Bilgi teknolojileri araştırma ve danışmanlık firması Gartner’ın yaptığı araştırmaya göre, 2011′in ikinci çeyreğinde akıllı telefonların satışı %16.5 arttı.
Gartner’ın yaptığı araştırma sonuçlarında 2010 yılının ikinci çeyreğine göre %16.5′lik artışla dünya genelinde 428.7 milyon adet akıllı telefon satıldığı ifade edildi.
Japonya’da yaşanan depremin ardından yaşanabilecek herhangi bir kesintiden dolayı firmalar 2011′in ilk çeyreğinde stok yapmayı tercih etmesinden dolayı, ikinci çeyrekte taleplerde %4.4′lük bir düşüş olduğu gözlendi.
Gartner’ın yetkililerinden Robera Cozza, operatörlerden dolayı müşterilerin akıllı telefonların bir alt kategorisi olan özellikli telefonların yerine Android tabanlı giriş ya da orta seviye cihazları tercih ettiğini belirtirken Batı Avrupa ülkelerinde akıllı telefon satışında durgunluğun yaşandığı ve düşüğe geçme belirtileri gösterdiğinin altını çizdi.
Özellikle Avrupa ve Çin’de yaşadığı envanter yönetim sorunlarından dolayı Nokia’nın satışları 2011′in ikinci çeyreğinde düştü. Stok seviyesini düşürmek için eski ürünlerinin fiyatlarında indirime giden Nokia, 5 milyonu akıllı telefon olmak üzere 9 milyonluk cihaz stoğunu eritmeyi başarırken, hacim olarak akıllı telefon üretiminde liderliğini korumayı başardı. Nokia’nın üçüncü çeyrekte benzer bir hamle yapması ise beklenmiyor.
Samsung, Galaxy S II ile Temmuz sonunda 5 milyonluk bir satış rakamına ulaşırken, büyük bir satış başarısı gösterdi. Samsung gösterdiği bu performansla akıllı telefon pazarında kendine iyi bir yer bulurken, bu konuda 2011′in ikinci çeyreğinde üretici olarak üçüncü sıraya yükseldi ancak önceki seneye göre bu dönemdeki payında ise gerileme söz konusu.
iPhone 4′le beklentilerin üzerine çıkan Apple, 2011′in ikinci çeyreğine 15 ülke ve farklı 42 operatörler çalışmaya başlayarak girdi ve toplamda 100 ülkede müşterilere ulaşmayı başararak 20 milyon satış elde etti.
Geçtiğimiz sene aynı dönemde %19 pazar payına sahip olan RIM ise %12′lik pazar payına gerilerken, dünyada bulunduğu 5. en büyük üretici pozisyonunu da ZTE’ye kaptırdı.
Geçen sene aynı dönemle mukayese ettiğimizde toplamda pazar payını %31′den %62′ye çıkartan Apple ve Google’ın kazananlar olduğunu görüyoruz. Bunda da tabii ki en büyük etken, cihazların kullanımının zor olmayışı ve sahipleri tarafından beğenilişi, sunulan uygulamalar, uygulama çeşitliliği ve verilen servisler.
Gartner yayınladığı raporda 2011′in ikinci yarısında üretici ve dağıtıcıların stok seviyelerinde, dünya finans pazarlarındaki durumdan dolayı endişeli olacaklarını öngördüklerinin de altını çiziyor.
Kaynak: http://sosyalmedya.co/akilli-telefon-apple-google/ - SosyalMedya.co