönetiminin ve yazı eklemenin de kolay olduğu bu platform iyi organize edilmiş bir şirket blogu için vazgeçilemeyecek özellikler sunuyor.
Hangi platformda şirket blogunun tutulması gerekliliği tamamen tercihsel bir durum. Ancak sosyal medya ile blog platformlarını benzeştirirsek Facebook’un WordPress, Blogger’ın Twitter, Tumblr’ın ise Pinterest ile aynı sıralamada yer aldığını da göz önünde bulundurmak gerekiyor.
Kaynak: SosyalMedya.co