Alan adı alım satımıyla uğraştığımı bilen insanlar zaman zaman “bizde bu işe başlamak istiyoruz ne yapmamız lazım, yok ya çok geç kaldık bundan bir on sene önce başlamalıydık şimdi fırsatlar kaçmıştır, başlasak ne olacak ki bütün güzel domainleri almışlar” gibi bir çok düşünce, görüş veya yorum dile getirilmekte. Zaman zaman bende bu düşünceleri içimden geçirmiyor değilim. Geçen hafta bu düşünceleri boşa çıkaran veya ezber bozan bir alan adı satışı gerçekleştirildi.
Papatya.com 48 bin TL’ye satıldı. Ne var şimdi bunda diyebilirisiniz. Zaman zaman bundan daha yüksek meblağlı satışlarda oldu da diyebilirsiniz. Benim bu satıştan bahsetmemin nedeni doğru alan adına yatırım yapmanın önemi yada doğru alan adına yapılan yatırımın nasıl geriye kazanç olarak döndüğünü göstermesi. Papatya.Com bundan iki sene önce 21 Ekim 2013 tarihinde satan kişi tarafından 3090 USD ücretle satın alınıyor. O günkü dolar kuruyla hesap ettiğimizde yaklaşık olarak alan kişiye 6087 TL ye mal oluyor. Aradan yaklaşık iki sene geçtikten sonra bu kişinin bu alan adını 48 bin TL’ye satmış olması yukarıda ki geç kaldık düşüncesini geçersiz kılmakta. Buradan şunu anlıyoruz doğru alan adına yapılan yatırım er geç kazanç olarak geri dönmekte. Şöyle bir durum var ama. Doğru alan adını rahatlıkla bulmak veya bulduktan sonra daha az bir ücretle, kayıt ücreti fiyatıyla sahip olmak mümkün olmasa da kazanç olarak aynı oranda kazandırdığı kesin.
Bu işe ilk başladığım zamanlarda ilk başlayanların yaptığı gibi bana güzel gelen bütün alan adlarını kayıt ediyordum. Kısa zamanda onlarca alan adım oldu. Benim bu hızlı gidişimi gören bazı dostlar “çok hızlı gidiyorsun, para etmeyecek domainler alıyorsun. Oysa o onlarca domaine verdiğin parayla bir veya birkaç domain al” diye tavsiye bulunuyordu. Tabi o zamanlar bunun ne demek olduğunu çok da anlamıyordum. Şimdi bu işe yeni başlayanların yaptığı gibi Papatya.Com’u satan kişide böyle düşünseydi Ekim 2013 yılında bu günkü parayla yaklaşık 300 e yakın alan adı alacaktı. Belki bu alan adlarından birkaç tanesi üç haneli rakamlara satacak diğerleri satılmayacaktı. Bu şekilde bir yıl geçecek ve çok önemli bir karar vermesi gerekecekti. Bu kadar para verdim, şimdi bunları yenilemezsem çok zarar etmiş olacağım, ama yenileyeyim bakarsın belki satarım diye karar verip tekrar bir 5-6 bin TL para verecekti.ve bu domainlerin ona maliyeti ilk yılki kayıt ücretiyle beraber yaklaşık 12 bin TL olacaktı. 2014 yılı da bu şekilde geçip 2015 yılında aynı kararı tekrar vermek zorunda kalacaktı. Ve bir 6 bin TL daha yenileme ücreti verecekti. Ve bununla beraber domainler o kişiye toplamda 18 bin TL ye mal olacaktı. Ama bu kişi 6 bin TL’ye 300 tane alan adı almak yerine tek bir tane jenerik
alan adı aldı. Ve bu jenerik alan adının o kişiye maliyeti iki yıl için yenileme ücreti ile beraber 3106 USD’a veya 6130 TL oldu. Ve yaklaşık iki sene sonra aldığı fiyatın 8 katı ücretine de sattı.
Bu satışı duyan bir çok kişi sosyal medyada bu alana adının değerinden çok çok fazlaya satıldığı yönünde olsa da bizi ilgilendiren kısım yatırım amaçlı aldığımız domainlerin çokluğundan ziyade jenerik veya değerini yitirmeyecek
domainler olması. Alan adı alırken bu çerçevede tekrar düşünmenizi ve ona göre yatırım yapmanızı öneririm.
Bu konuda düşüncemi yanlış, eksik veya ilave edilmesini istediğiniz kısım varsa yorum kısmından yazabilirisiniz.
Kaynak:
www.alanadipazar.com