-
Üyelik
31.03.2016
-
Yaş/Cinsiyet
40 / E
-
Meslek
E-Ticaret Yöneticisi
-
Konum
İstanbul Avrupa
-
Ad Soyad
A** A**
-
Mesajlar
483
-
Beğeniler
69 / 117
-
Ticaret
1, (%100)
Xyz algısı bizde başka şey çağrıştırıyor daha doğrusu webmaster kesimi için çağrıştırıyor. Normal bir internet kullanıcısı bu şekilde bakmıyor olaya, o yüzden yolunuza devam edin bence.
-
Üyelik
20.01.2015
-
Yaş/Cinsiyet
41 / E
-
Meslek
-
Konum
Tekirdağ
-
Ad Soyad
M** T**
-
Mesajlar
624
-
Beğeniler
166 / 165
-
Ticaret
4, (%100)
Günümüzde birçok alan adı hayatımıza girmekte. İnternet kullanıcılarının birçoğu bunların ne A'sını ne de Z'sini bilir. Tabiki belli başlı eski domain uzantıları vardır. Fakat günümüzde çıkan domainlerin bir özelliği vardır. O da kategori altında çıkmaları. Farklı olarak tek çıkan domain, yeni uzantılarda .xyz uzantılı domain'dir. Eski uzantılarda bu farkı bizlere yaşatan .com idi. Yani bu fark kategorisel anlamda düşünür isek, ''GENEL DOMAİN'' isimi ile kullanır. Bu da 2 domain arasında benzerlik olarak göze çarpmaktadır. Yani .xyz domain tıpkı .com domain gibi bir alana sıkışmaz. Fakat ülkemiz Türkiye'de insanlar hep birşeyleri biliyormuş gibi biryerlere çekmeye çalışsa da, gerçekler ortadadır. .com domain senelerin getirisinden dolayı itibar olarak tabiki .xyz domain'den üst seviye olması normaldir. İnsanların alışkanlıkları değişiyor. Yeni sistemlere, düzenlere, teknolojilere ayak uyduruyor. Örf ve adetlerimiz bile karışıyorken, internet üzerinden kavramlaramı alışamayacağız?
Yeni uzantılarda Jenerik diye tabir edilen domainleri yakalamak mümkündür. Fakat .com gibi itibarlı domainlerde Keyword domain dahi yakalama çok imkansız yaklaşmıştır. Kısa ve akılda kalıcılık önemlidir. Her seçimde tabiki kısa ve akılda kalıcı inandığınız domain .com seçilmelidir. Fakat jenerik veya çok iyi keyword bir domain yok ise, yeni uzantılara yönelmekte fayda vardır diye düşünüyorum.
Bu anlatımda net veya org anlatımlarına yer vermedim. Sonuçta bu 2 domainde bir kategori altında ticareti yapılan, Genel Kategori'ye ait olmayan domainlerdir.