Metin adlı üyeden alıntı
İsim önemli elbette, uzantı konusunda ise şöyle bahsedeyim.
Com, genel olarak tüm sistemlerde kullanılabilir bir uzantı. Babaanneme gitsem, site olarak oradan buradan duyduğu sitelerin sonuna nokta com diye bir şeyler söyleyebilir. :)
Burada olan önemli trik SEO işi. Mesela .com.tr adresi "Google Webmasters Tools" doğrulaması yapmadığın halde, Türkiye lokasyonlu olarak görünür. Yani hizmet verdiği bölüm coğrafi hedef, Google tarafından direkt anlaşılabilir. (Bunu Google Webmaster Araçları > Araçlar > Şu konumdaki kullanıcıları hedefle bölümünden değiştirebilirsiniz.)
Ama şu var ki, şimdi ismin önemi şurada şekilleniyor;
1-) Senin alacağın domain yeni kayıt edilmişken, o site senin sitene göre daha yaşlıdır. Yani o herhangi bir çalışma için bir adım atıyorsa, sende aynı yerde söz sahibi olabilmek için birden fazla adım atman gerekiyor.
2-) Sitenin Trustrank denilen bir değeri var, yeni alınmış bir domaine bu değer yüksek verilmez. Google belirli süre seni testlerden geçirir, ama diğer sitenin index hızından tutta, ziyaretçi sağlamasına kadar bir çok nokta Google gözünde az çok bellidir.
3-) Örnek vermek gerekirse;
http://www.ekolay.net/ sitesinin .com domaini sende olduğunu düşünelim. Onlarca özgün indexi, sağlam bir SEO altyapısı varken onu geçmeyi beklemek zor. Sadece o site üzerinden yanlış aramalar veya benzer tıklamalar ile rant sağlayabilirsin.
Eğer kafanda o siteyi geçebilecek özgün ve sağlam bir çalışma varsa, domainin değil uzantısı, isminin bile farklı olması olayı değiştirmez.
Kısacası, yapabileceklerini ölç ve tart. Yoğunlukları, analizleri, tıklamaları, zamanı, test kullanıcılarla bir ölç. Ondan sonra projeye başla.
Bana kalsa, ismin belirli bir kitleye ulaşabilme bazında hiçbir önemi yok. Ama işin SEO kısmı varken, isimden kaybedip diğer taraflardan kazanma diye bir yönünü de düşün derim. :)