Şebnem adlı üyeden alıntı
cooper domain uzantılarının çoğalmasındaki tek sebep sektörel olarak siteleri doğru orantı ile ayırmaktır. Bunu ilerde anlarsınız. Eğer projelik bir iş yapmak isterseniz öncelik .com dur. Lakin siz kod.cafe yapıp kod forumu kurarsanız çöp olur, kod.shop yapar ve kod satarsanız çöp olmaz. Tabii kod adında bir kahve dükkanınız yoksa.
Doğru bir yaklaşım değil. Alan adı uzantıları kullanıcılar içindir algoritmalar için değil. Sözünü ettiğiniz sektörel ayrımı kolaylaştırmak amacı, domaini gören potansiyel ziyaretçinin kafasında ön imaj oluşturma noktasında iş yapar. Google gibi kullanıcı deneyimi ve kaliteli içeriği kullanıcısına ulaştırmak için var gücüyle çalışan bir dev, arama yapan kişinin önüne kaliteli içerik sunabilecek, emek verilmiş bir siteyi çöp edecek bir güncelleme yayınlamaz. com uzantısı, site sektörel değilse ona kur denilebilecek bir uzantı değildir sizin bakış açınızla. Bu imajı kazandıran yine yaygın kullanımının kullanıcı gözünde oluşturduğu itibardır. Com uzantısı VeriSign tarafından “commerce” kelimesinin kısaltması olarak önerilmiştir ve başlangıçta işlevinin .shop domainiyle aynı olması hedeflenmiştir. Ben bugün e-ticaret sitesi olmayıp com kullandığı için aşağıda listelenen bir site bilmiyorum. Aynı şekilde ISS şirketi olmayıp net uzantısı kullananlar da aşağıda listelenmiyor.